Gå til innhold

Ha med "en kristen sang"


Gjest GA

Anbefalte innlegg

Guttungen i 5. meldte seg visstnok frivillig til å "ha med en kristen sang" på skolen i dag. Han regnet visst med at vi hadde flusst av sånt hjemme (snodig igrunnen i og med at vi ikke er særlig religiøse akkurat)

Så der sto vi med Juleoratoriet av Bach, Händels Messias og Jesus Christ Superstar av Andrew Lloyd Webber.

Guttungen fant ut at Jesus Christ Superstar ble spilt av Ian Gillan som er vokalist i Deep Purple, og den cd'n dro han av gårde med.

Lurer litt på hva den søte gråhåra RLE-lærer'n av den eldre garde mener om Ian Gillan i fri dressur, men hun er kanskje mindre prippen enn jeg frykter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avansert :-))

Sånn til en annen gang - det er ofte noen salmer som ikke er direkte julesanger, på juleplater, hvis dere har noen.

Men JCS er nok atskillig mer rockete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avansert :-))

Sånn til en annen gang - det er ofte noen salmer som ikke er direkte julesanger, på juleplater, hvis dere har noen.

Men JCS er nok atskillig mer rockete.

Det var litt i protest også. Faktisk.

Hadde sikkert klart å finne en versjon av "Jesus elsker alle barna" på nett hvis vi hadde giddi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Tror nok hun er mindre prippen enn hun ser ut.

Sønnen min skulle nok helst også hatt med idag. Husker vi diskuterte det for noen dager siden og da fant vi frem "Her kommer dine arme små" fra en juleplate.Mange av julesangene er jo kristene. Men tror det gikk i glemeboka da han hadde migreneanfall idag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det var litt i protest også. Faktisk.

Hadde sikkert klart å finne en versjon av "Jesus elsker alle barna" på nett hvis vi hadde giddi.

Protest mot hva da? At de lærer om kristendommen og ikke bare andre religionere og livssyn, eller mot at de følger mønsterplanen (som det sikkert ikke heter lenger) ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Protest mot hva da? At de lærer om kristendommen og ikke bare andre religionere og livssyn, eller mot at de følger mønsterplanen (som det sikkert ikke heter lenger) ?? :)

De lærer om alle religioner i det nye RLE-faget, men det er ikke snakk om at det finnes et snev av likevekt.

Og nei, det heter ikke Mønsterplanen lenger, og har ikke gjort det siden læreplanen fra 1997 kom inn i bildet. Den læreplanen skolene bruker i dag, heter Kunnskapsløftet, og kom i 2006.

*Returnerer til pedagogikkoppgaven om læreplanteori* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

De lærer om alle religioner i det nye RLE-faget, men det er ikke snakk om at det finnes et snev av likevekt.

Og nei, det heter ikke Mønsterplanen lenger, og har ikke gjort det siden læreplanen fra 1997 kom inn i bildet. Den læreplanen skolene bruker i dag, heter Kunnskapsløftet, og kom i 2006.

*Returnerer til pedagogikkoppgaven om læreplanteori* ;)

Lykke til med oppgaven :)

Og takk for mønsterplan - oppklaring. Kunnskapsløfte kjenner jeg jo til, men trodde det var navn på overordnet strategi - ikke "detaljplanen". Husker mine lærerforeldre stadig snakket om "i følge mønsterplanen ditt - i følge mønsterplanen datt".... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protest mot hva da? At de lærer om kristendommen og ikke bare andre religionere og livssyn, eller mot at de følger mønsterplanen (som det sikkert ikke heter lenger) ?? :)

Protest mot at alle kristne barnesanger er i samme sjanger. To akkorder og kjedelig melodi.

Så det var i forsøk på å utvikle repertoaret litegrann og vise klassen at det går an med litt mer rocka versjoner av budskapet :-)

Hadde de vært litt eldre med litt lenger konsentrasjonsvinduer hadde jeg kanskje sendt med Händel istedenfor.

-også synes jeg JCS er kul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Protest mot at alle kristne barnesanger er i samme sjanger. To akkorder og kjedelig melodi.

Så det var i forsøk på å utvikle repertoaret litegrann og vise klassen at det går an med litt mer rocka versjoner av budskapet :-)

Hadde de vært litt eldre med litt lenger konsentrasjonsvinduer hadde jeg kanskje sendt med Händel istedenfor.

-også synes jeg JCS er kul.

Hehe, sånn å forstå :)

Hvordan gikk det, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppgaven :)

Og takk for mønsterplan - oppklaring. Kunnskapsløfte kjenner jeg jo til, men trodde det var navn på overordnet strategi - ikke "detaljplanen". Husker mine lærerforeldre stadig snakket om "i følge mønsterplanen ditt - i følge mønsterplanen datt".... :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn å forstå :)

Hvordan gikk det, forresten?

Skuffende lite respons i følge guttungen.

Den slo visst an blant klassekameratene i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...