Gå til innhold

Første melketann ute, hva gjør tannfeen?


Kelia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

brilleslangen

hjemme hos oss havner pengene i glass.

Den dagen første tann forsvant hos oss hadde jeg gjester, som bidro med en tier hver slik at det ble 60 kr for første tanna.(det var gjestene og ikke meg selv som gav noe for den tanna) Etterpå har jeg(rettere sagt tannfeen) lagt seg på 30 kr pr tann.

Tror det varierer litt rundt omkring hvor mye som gis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Tannfeen her hos oss tar alltid tanna i bytte mot penger. Pengene varierer, så jeg tror kanskje tannfeen gir etter humøret. Ofte er det masse småmynter, men det hender det er et par store også.

De minste setter helt klart mest pris på mange småmynter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vel taksten stort sett vært 20,- pr. tann, men nå sist måtte tannfeen opp til tante tannfe og bomme penger så da ble det bare en tier. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mirandabella

Første gang syntes vi så synd på han for han blødde og det gjorde vondt.Så han fikk ca 100 kr i mynt. Sist gang var det smått med småpenger, så da lå det 50 kr pluss noe mynt i vannet. :)

Og nå går han i femte.....

Så det er vel ganske lønnsomt å miste tenner her i huset....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mange hvite små

Tannfeen her i huset henter tannen i løpet av natten, heller ut vannet som tannen har ligget i, og putter mynt/mynter oppi glasset etterpå. Antall mynt kommer ann på hvor mye tannfeen har der og da ;)

Og selv da barna ble så store at de trodde mamma var tannfe, så fant tannfeen glasset barna hadde gjemt veeeeldig godt blandt masse stæsj på badet.

Da ble tannfeen veldig lattermild og fornøyd når hun fikk være flue på veggen og se de smås ansikter dagen derpå.

Ja, det er en fornøyelig jobb å være tannfe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en mamma

Mitt barn mistet første tann som 5-åring, og hadde ingen begreper om penger og verdier. Er nå 6 år og har fortsatt litt begrensede oppfatninger av det.

Så her har det gått i 5-kroninger eller 10-kroninger, bare de er blankpusset!

Det er jo ikke meningen at h*n skal bli rik av dette da, det er jo bare symbolsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har tuppa mistet to tenner foreløpig. Tannfeen heller ut vannet, og lot første tann ligge igjen. (Dette fordi hun har en dåpsgave der man skal legge sin første tann)

Deretter tar tannfeen tanna i bytte med penger. Første gang ga tannfeen 50,- fordi hun var like glad som jenta som mista tanna si. ;)

Så fortsetter hun å gi 30,- pr tann.

Har også hørt om at hvis barna legger tanna i vann, så blir det mynter. Hvis de legger tørt blir det papirpenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...