Gå til innhold

Merkelig gave..


Gjest Glad for gaver, men..

Anbefalte innlegg

Gjest Glad for gaver, men..

Vi fikk besøk i dag, og gjesten hadde med gave til barna. Hver sin pakke med "sigaretter". Ungene så forfjameset ut i og med at pakken var helt lik en sigarettpakke. Inni var det "sigaretter". Sjokolade rullet inn i hvitt papir.

Den eldste reagerte veldig så jeg, mens den yngste syntes det var gøy å lekerøyke.

Jeg ble rett og slett irritert. For noe utrolig teit å lage til barn, og enda mer teit å gi som gave.

Det var alt jeg ville si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, sånn husker jeg fra jeg var liten, typisk gave fra harrytante - og onkel da de kom hjem fra syden! Vi ungene var jo storfornøyde, sjokolade vettu, men du snakker om merkelig gave ja.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Mine unger fikk også slike av min søster en gang, og jeg ble provosert av ungene som gikk rundt og "røykte" sjokoladesigaretter. Det endte med at jeg tok sigarettene ifra dem og kastet dem i søpla. Ungene ble fortvilet og søstra mi sur, men det ble ikke kjøpt slike gaver flere ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har kjøpt sjokoladerøyk selv, hos gateselgere. Jeg ble ikke overvetes glad, men laga absolutt ikke noe bråk av det.

Jeg husker at jeg lekerøkte selv da jeg var barn, men jeg har til dags dato ikke tatt et trekk av en ordentlig sigarett.

Men en fyktelig tåpelig gave ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syns det var kjempemorsomt da vi var små. Søsteren min, en felles venninne av oss og jeg kjøpte alltid slike i Sverige, og lata som om vi røyka. Ingen av oss røyker i dag for det så det er vel ikke så veldig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at vi hadde det da jeg var lita for.....hjelpes meg..... ca. 30 år siden. Da var det nok ingen som reagerte så veldig. Men i dag har jo holdninger snudd veldig, så jeg hadde nok reagert akkurat som deg.

Vi fikk overnattingsgjester i går. De hadde med to små poser med godterier fra det landet de kom fra. Det synes både jeg og ikke minst snuppa var veldig koselig og spennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vi syntes det var kjempetøfft med slike sigaretter når jeg var liten. Vi lot som om vi var voksne...

Har ikke sett dem siden jeg gikk på barneskolen. Trodde de var fjernet fra butikkene, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også disse fra min barndom.

Dengang var det vel mest stas, og ingen som tenkte noe nagativt over hvilke signaler dette sendte.

Men utifra dagens situasjon, og hvordan holdninger til tobakk har endret seg, så synes jeg dette var en svært upassende gave til barn.

Jeg visste faktisk ikke at det fortsatt ble laget sånt, for jeg har ikke sett dem på årevis.

Men det gjør det tydeligvis enkelte steder i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det var en teit gave, men det slo meg da jeg leste innlegget at en slik gave i dag ville blitt ansett som _tøff_ av en helt annen grunn enn da jeg var barn. Da var jo slike sjokoladesigaretter tøffe fordi de symboliserte noe voksent og forbudt. I dag vil de anses som tøffe av barna fordi de symboliserer noe skikkelig _æsj_, på lik linje med slim på boks og falsk edderkopp suppe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...