Gå til innhold

Feber hele tiden


Speak

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 10 sliter med sykdom nå i høst. I november hadde ho to omganger med feber. 3-5 dager begge gangene. Nå har ho feber igjen. Har hatt småfeber siden lørdag, men jeg sjekket ikke i dag tidlig da det så ut som om ho var i grei form. Men ho ringer nå og sier at ho er sliten og har 38 i feber.

Vi har tatt blodprøver som ikke viser noen problemer.

Jeg føler for å ta henne med til legen igjen, men har ingen anelse om hva de bør sjekke da. Noen som vet hva som kan forårsake hyppig feber? Men som altså ikke gir utslag på blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke du, men fastlegen, som skal ha peiling på hva han bør sjekke:-)

Joda, vet jo det:-) Men jeg synes jo det virker drøyt å komme tilbake dit for "litt feber" også. Frykter da at de ser på henne, lytter litt, og ber oss dra hjem igjen. Og det gidder jeg rett og slett ikke å bruke 1/2 dag på. Derfor håper jeg på at noen kloke hoder her inne kanskje vet hva dette kan være:-) (Evt. hva som kan sjekkes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vet jo det:-) Men jeg synes jo det virker drøyt å komme tilbake dit for "litt feber" også. Frykter da at de ser på henne, lytter litt, og ber oss dra hjem igjen. Og det gidder jeg rett og slett ikke å bruke 1/2 dag på. Derfor håper jeg på at noen kloke hoder her inne kanskje vet hva dette kan være:-) (Evt. hva som kan sjekkes)

Er hun forkjøla?

Hvis hun er forkjøla eller tilsvarende, så ville jeg bare tenkt at hun er inne i en sånn runddans som man av og til får med luftveisinfeksjoner. Immunforsvaret er ikke helt på topp, og dermed er man som en magnet for virus.

Dersom hun derimot har feber og er slapp uten noen andre symptomer, så hadde jeg kontaktet legen og fokusert på nettopp antallet dager med feber i løpet av høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun forkjøla?

Hvis hun er forkjøla eller tilsvarende, så ville jeg bare tenkt at hun er inne i en sånn runddans som man av og til får med luftveisinfeksjoner. Immunforsvaret er ikke helt på topp, og dermed er man som en magnet for virus.

Dersom hun derimot har feber og er slapp uten noen andre symptomer, så hadde jeg kontaktet legen og fokusert på nettopp antallet dager med feber i løpet av høsten.

Bittelitt hoste, men ikke noe jeg ville tenkt på som syk.

Ellers bare slapp av feberen. Og fyser litt. Og det er jo også typisk for feber.

Så jeg ser jo ingen klare symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelitt hoste, men ikke noe jeg ville tenkt på som syk.

Ellers bare slapp av feberen. Og fyser litt. Og det er jo også typisk for feber.

Så jeg ser jo ingen klare symptomer.

Men hvis hun hoster litt, så hadde jeg tolket deg som en virusinfeksjon. Hadde sett det an i hvertfall ut uka før jeg hadde oppsøkt lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis hun hoster litt, så hadde jeg tolket deg som en virusinfeksjon. Hadde sett det an i hvertfall ut uka før jeg hadde oppsøkt lege.

Litt problematisk når alle sykt-barn dager er brukt opp:-(

Og det er vel grenser for hvor mange slike omganger man skal i løpet av en mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å tenke litt tilbake.

Ho har blitt bitt av flått i år. Men det var jo på forsommeren.

Tenker også på kyssesyken. Kan den gi feber? Vet jo at man ikke skal trene om man har kyssesyken, og normalt sett trener ho en del. (Men ikke når ho har feber altså)

Vi har også vært ute og reist en del i år. To ganger til Tyrkia på sensommeren/høsten. Kan ho ha "fått noe" der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hos oss var det magen...

Hei

Vi hadde det sånn i vår, og det er kjempe slitsomt!

Var "ørten" ganger hos fastlegen som tok prøve etter prøve uten resultat... Flere store luftveisinfeksjoner/lungebetennelser + litt annet kom på rekke og rad

Det endte med at jeg til sist skrev opp alle dager hun hadde feber (kun tempen i stumpen, øretermometer er noe dr...) med listen i hånd ble barnet henvist til barneklinikken. Der endte det med innleggelse pga betennelse i tykktarmen (av alle rare ting i hele verden...)

Troligvis har betennelsen vart i mange måneder før det ble oppdaget men det kom ikke noen klager over vondt i magen før etter maaaaaaange uker (mer enn 2 mnd).

Fastlegen sier at en betennelse i tarmene kan gi nedsatt imunforsvar (kroppen er opptatt) og det troligvis er derfor h*n har vært så mye syk så lenge.

Jeg har prøvd å se over meldingsboken og mine egne "sykt barn" dager (har igjen 0,5 dager etter den perioden) og ser at fra vinterferien til sommerferien var det faktisk ikke en eneste hel uke på skolen...

Den perioden var helt ufattelig slitsom, ikke før ble h*n frisk før det kom telefon fra skolen om at vi måtte hente sykt barn ellers så vekket vi sykt barn om morgenen.

Ingen blodprøver eller ultralyd av magen viste noe, men røntgen viste problemet! Heldigvis tok både fastlegen og barneavdelingen dette på alvor (og så hjalp det veldig at jeg kunne dokumentere feberen).

Vet ikke om dette hjeper noe, men det skader ikke å sjekke magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt å gå slik...

Du kan jo ta en tlf, bare for å oppdatere legen. Feber er jo et sympt. på at kroppen arbeider med noe. Så jeg ville ikke latt henne gå for lenge slik heller.

