Gå til innhold

Leker i stua


Gjest Rote stua

Anbefalte innlegg

Gjest Rote stua

Hvor lenge er det vanlig at det er leker i stua i en barnefamilie? Mine begynner å bli store, men liker best å leke rundt oss voksne i stua. Jeg holder på å bli gal av leker som flyter,men rommene deres er veldig små i forhold til å utfolde seg i lek....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært at det som er i bruk er ikke rot.

Rot er det som ligger å flyter som du ikke bruker.

Vi kjøpte en hylle med 8 rom i på IKEA til minsten med masse plass til leker. Husker ikke nå hva den heter, men den også brukes som romdeler.

Men har dere ikke plass andre plasser enn i stua, så la det vær med det. Evt kan du lære barna at de går med lekene på rommet om kvelden. Eller i det minste rydder opp.

Ellers er det bare å nyte det.Årene går så fort, og plutselig har de flyttet hjemmefra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke leker i stua til vanlig, men det hender at de leker der eller på kjøkkenet der vi er.

Jeg foretrekker at de rydder opp når de er ferdig, så sant de ikke har bygget noe spesielt som de skal fortsette med dagen etter eller noe. Orker ikke snuble i leker.

De er flinkere til å rydde opp nå som vi har valp da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge det er vanlig aner jeg ikke, men vi er i hvert fall strenge på det med leker i stua. Poden har et kjempefint og stort rom, med lekekasser, lekeplass med bord, puter, kosedyr og teppe under senga si. Han har også cd-spiller og hyller på rommet sitt med masse leker - så han leker mye der inne. Rommet ligger rett ved stua, så han er ikke langt unna oss. Han leker daglig i stua, men vi har en regel på at det han ikke leker med skal legges på rommet igjen før han drar ut andre leker. orker ikke at det flyter av leker eller andre ting i stua. Hater rot. Å dra ut kasser med togbane, duplo og sånne ting er uaktuelt, det får bli på rommet. Han er 4 år og følger dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden dette var et tema hos oss, men tidligere fikk hun lov til å ha leker i stua så lenge hun lekte med dem. Når hun var ferdig, skulle de tilbake på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å leke i stua, men lekene skal ryddes opp etter bruk.

Da ungene var veldig små hadde vi leker i en krok i stua, men da de fikk større rom (3 og 5 år) fulgte lekene med inn dit.

Det hender nok at det ligger igjen litt, men som regel er de greie og tar med seg ting tilbake. Det som ligger igjen er oftest DS og mobiltelefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest JUSTaMinute

Kjøp ei pen kiste eller kasse da vel, er jo så mye pent å få nå for tida. La ungen ha leker i den i stua. De er fort store, så ikke stress med å ha det ryddig hele tida. Hjemmet er jo like mye for ungene som for de voksne. mange tar mer hensyn til at hjemme skal være presentabelt for gjester enn at en skal trives der selv. Og da mener jeg med 'en' også ungene i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Jeg har lært at det som er i bruk er ikke rot.

Rot er det som ligger å flyter som du ikke bruker.

Vi kjøpte en hylle med 8 rom i på IKEA til minsten med masse plass til leker. Husker ikke nå hva den heter, men den også brukes som romdeler.

Men har dere ikke plass andre plasser enn i stua, så la det vær med det. Evt kan du lære barna at de går med lekene på rommet om kvelden. Eller i det minste rydder opp.

Ellers er det bare å nyte det.Årene går så fort, og plutselig har de flyttet hjemmefra :)

Denne du mener ?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103085

Vi har denne i stua, har en egen barneavd i en krok. Her har vi denne hylla liggende, med plastkasser med nøye sorterte leker, bøker osb. I tilegg har vi et lite barnebord, med to benker og et leketeppe.

Barna våre er snart 3 og 7, og lekekroken blir brukt mye hver eneste dag og alt ryddet på plass hver kveld. Fungerer veldig fint - har stue på nesten 50 kvm. Når vi har besøk, dekker vi til de minste gjestene ved barnebordet. Veldig stas å få sitte der og spise! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne du mener ?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103085

Vi har denne i stua, har en egen barneavd i en krok. Her har vi denne hylla liggende, med plastkasser med nøye sorterte leker, bøker osb. I tilegg har vi et lite barnebord, med to benker og et leketeppe.

Barna våre er snart 3 og 7, og lekekroken blir brukt mye hver eneste dag og alt ryddet på plass hver kveld. Fungerer veldig fint - har stue på nesten 50 kvm. Når vi har besøk, dekker vi til de minste gjestene ved barnebordet. Veldig stas å få sitte der og spise! ;-)

Ja det var den. Men nå ser jeg at poden har 16 rom og ikke åttte.. Han fyller de glatt opp også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...