Gå til innhold

Bursdag til en i barnehagen


Gjest knøttetliten

Anbefalte innlegg

Gjest knøttetliten

Poden er bedt i bursdag (4 års dag) i helgen til en i barnehagen, dette er den første invitasjonen han har fått og vi har takket ja.

Det er da vanlig at man følger ungen, drar hjem og henter han ved slutt ikke sant? Har kjøpt gave til 100,- kr, kosta egen 149,- men er salg. Det holder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder i lange baner! Vi prøver så langt som råd er å holde oss under en hundrings på sånne "barnehagekompis"-gaver (ellr skolekompisgaver da, etterhvert). Til besteompisen kan det bli litt mer kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra etter du har levert han, men kan også bli værende hele bursdagen hvis han ønsker det. Mange foreldre som gjør det på 4-årsdager - særlig hvis barna ikke er vant til å være hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vanlige, ja :) Om gutten din blir litt usikker, så kan du sikkert bli en liten stund ved nødvendighet.

50-100 kroner er vanlig pris på bursdagsgaver, tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder i massevis. Vi kjøpte for rundt hundrelappen i barnehagen. På skolen ble vi enige om 50,- ettersom det ble veldig mange selskap i starten. Da fant jeg ofte ting på tilbud og som hadde blitt nedsatt til 50,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har kjøpt for mer enn nok ja. Da mine var fire år måtte jeg være med de i bursdagen og jeg husker at jeg satte pris på at foreldre ble igjen og ikke bare forlot ungen da de var så små. Det kommer jo også an på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helt fint

Prosedyren pleier være som du beskriver, ja.

Gave til en hundrings holder lenge. Jeg pleier holde meg godt under hundrelappen, og regner med at andre foreldre heller ikke kjøper kjempedyre gaver når det er mine barn som har bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt barnet blir igjen alene hos bursdagsbarnet må vurderes i hvert enkelt tilfelle. Er barnet en type som synes det er greit å være der alene, så går det sikkert greit. Men er barnet litt utrygt, så ville jeg nok valgt å være med.

Hos oss er det vanlig med gaver i prisklassen 50-80,-, så du gir ikke for lite i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det an siden det er første gang han er med i barnebursdag. Da ser du fort om han er trygg og koser seg, eller om han trenger deg i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...