Gå til innhold

Har helt sluttet å ville ha melk..


ArabianStar

Anbefalte innlegg

Lillingen min vil ikke ha melk lengre..! Nesten ingenting..

Han er nå snart syv mnd(faktisk!), og spiser grøt og middagsglass helt supert.. Men han nekter å drikke noe som helst morsmelk-erstatning.. Til hvert måltid er jeg virkelig dyktig om jeg klarer å lure i han 10 ml.. Da begynner han bare å bite i flaska, leke med den osv..

Jeg tenkte at jeg kunne prøve å vente til han ble veldig sulten, og dermed gi han melk før grøten/middagen. Men hver gang blir han bare krakilsk og sint fordi han ikke får grøt straks.... Jeg prøvde å kjøpe maisgrøt, og blanda litt pulver oppi melken og ga han, men nei...

I dag fikk jeg han bare til å drikke vann med litt sukker oppi, i tillegg til måltidet hans..

Er dette vanlig?? Og ikke minst, er det spesielt bra at han har "slutta" med melk så tidlig?

Jeg gir han Collett nå, han tåler ikke NAN2, så da skifta jeg.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du sukker i vannet?

Tror du han får for lite sukker eller tror du han tørster ihjel helt frivillig?

Jeg ammet da mine var så små, så dette med melka var ikke noe problem, men jeg vil virkelig fraråde deg å venne ungen til å drikke sukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Han bør ha mme frem til et års alder. Får du pumpet deg pg brukt melken i maten?

Jeg laget måltider med mme da min første var liten. Bløtte opp brødterninger i lunken mme, blandet med litt raspet pære, banan el.l, og ga han.

Prøv å gi ham drikke på alternative måter - hva med kopp? En skje? (tungvindt, men må man, så..) En helt annen type flaske/tutekopp?

Du må nok prøve deg fram med drikkingen, min nr 2 var så uinteressert i å drikke at jeg måtte tvinge i henne med sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var aldri så veldig glad i melk og han fikk bare vann til måltidene fra ganske tidlig. Etterhvert viste det seg at han hadde laktoseintoleranse...

Hyppig avføring, løs avføring og mye luft som stinket. Da vi kuttet ut melka ga det seg og alt normaliserte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Kanskje du kan prøve å gi melk med skje. Vesla mi nektet pupp fra 2mnd alder og flaske fra 2 1/2 mnd. Så da var det frem med skjea. Litt av et styr, men hun fikk jo i seg mat. Og når han er så stor som syv mnd er det jo ikke de helt store mengdene med melk, siden han spiser annen mat ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var aldri så veldig glad i melk og han fikk bare vann til måltidene fra ganske tidlig. Etterhvert viste det seg at han hadde laktoseintoleranse...

Hyppig avføring, løs avføring og mye luft som stinket. Da vi kuttet ut melka ga det seg og alt normaliserte seg.

Hm.. Men vil dette vise seg på andre måter? Tenker på luft i magen, diarè og sånt fra tidlig av? Han har til nå ikke vært plaget med dette. Men det vil kanskje vise seg senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør ha mme frem til et års alder. Får du pumpet deg pg brukt melken i maten?

Jeg laget måltider med mme da min første var liten. Bløtte opp brødterninger i lunken mme, blandet med litt raspet pære, banan el.l, og ga han.

Prøv å gi ham drikke på alternative måter - hva med kopp? En skje? (tungvindt, men må man, så..) En helt annen type flaske/tutekopp?

Du må nok prøve deg fram med drikkingen, min nr 2 var så uinteressert i å drikke at jeg måtte tvinge i henne med sprøyte.

Med skje har jeg ikke prøvd, nei.. Det bør jeg kanskje prøve.. Tutekopp har jeg prøvd, men det ble avvist og han slengte den vekk.

Jeg har blanda en del grøtpulver i morsmelkerstatninga ja, men ikke mat i den forstand du beskriver. Det bør jeg kanskje også begynne litt med etterhvert.. Jeg prøvde å blande litt fra et middagsglass i melk engang, men det var ikke videre populært(noe jeg skjønner godt, for innholdet i det glasset smakte møkk)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør ha mme frem til et års alder. Får du pumpet deg pg brukt melken i maten?

Jeg laget måltider med mme da min første var liten. Bløtte opp brødterninger i lunken mme, blandet med litt raspet pære, banan el.l, og ga han.

