Gå til innhold

Reima mot Kivat - luer


Anonym 82

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med begge?

Jeg har kjøpt Reima hettelue til datteren min i år, og var i utgangspunktet veldig fornøyd med den. Jeg har også behandlet den helt riktig, og ikke dratt i åpningen etc. Likevel synes jeg at åpningen begynner å bli alt for stor, slik at hun har et øre bart uansett hva jeg gjør... Da jeg kjøpte den, var jeg usikker på str. I butikken sa hun at hvis den blei for liten, ville den bare bli litt kort under haka, ikke trang rundt hodet. Men nå er den altså ikke "dyp" nok...

Derfor tenkte jeg at den kanskje var for liten likevel, og at jeg skulle kjøpe en større. Men det er tross alt 300 kr, så jeg ville titte litt på alternativene. Kivat skal vel ha samme gode kvalitet, og der ser det ut til at åpningen til ansiktet er mindre også. Stemmer dette? Hvordan er luene i forhold til Reima sine? Datteren min tåler ikke ull, men Kivat har vel også bomullsfor inni? Og vindstoppere? Hvilke butikker selger Kivat forresten? Vil gjerne prøve denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker Kivat fremfor Reima i luer. De har ikke vindstoppere over ørene, men mye bedre passform og det syns jeg er viktigere. Kivat har bomullsfor, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Kivat fremfor Reima i luer. De har ikke vindstoppere over ørene, men mye bedre passform og det syns jeg er viktigere. Kivat har bomullsfor, ja.

Jeg synes også det ser slik ut nemlig, som at det er bedre passform på Kivat sine. Hvordan er str på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det ser slik ut nemlig, som at det er bedre passform på Kivat sine. Hvordan er str på dem?

Det er jeg jammen ikke sikker på, jeg prøver bare på uten å se på størrelsen. Men pass bare på å ikke kjøpe for store, de skal sitte som støpt når de er nye. De utvider seg bittelitt, men ikke mye. Reima sine luer siger mye mer og jeg har mer enn en gang måtte legge til side Reima og lagre et år. Men kjøper kun Kivat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg jammen ikke sikker på, jeg prøver bare på uten å se på størrelsen. Men pass bare på å ikke kjøpe for store, de skal sitte som støpt når de er nye. De utvider seg bittelitt, men ikke mye. Reima sine luer siger mye mer og jeg har mer enn en gang måtte legge til side Reima og lagre et år. Men kjøper kun Kivat nå.

Ja det var det da... De har str 1, som er 1 - 2 år, og str 2, som er 2 - 5 år. Jenta mi blir to tidlig på våren. Da er det vel best å prøve ja... Kan du si hvilke butikker du har sett dem i? Har kanskje i de fleste barnebutikker med litt dyrere tøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300 kroner for ei _lue_? Milde moses...

''300 kroner for ei _lue_? Milde moses...''

Godlua mi som jeg bruker på snøscooteren koster en tusing... ;o) Saueskinn inni og selskinn utenpå på den da.

Poden her har ei lue fra Ullvang og den kostet vel 250-300,-. Synes ikke det var så ille jeg. De små undertøys-tøybitene dine er vel mye dyrere? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''300 kroner for ei _lue_? Milde moses...''

Godlua mi som jeg bruker på snøscooteren koster en tusing... ;o) Saueskinn inni og selskinn utenpå på den da.

Poden her har ei lue fra Ullvang og den kostet vel 250-300,-. Synes ikke det var så ille jeg. De små undertøys-tøybitene dine er vel mye dyrere? ;o)

''De små undertøys-tøybitene''

Hi, hi, nytt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''300 kroner for ei _lue_? Milde moses...''

Godlua mi som jeg bruker på snøscooteren koster en tusing... ;o) Saueskinn inni og selskinn utenpå på den da.

Poden her har ei lue fra Ullvang og den kostet vel 250-300,-. Synes ikke det var så ille jeg. De små undertøys-tøybitene dine er vel mye dyrere? ;o)

Haha, joda, undertøy er nok dyrt det også. Men jeg føler meg hvertfal finere i sexy underøy enn ei lue. Haha! ;p

Og jeg mister ikke undertøy like ofte som ungene roter bort ei lue. ;p

Vi har ikke noe i ekte pels, så de er sikkert dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da... De har str 1, som er 1 - 2 år, og str 2, som er 2 - 5 år. Jenta mi blir to tidlig på våren. Da er det vel best å prøve ja... Kan du si hvilke butikker du har sett dem i? Har kanskje i de fleste barnebutikker med litt dyrere tøy?

Ja, Capone Kids, Barnas Boutiqe, Reflex (tror jeg) og dyrere barnebutikker pleier å ha dem. Babyshop også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg - det var dyre luer!!!

Kjøper luer til mine som koster rundt 60-70,-. De holder seg varme og gode på ørene de :D

Kivat har utrolig gode luer og jeg syns de er verdt hver krone. Har du et mål om at alle dine plagg også skal koste minst mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, joda, undertøy er nok dyrt det også. Men jeg føler meg hvertfal finere i sexy underøy enn ei lue. Haha! ;p

Og jeg mister ikke undertøy like ofte som ungene roter bort ei lue. ;p

Vi har ikke noe i ekte pels, så de er sikkert dyrere.

