Gå til innhold

Fakta om svineinfluensavaksine


Gjest isirkel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Colette

    26

  • Dorthe

    8

  • ....AV

    5

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er bare å lese de fleste av dine svar til meg i denne tråden og en annen tråd.

Og da skal alle kunne se at jeg begynte. Jeg tror egentlig at du begynte lenge før meg å skrive i begge trådene.

Slutt å gjøre deg dum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, klart det.

Vaksiner er nettopp å presentere antigen (kan være svekkede virus- eller rene virusproteiner) til mottakers immunforsvar.

Formål er at mottakers immunforsvar skal lære gjenkjenne akkurat dette viruset.

Regna med det, ja - men begynner jo å lure når noen mener det beste er å få sykdommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ditt tilfelle er det ikke noe rart at du vil vaksinere deg, det hadde jeg også kommet til å gjort. Men det er i grunnen ikke det vi snakker om. Det vi snakker om er alle andre som ikke er i risikogruppen og som heller ikke har noen i risikogrupper i sin nærhet og som ellers er friske og raske, skal eller bør vaksinere seg. Dette sett i sammenheng med hvor "farlig" dette egentlig er.

En av argumentene for å ikke vaksinere seg mot vanlige influensa er at det stort sett rammer eldre som vil død snart likevel, det blir helt hinsides i mitt hode. De kunne kanskje hatt noen år til. Skal vi bruke samme retorikk på svineinfluensa så ville mange av de som har dødd, dødd likevel, fordi de hadde kort tid igjen. Slik kan vi jo ikke tenke. Så skulle dette henge sammen burde det vært samme hysteriet rundt vanlig influensa.

Dette med den vanlige influensaen og svineinfluensaen har vi diskutert før, så det gidder jeg ikke repetere ;-)

Ellers enig med deg i at det ikke automatisk må være slik at man tar det som en selvfølge at alle skal vaksinere seg. Jeg tror allikevel det var klokt av Folkehelsa å anbefale vaksinering til alle. I motsatt fall ville nok Folkehelsa hatt et forklaringsproblem når folk hadde begynt å beskylde dem for å ta for lett på sykdommen (jeg antar vi ville hatt flere døde om vaksinering ikke var kommet igang).

På den ene siden sitter de som er for vaksinering av så mange som mulig, og som rakker ned på de som ikke ønsker å ta vaksinen. På den andre siden sitter vaksinemotstanderne og kritiserer de vaksinerte som de mener er lettlurte nikkedukker uten egne selvstendige tanker (jeg sier ikke at du er en av dem! :))

Begge deler er uansett like ille ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da skal alle kunne se at jeg begynte. Jeg tror egentlig at du begynte lenge før meg å skrive i begge trådene.

Slutt å gjøre deg dum....

''Slutt å gjøre deg dum....''

Her ser du hvordan du skriver, slik har du holdt på i fra første stund. Du snakker om å være dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med den vanlige influensaen og svineinfluensaen har vi diskutert før, så det gidder jeg ikke repetere ;-)

Ellers enig med deg i at det ikke automatisk må være slik at man tar det som en selvfølge at alle skal vaksinere seg. Jeg tror allikevel det var klokt av Folkehelsa å anbefale vaksinering til alle. I motsatt fall ville nok Folkehelsa hatt et forklaringsproblem når folk hadde begynt å beskylde dem for å ta for lett på sykdommen (jeg antar vi ville hatt flere døde om vaksinering ikke var kommet igang).

På den ene siden sitter de som er for vaksinering av så mange som mulig, og som rakker ned på de som ikke ønsker å ta vaksinen. På den andre siden sitter vaksinemotstanderne og kritiserer de vaksinerte som de mener er lettlurte nikkedukker uten egne selvstendige tanker (jeg sier ikke at du er en av dem! :))

Begge deler er uansett like ille ;)

Jeg har ikke rakket ned noen av gruppene i alle fall:-)

Jeg synes likevel at de som er for vaksinen er mer ufine enn de som ikke er for.