Prøv å gi ham drikke på alternative måter - hva med kopp? En skje? (tungvindt, men må man, så..) En helt annen type flaske/tutekopp?

Du må nok prøve deg fram med drikkingen, min nr 2 var så uinteressert i å drikke at jeg måtte tvinge i henne med sprøyte.

Det glemte jeg enda.. Han har vokst opp med morsmelkerstatning, for jeg fikk aldri en dråpe melk så jeg har aldri fått amma han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet mine, men opplevde likevel noe lignende med minsten rundt 8 mnd alder. Jeg prøvde med vann og utvannet eplejuice på tutekopp, og det gikk ganske bra.

Grøt som skal blandes med vann inneholder melkepulver, så det er ikke noe ernæringsmessig stort problem hvis han ikke vil ha flaske lenger. Du kan prøve med tutekopp i stedet for flaske, kanskje det blir litt mer interessant. Evt. lag større hull i smokken på flaska. Du kan også prøve med vann på tutekopp. Men sukkervann syns jeg du skal styre unna!

For minsten min var dette bare i en periode, melkedrikkingen tok seg opp igjen etter noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet mine, men opplevde likevel noe lignende med minsten rundt 8 mnd alder. Jeg prøvde med vann og utvannet eplejuice på tutekopp, og det gikk ganske bra.

Grøt som skal blandes med vann inneholder melkepulver, så det er ikke noe ernæringsmessig stort problem hvis han ikke vil ha flaske lenger. Du kan prøve med tutekopp i stedet for flaske, kanskje det blir litt mer interessant. Evt. lag større hull i smokken på flaska. Du kan også prøve med vann på tutekopp. Men sukkervann syns jeg du skal styre unna!

For minsten min var dette bare i en periode, melkedrikkingen tok seg opp igjen etter noen uker.

Sukkervann ga jeg han fordi jeg begynte å bli desperat når han nektet å drikke noe lengre.. Og jeg hadde jo ikke kjempemasse sukker i vannet, var jo bare bittelitt så han skulle drikke NOE.. Jeg prøvde også litt eplejuice og vann, og dette fungerte greit nok. Men jeg er også litt redd han kanskje skulle bli sånn som ikke vil drikke noe annet enn det som smaker søtt og godt.

Da han var mindre pleide jeg å gi han noen ganger måltider med bare melk, og ikke grøt. Dette for at han skulle få i seg dette. Men han blir bare mer og mer uvillig til å ta melk, så nå nytter det ikke lengre å gi han bare melk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkervann ga jeg han fordi jeg begynte å bli desperat når han nektet å drikke noe lengre.. Og jeg hadde jo ikke kjempemasse sukker i vannet, var jo bare bittelitt så han skulle drikke NOE.. Jeg prøvde også litt eplejuice og vann, og dette fungerte greit nok. Men jeg er også litt redd han kanskje skulle bli sånn som ikke vil drikke noe annet enn det som smaker søtt og godt.

Da han var mindre pleide jeg å gi han noen ganger måltider med bare melk, og ikke grøt. Dette for at han skulle få i seg dette. Men han blir bare mer og mer uvillig til å ta melk, så nå nytter det ikke lengre å gi han bare melk..

Han er så stor nå at bare melk metter vel ikke nok for ham lenger. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Men vil dette vise seg på andre måter? Tenker på luft i magen, diarè og sånt fra tidlig av? Han har til nå ikke vært plaget med dette. Men det vil kanskje vise seg senere?

Jeg husker faktisk ikke at poden hadde dårlig mage så tidlig, men da han var halvannet - tre år reagerte han på melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukkervann ga jeg han fordi jeg begynte å bli desperat når han nektet å drikke noe lengre.. Og jeg hadde jo ikke kjempemasse sukker i vannet, var jo bare bittelitt så han skulle drikke NOE.. Jeg prøvde også litt eplejuice og vann, og dette fungerte greit nok. Men jeg er også litt redd han kanskje skulle bli sånn som ikke vil drikke noe annet enn det som smaker søtt og godt.

Da han var mindre pleide jeg å gi han noen ganger måltider med bare melk, og ikke grøt. Dette for at han skulle få i seg dette. Men han blir bare mer og mer uvillig til å ta melk, så nå nytter det ikke lengre å gi han bare melk..

Jeg tror bare du må stole på at han drikker nok til at han ikke tørster i hjel. En tørst unge vil som regel drikke. Og husk at det er vann i grøt og annen mat også! Det går nok bra, skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...