Jeg hadde heller ikke kjøpt så dyr lue til ungene altså, bare så det er klart. Det er sånne ting man evt. kan få når man er utvokst og ikke vokser fra klærne lenger. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

300 kroner for ei _lue_? Milde moses...

Joda, de er dyre. Men de er også fantastisk gode! Med ei slik lue sender jeg ungen min i barnehagen og veit at hun er varm og komfortabel hele tiden. Ikke trenger hun hals/skjerf, og ikke har hun lue som sklir opp over ørene. Lua er i ull, hvilket er varmt og godt, samtidig som den har bomullstrekk inni som er godt for hennes allergiske hud.

Jeg har intrykk av at det slurves mye med påkledningen i stressede barnehagehverdager, og da vil jeg at hun skal ha noe lettvindt og praktisk til henne der.

Dessuten er hun ikke to enda, og dermed ikke i alderen der klær tas av (i hvert fall ikke ei hettelue) og hives rundt.

Der har du argumentene mine:-) Hun har forøvrig en dress fra Leketøy som jeg kjøpte på salg for 99 kr;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg - det var dyre luer!!!

Kjøper luer til mine som koster rundt 60-70,-. De holder seg varme og gode på ørene de :D

Ja, jeg er klar over at dette er dyrt, men det er et av få plagg jeg har valgt å legge mye penger i.

Jeg synes det er viktig at hun har ei skikkelig god og varm lue, som sitter som den skal og ikke slipper inn sur vind noe sted. Spesiellt i barnehagen stoler jeg ikke på at hun alltid får på seg hals/skjerf og at lua blir sittende skikkelig på ørene. Derfor synes jeg faktisk dette er verdt pengene. Og som jeg skrev til mora2, så har hun en dress fra Leketøy til 99 kr:-) Jeg kjøper ikke alltid dyrt, bare der jeg synes det er viktigst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Capone Kids, Barnas Boutiqe, Reflex (tror jeg) og dyrere barnebutikker pleier å ha dem. Babyshop også, tror jeg.

Takk! I "nærheten" her har vi bare Babyshop av de du nevnte. Skal titte der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kivat har utrolig gode luer og jeg syns de er verdt hver krone. Har du et mål om at alle dine plagg også skal koste minst mulig?

Det var da ikke måte på spydig tone dag ;)

Nei, jeg har overhodet ikke noe mål om at klærne skal koste minst mulig, men jeg har heller ikke noe mål om at de skal koste mest mulig.

Målet mitt er at ungene skal ha klær som fungerer i hverdagen for dem der de er. F.eks. at de er tørre og varme på vinteren.

Når jeg dette målet for en mindre pengesum, anser jeg det som lurt. Når jeg det kun for en større pengesum, så er det penger vel brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er klar over at dette er dyrt, men det er et av få plagg jeg har valgt å legge mye penger i.

Jeg synes det er viktig at hun har ei skikkelig god og varm lue, som sitter som den skal og ikke slipper inn sur vind noe sted. Spesiellt i barnehagen stoler jeg ikke på at hun alltid får på seg hals/skjerf og at lua blir sittende skikkelig på ørene. Derfor synes jeg faktisk dette er verdt pengene. Og som jeg skrev til mora2, så har hun en dress fra Leketøy til 99 kr:-) Jeg kjøper ikke alltid dyrt, bare der jeg synes det er viktigst...

Helt i orden, jeg mente ikke å kritisere. Personlig har jeg ikke sett nødvendigheten til mine 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er dyre. Men de er også fantastisk gode! Med ei slik lue sender jeg ungen min i barnehagen og veit at hun er varm og komfortabel hele tiden. Ikke trenger hun hals/skjerf, og ikke har hun lue som sklir opp over ørene. Lua er i ull, hvilket er varmt og godt, samtidig som den har bomullstrekk inni som er godt for hennes allergiske hud.

Jeg har intrykk av at det slurves mye med påkledningen i stressede barnehagehverdager, og da vil jeg at hun skal ha noe lettvindt og praktisk til henne der.

Dessuten er hun ikke to enda, og dermed ikke i alderen der klær tas av (i hvert fall ikke ei hettelue) og hives rundt.

Der har du argumentene mine:-) Hun har forøvrig en dress fra Leketøy som jeg kjøpte på salg for 99 kr;-)

Joda, luen er sikkert god den. Det bør den jo være til den stive prisen. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke måte på spydig tone dag ;)

Nei, jeg har overhodet ikke noe mål om at klærne skal koste minst mulig, men jeg har heller ikke noe mål om at de skal koste mest mulig.

Målet mitt er at ungene skal ha klær som fungerer i hverdagen for dem der de er. F.eks. at de er tørre og varme på vinteren.

Når jeg dette målet for en mindre pengesum, anser jeg det som lurt. Når jeg det kun for en større pengesum, så er det penger vel brukt.

Ja, det var nok litt spydig, men jeg skjønner ikke poenget med å fremheve at en selv ikke bruker så mye penger på ei lue. Lue er jo et veldig viktig plagg og Kivat sine er utrolig gode.

Noen ganger blir jeg bare så oppgitt av å lese her på dol når det kommer til pris på barneklær og utstyr. Det skal for enkelte faste her visst koste minst mulig og alle som kjøper noe annet sløser visst. Hovedinnlegger her spurte om Kivatluer spesifikt og ikke om rimelige luer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...