Jeg er ikke i mot vaksinen, men skjønner ikke hensikten med å vaksinere alle av forskjellig årsaker.

Om det har vært flere døde uten vaksinen er ikke så godt å si, det har tross alt ikke vært så veldig farlig denne sykdommen.

Sjansen for et friskt menneske å dø av dette som ikke er i faresonen er nesten lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Slutt å gjøre deg dum....''

Her ser du hvordan du skriver, slik har du holdt på i fra første stund. Du snakker om å være dum.

Ja og les igjennom dine svar hvor du bruker ordet usaklig med engang noen blir uenig med deg. Du la selv opp til diskusjonene og det er bare dumt å legge skylden på dem som begynte å protestere på det du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og les igjennom dine svar hvor du bruker ordet usaklig med engang noen blir uenig med deg. Du la selv opp til diskusjonene og det er bare dumt å legge skylden på dem som begynte å protestere på det du sa.

Da får du lese tråden en gang til. Jeg diskuterte med flere der hvor dette ikke er nevnt i det hele tatt. To som ga fine svar var nickløsheletia og Togli. Men du blant annet kom ikke med stort annet en drittslenging og hvis du tror at noen gidder å diskutere med deg på et slik nivå må du tro om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får du lese tråden en gang til. Jeg diskuterte med flere der hvor dette ikke er nevnt i det hele tatt. To som ga fine svar var nickløsheletia og Togli. Men du blant annet kom ikke med stort annet en drittslenging og hvis du tror at noen gidder å diskutere med deg på et slik nivå må du tro om igjen.

Ja gjerne. Jeg gidder i hvert fall ikke diskutere mer med deg. Har ikke tenkt å legge meg så lavt å plukke frem de nickene som var enige med meg i den tråden. Det får da være måte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne. Jeg gidder i hvert fall ikke diskutere mer med deg. Har ikke tenkt å legge meg så lavt å plukke frem de nickene som var enige med meg i den tråden. Det får da være måte på.

Du er svært usakelig.

Ingen av de jeg nevnte var enig med meg, det var det forresten ikke så mange som var, hvis det var noen, så det sier litt om hva du babler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er svært usakelig.

Ingen av de jeg nevnte var enig med meg, det var det forresten ikke så mange som var, hvis det var noen, så det sier litt om hva du babler om.

Du kan ikke være riktig klok å fortsette slik, særlig saklig er det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du har ingen garanti for en mild influensa. Du har ingen garanti for at ikke du får influensaen først når den evt er mutert til det verre.

I likhet med deg og alle andre som vandrer rundt i denne verden har jeg ikke garanti for noen verdens ting. Og slik har jeg godtatt at det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være riktig klok å fortsette slik, særlig saklig er det i hvert fall ikke.

Det må være noe galt med deg. Nå får du snart lese hva du selv skriver og hva du påstår. Det er jo altfor lett å tilbakevise babbelet ditt.

Hva har du bidratt med i diskusjonene her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe galt med deg. Nå får du snart lese hva du selv skriver og hva du påstår. Det er jo altfor lett å tilbakevise babbelet ditt.

Hva har du bidratt med i diskusjonene her inne?

Vet du hva. Grunnen til at jeg er her inne er at jeg har kjærlighetssorg og er redd for å legge meg. Jeg må spre tankene og vet ikke helt hvordan.

Du kan umulig være særlig lykkelig mann som bruker lørdagskvelden på slikt tøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, jeg vet at den enorme forskjellen består i at unge mennesker dør av svineinfluensa, og at gamle mennesker dør av sesonginfluensa. Det gjør hele opplegget med vaksinering bare enda mer usmakelig for min del.

Alle liv er vel like mye verdt?

''Det gjør hele opplegget med vaksinering bare enda mer usmakelig for min del.

Alle liv er vel like mye verdt?''

Hvert eneste år anbefales alle eldre over 60 år og vaksinere seg mot vanlig sesonginfluensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...