Gå til innhold

Tenåringer som stjeler


Gjest shunyata

Anbefalte innlegg

Gjest shunyata

Sønnen til gubben har stjelt røyk et par ganger hjemme hos sin mor...det ble oppdaget...og han fikk straff med husarrest o.l.

Han har stjelt penger ved flere anledninger også...

Sønnen var hjemme hos oss i helga... Jeg oppdaget at brusflasken ( stor cola-flaske) med tomtebrygg var forsvunnet fra kjelleren. Denne flaska hadde vi fått av naboen.

Gubben spør sønnen sin om han har sett flaska... "Nei"...var svaret...gutten går så på rommet sitt...

Et kvarter etter så er jeg i bua...og hva ser jeg der?

Jo...der står tomtebrygget på plass igjen...

Her er det tydeligvis en som har fått dårlig samvittighet over stjelte ting...eller kanskje han ble skuffet siden han hørte at det "bare" var tomtebrygg...

Jeg spurte gubben hvordan tomtebrygget kom tilbake...men han visste ikke...ikke så han sammenhengen heller med at det var sønnen som hadde tatt det...

Gubben tok ikke dette opp med sønnen...

Jeg syns det har skulle blitt tatt opp...for dette kan videreutvikle seg til videre stjeling...han har jo stjelt flere ganger før også...

Får håpe sønnen virkelig fikk dårlig sammvittighet for stjelinga...og at det var derfor flaska kom tilbake...og at det ikke var fordi det bare var tomtebrygg...

Jeg syns det er utrivelig at sønnen stjeler...dette kan ikke bli bra for han i framtida...

Og hvis han trodde det var sterkere saker i brusflaska...så var det alkohol han var ute etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i samme situasjon.

Den værste saken var en dag han tok veska mi og forsynte seg i lommeboka. Gubben følte at det var noe feil, og snek seg etter han ut i gangen og så det. Og da ble det virkelig månelyst.

Vi har ikke tatt han i noe stjeling etter det, men jeg har også passet på å ha veska på soverommet de gangene gutten er hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest ninianker

Et barnebidrag er vanligvis på minimum 1000 kr? Stipend er vel maks 1700. Dersom hun har nærmere 3000 til fri disposisjon bør hun klare seg med det i hverdagen. Foreldre kan hjelpe til med dyrere ting som sportsutstyr, turer og andre spesielle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest kinelle

Jeg synes absolutt dere bør ta det opp dette. Nå stjeler han fra dere, hvem/hvor er det neste gang. Stopp en dårlig utvikling så tidlig som mulig. Vær klar på at dette er alvor og at man ikke stjeler.

Tenker jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...