Gå til innhold

Nattamming-hvordan det gikk


margerita1365380476

Anbefalte innlegg

margerita1365380476

Hei.

ville bare si takk til alle som ga meg råd om å slutte å nattamme i går. Jeg har gruet meg til å kutte ut dette i lang tid, selv om jeg gleder meg til å få bedre søvn.

Jeg forberedte meg på en våkennatt og la ut madrass på barnerommet.

Poden våknet som vanlig 23.30 for å få pupp. Jeg gikk inn på rommet og la han ned i senga igjen og strøk han på ryggen. Jeg ventet på ville protester, han sovnet med en gang uten en tåre. Snakk om at jeg var fornøyd og overrasket.

Neste gang våknet han kl. 03 som vanlig. Jeg strøk han på ryggen og han la seg til å sove igjen. Det samme skjedde kl 05.30.

Kl.6.30 våknet han igjen og da protesterte han, men da fikk han pupp.

Jeg ble veldig lettet over at det gikk så bra. Håper det går like bra i natt. Jeg er jo oppe like mange ganger om natten som før, men håper det blir lettere å avvenne at han våkner nå som han ikke får pupp.

Hvis han fortsetter å våkne og bare vil ha kos,skal jeg slutte å gå inn til ham da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjempeflott!!! Og så flink du var :D Og det var jo perfekt å ta morgen kl. 6.30.

Hvis det blir en vane at han skal ha kos når du kommer inn, så kan du ta en avvenning av det også ;)

Da starter du med å gå inn, si noe sånt som "Nå er det natta, sov godt lille venn" uten å stryke eller kose. Og så går du ut igjen. Gjenta det til det kjedsommelige. Neste natt venter du 1-2 minutter før du går inn, og gjør akkurat det samme.

Føler du at dette blir for tøft, så kan du sitte hos ham, men ikke snakke, kose eller gi ham oppmerksomhet - bare være der. Så kan du gradvis flytte deg lenger og lenger unna senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Så kjempeflott!!! Og så flink du var :D Og det var jo perfekt å ta morgen kl. 6.30.

Hvis det blir en vane at han skal ha kos når du kommer inn, så kan du ta en avvenning av det også ;)

Da starter du med å gå inn, si noe sånt som "Nå er det natta, sov godt lille venn" uten å stryke eller kose. Og så går du ut igjen. Gjenta det til det kjedsommelige. Neste natt venter du 1-2 minutter før du går inn, og gjør akkurat det samme.

Føler du at dette blir for tøft, så kan du sitte hos ham, men ikke snakke, kose eller gi ham oppmerksomhet - bare være der. Så kan du gradvis flytte deg lenger og lenger unna senga.

Nå ser jeg for meg en hel natts søvn. Det er vel 11mnd siden sist nå. Jeg gleder meg:)

Det er rart hvor viktig søvn er. Jeg ønsker meg ikke penger, smykker eller ny bil. Bare en natt god søvn. Zzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg for meg en hel natts søvn. Det er vel 11mnd siden sist nå. Jeg gleder meg:)

Det er rart hvor viktig søvn er. Jeg ønsker meg ikke penger, smykker eller ny bil. Bare en natt god søvn. Zzzz

Jeg skjønner deg så utrolig godt. En god natt med sammenhengende søvn er "priceless".

Vær bare klar over at tilbakefall ikke er uvanlig, men hold deg hard, og så vil det nok være overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hehe* Sånn var nattepupp-slutten til Snuppa her også. :o) Sannsynligvis hadde hun ikke hatt behov for nattmat på lenge, men jeg trodde det og var fremme med puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...