Gå til innhold

Bivirkninger Tamiflu


Gjest svinsvin

Anbefalte innlegg

Gjest svinsvin

Det snakkes jo så mye om bivirkninger etter svineinfluensavaksinen.. er det slik at hvis man tar tamiflu MED EN GANG når man merker svinesymptomer, så er det "like sikkert" som vaksinen? Er det noen vits å gamble slik? Er redd for langtidsvirkningene av vaksinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Med vaksine slipper man å bli syk. Med tamiflu, er hensikten å gjøre forløpet mildere når man er blitt syk. Om det går bra eller ei, kommer vel an på immunforsvar og hvor hardt man blir angrepet.

Så like sikkert, er det jo ikke.

Har hørt om en del folk som har fått skikkelige bivirkninger av Tamiflu, men vet ikke hvor sikre kildene er, siden det bare er på nettet og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av barna mine fikk feber og influensasymptomer her om dagen, og jeg ga en dose Tamiflu. Den vanligste bivirkningen som står står på pakningsvedlegget er kvalme og oppkast. Og det slo til! Kvalme og oppkast i flere timer etterpå... Neste morgen var barnet friskt, jeg regner med at det var "faslk alarm", og jeg ga ikke mer Tamiflu. (Det sto at det vanligvis bare var første dosen man ble kvalm av.)

Jeg skal vaksinere både barna mine og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...