Gå til innhold

Når legger dere 7-8 åringene deres?


waxo

Anbefalte innlegg

Guttungen har til nå trengt mye søvn, og har lagt seg i 19-19.30 tiden så ofte som mulig til nå. Han har sovnet fort og greit.

Men nå de siste ukene har det forandret seg radikalt, og den siste uka nå har det tatt helt av :-)

Har lagt han til normaltid, lest en bok også natta. Så ligger han der da, titter litt i en bok, glaner i taket, glaner litt til. Sier ikke noe, bare ligger der og venter på å sovne.

På onsdag og torsdag sovnet han ikke før etter 22 en gang!!!

Lurer litt på om han trenger mindre søvn enn før, og at det å bli lagt så tidlig egentlig bidrar til at han ikke blir trøtt når han kommer i senga. Han virker ikke trøtt når det er på tide å legge seg heller...

Når legger deres seg?

Når bør en i den alderen ha sovnet til kvelden?

Vet jo at det varierer hvor mye søvn unga trenger, men føler nesten vi må prøve litt ut nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår blir 8 i januar. Hun legger seg i prinsippet kl 2000, men jeg ser at de siste månedene så har det heller blitt regelen enn unntaket at klokka rekker å bli 2030 før hun er i seng. Hun står opp ca kl 0645 og er uthvilt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår blir 8 i januar. Hun legger seg i prinsippet kl 2000, men jeg ser at de siste månedene så har det heller blitt regelen enn unntaket at klokka rekker å bli 2030 før hun er i seng. Hun står opp ca kl 0645 og er uthvilt da.

Min 7,5åring går på badet kl 20. Er til vanlig i seng ca 20.15, sovner som regel rundt 20-30. Har ingen problemer med å være lenge oppe hvis ho får, men det får ho ikke med mindre ho har flere dager etter hverandre fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 8 år, snart 9 år, legger seg ved 20.30 tiden men sovner aldri før 21, noen ganger senere også. Hun står opp 7 om morgenen men jeg tror hun får nok søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår mellomste er 8,5 år gammel. Hun legger seg kl. 20. Får lov til å lese en god stund. Varierer hvor lenge hun gjør det. Noen ganger sovner hun etter noen minutter. Andre ganger kan hun lese en times tid.

Hun står opp kl. 07, og så lenge hun er rimelig våken synes jeg dette fungerer greit for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Begge er jenter

Mine er 7,5 og snart 9, og de legger seg samtidig kl. 20.30.

Den minste sovner etter kort tid, mens den eldste gjerne leser til kl. 9.

De står opp uthvilte kl. 7 på ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror og lillebror på snart 5 og 8 legger seg samtidig mellom sju og halv åtte. Sovner veldig raskt og er stort sett raske og friske i 6-tida om morgenen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Jenta vår legger seg sammen med lillebror rundt 19.30-20. Får lov til å lese på senga. Sovner som oftest rundt 20-20.15. Står opp kl 7-7.30.

Har inntrykk av at hun trenger den søvnen hun får, er ofte blå under øynene og gretten dersom hun er lenger våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...