God bedring, håper hun blir frisk snart. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt problematisk når alle sykt-barn dager er brukt opp:-(

Og det er vel grenser for hvor mange slike omganger man skal i løpet av en mnd...

Jeg har selv hatt en slik tendens til å få gjentatte lette luftveisinfeksjoner _noen_ år. Det er helt merkelig hvordan jeg kan være frisk i årevis, og så kan jeg få 4-5 episoder i løpet av noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å tenke litt tilbake.

Ho har blitt bitt av flått i år. Men det var jo på forsommeren.

Tenker også på kyssesyken. Kan den gi feber? Vet jo at man ikke skal trene om man har kyssesyken, og normalt sett trener ho en del. (Men ikke når ho har feber altså)

Vi har også vært ute og reist en del i år. To ganger til Tyrkia på sensommeren/høsten. Kan ho ha "fått noe" der?

Vet du hvor omfattende blodprøver fastlegen tok sist? Hvis det kun ble tatt f.eks. crp, så synes jeg du kan be om mer omfattende blodprøver - blant annet for å utelukke kyssesyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor omfattende blodprøver fastlegen tok sist? Hvis det kun ble tatt f.eks. crp, så synes jeg du kan be om mer omfattende blodprøver - blant annet for å utelukke kyssesyken.

Vet at han krysset av for veldig mye på dette blodprøve-skjemaet. Men vet jo ikke HVA han krysset av for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi hadde det sånn i vår, og det er kjempe slitsomt!

Var "ørten" ganger hos fastlegen som tok prøve etter prøve uten resultat... Flere store luftveisinfeksjoner/lungebetennelser + litt annet kom på rekke og rad

Det endte med at jeg til sist skrev opp alle dager hun hadde feber (kun tempen i stumpen, øretermometer er noe dr...) med listen i hånd ble barnet henvist til barneklinikken. Der endte det med innleggelse pga betennelse i tykktarmen (av alle rare ting i hele verden...)

Troligvis har betennelsen vart i mange måneder før det ble oppdaget men det kom ikke noen klager over vondt i magen før etter maaaaaaange uker (mer enn 2 mnd).

Fastlegen sier at en betennelse i tarmene kan gi nedsatt imunforsvar (kroppen er opptatt) og det troligvis er derfor h*n har vært så mye syk så lenge.

Jeg har prøvd å se over meldingsboken og mine egne "sykt barn" dager (har igjen 0,5 dager etter den perioden) og ser at fra vinterferien til sommerferien var det faktisk ikke en eneste hel uke på skolen...

Den perioden var helt ufattelig slitsom, ikke før ble h*n frisk før det kom telefon fra skolen om at vi måtte hente sykt barn ellers så vekket vi sykt barn om morgenen.

Ingen blodprøver eller ultralyd av magen viste noe, men røntgen viste problemet! Heldigvis tok både fastlegen og barneavdelingen dette på alvor (og så hjalp det veldig at jeg kunne dokumentere feberen).

Vet ikke om dette hjeper noe, men det skader ikke å sjekke magen...

Har aldri hørt om det før. Takk for info:-)

Ho var feberfri i dag, men ikke i god form. Er på skolen, så får vi se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så slitsomt å gå slik...

Du kan jo ta en tlf, bare for å oppdatere legen. Feber er jo et sympt. på at kroppen arbeider med noe. Så jeg ville ikke latt henne gå for lenge slik heller.

God bedring, håper hun blir frisk snart. :0)

Tok en tlf. i går, og fikk beskjed om jeg kunne får time på mandag. Ellers kunne jeg ringe torsdag morgen for hastetime på torsdag....

Men ho var feberfri i dag, så ho er på skolen. Men formen var ikke bra, så jeg føler litt på det når jeg sender ho av gårde... Vanskelig å vite hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Joda, vet jo det:-) Men jeg synes jo det virker drøyt å komme tilbake dit for "litt feber" også. Frykter da at de ser på henne, lytter litt, og ber oss dra hjem igjen. Og det gidder jeg rett og slett ikke å bruke 1/2 dag på. Derfor håper jeg på at noen kloke hoder her inne kanskje vet hva dette kan være:-) (Evt. hva som kan sjekkes)

"Men jeg synes jo det virker drøyt å komme tilbake dit for "litt feber" også"

Det er jo ikke bare litt feber når det gjentar seg over en lengre periode. Feber betyr jo at kroppen jobber for å bekjempe et eller annet, og da er det riktig å forsøke å finne årsaken. Jeg ville ikke hatt noen problemer med å oppsøke lege for dette.

Håper det ordner deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tlf. i går, og fikk beskjed om jeg kunne får time på mandag. Ellers kunne jeg ringe torsdag morgen for hastetime på torsdag....

Men ho var feberfri i dag, så ho er på skolen. Men formen var ikke bra, så jeg føler litt på det når jeg sender ho av gårde... Vanskelig å vite hva som er riktig.

Jeg tror jeg ville holdt henne hjemme resten av uken jeg. Så hun får litt tid på å komme seg. Selv om hun er feberfri.

God bedring til jenta di. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville holdt henne hjemme resten av uken jeg. Så hun får litt tid på å komme seg. Selv om hun er feberfri.

God bedring til jenta di. :0)

Optimalt så skulle jeg kanskje gjort det. Men det er ikke veldig aktuelt å være mer borte fra jobben mer nå. Ingen andre trår til for meg når jeg er borte, så da må jeg bare jobbe ekstra senere. Dessuten blir jo snuppa drittlei av å være hjemme hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...