Gå til innhold

8. trinn der du bor?


Gjest savner info fra skolen.

Anbefalte innlegg

Gjest savner info fra skolen.

Har ditt barn fått karakterer for første halvår?

Har dem hatt tentamener?

Har dem hatt juleverksted ol.?

Hva gjør dem i friminuttene på skolen?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er din oppgave som forelder å vise interesse for barnets skolehverdag. Begynn med å spør barnet ditt om dette, det kan helt sikkert svare på de fleste spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest savner info fra skolen..

Det er din oppgave som forelder å vise interesse for barnets skolehverdag. Begynn med å spør barnet ditt om dette, det kan helt sikkert svare på de fleste spørsmål.

Hva vet du om hva jeg som voksen har gjort for barnet og skolen her vi bor? Jeg vil bare høre om andre skoler er like tilbakeholden og like uengasjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest savner info fra skolen..

Det er din oppgave som forelder å vise interesse for barnets skolehverdag. Begynn med å spør barnet ditt om dette, det kan helt sikkert svare på de fleste spørsmål.

Mitt barn har ikke hatt tentamen, ikke tentamen og ingen halvårskarakter. Læreren sier at årsplan er ikke ferdig. Og nå når juleferien er over; vil jeg kreve arbeidsrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til 8.klassing

Har ditt barn fått karakterer for første halvår?

Ja, han kom hjem med karakterer i dag. Min første fikk "god gammeldags" karakterbok, mens han her har fått ark (!)

Har dem hatt tentamener?

Det har de.

Har dem hatt juleverksted ol.?

Ja, jeg var på juleverksted og julelunsj for to dager siden :)

Hva gjør dem i friminuttene på skolen?

Står og prater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest savner info fra skolen..

Har ditt barn fått karakterer for første halvår?

Ja, han kom hjem med karakterer i dag. Min første fikk "god gammeldags" karakterbok, mens han her har fått ark (!)

Har dem hatt tentamener?

Det har de.

Har dem hatt juleverksted ol.?

Ja, jeg var på juleverksted og julelunsj for to dager siden :)

Hva gjør dem i friminuttene på skolen?

Står og prater ;)

1000 takk!

da vet jeg at det ikke bare jeg som er krevende og pirkende, nå vet jeg skolen mitt barn går i

ikke gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mamma til 8.klassing

1000 takk!

da vet jeg at det ikke bare jeg som er krevende og pirkende, nå vet jeg skolen mitt barn går i

ikke gjør jobben sin.

Har en i første vgs. også. Han hadde også tentamener og sånn på ungdomsskolen.

Kan dog ikke huske vi var på juleverksted med ham. Men de har et eller annet ala juleverksted alle. De kommer gjerne hjem med noe de har laget.

Jeg føler at vi ikke i det hele tatt får løpende informasjon fra ungd.skolen. F.eks. kan vi få greie på ting nærmere jul om ungdommene som vi kanskje burde hatt greie på tidlig på året.

Snakker vi utvikling på skolen og sånn så er jo sånt viktig at en forelder vet og tar tak i.

Jeg er ofte inne på fronter og leser (alle får fronter-konto) og det er alltid åpent for å ringe en lærer og spørre om ting og sånn

Jeg møter også opp på alt av foreldremøter som går på min unge, plus de fleste av fellesforeldremøtene. Sammen med grei kommunikasjon med ungdommene så har jeg tålig greie på hvordan hverddagen ser ut.

Lærerne har det dessuten med å skrive litt info til foreldrene på ukeplanen, så det er et sjakktrekk å spørre ungdommen om den hver uke.

Synd du føler du ikke får info nok.Vet du ikke om de har hatt tentamener og sånn mener du? Vi har fått papirer med datoer på for de forskjellige fagene. Kanskje du skulle be om et ekstraordinært møte med læreren slik at dere sammen kan finne ut hva det er du savner og hvordan dere best kan få til at ting blir bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10. klassing. De har hatt tentamen, ja. I norsk (begge målformer), engelsk og matematikk. De har ikke fått karakterer ennå, regner med de får det den siste dagen før jul. Det har vært slik tidligere i hvert fall.

De har ikke hatt juleverksted, ikke som jeg har fått med meg i hvert fall. Tror skolen har gått som vanlig, bortsett fra tentamener da.

I friminuttene står de og prater, eller de får være inne når det er kaldt (og det er det her for tida). Da sitter de inne og prater. Eller bruker mobilen og tekster med mor på jobb ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har hatt tentamener og de er nå ferdig rettet og karaktersatt. Karakterboka kommer siste dagen før jul, altså tirsdag.

Skolen vår har ikke juleverksted eller lignende. De har fokus på læring.:-)

I friminuttene er det fotball, sosial omgang, og en gang i uken fysakktrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har hatt tentamener og de er nå ferdig rettet og karaktersatt. Karakterboka kommer siste dagen før jul, altså tirsdag.

Skolen vår har ikke juleverksted eller lignende. De har fokus på læring.:-)

I friminuttene er det fotball, sosial omgang, og en gang i uken fysakktrening.

Rettelse: 1termin går fram til 15 januar, så karakterene kommer visst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åttendeklassingen min har hatt tentamen i norsk, engelsk og matte, men kun fått en rettet tilbake. Semesteret går visst til midt i januar - så ingen karakterer ennå.

Tror ikke de har hatt juleverksted. De har ikke hatt noe som jeg vet om. Men det er slett ikke sikker jeg ville visst om de hadde hatt, heller, forsåvidt.

Friminuttene hører jeg fint lite om, det går mye i skravling her også tror jeg.

Jeg synes vi stort sett får greit med informasjon fra skolen, men jeg vet visst ikke så mye mer? Forventer du å få informasjon om hva skjer i friminuttene på ungdomsskolen, bortsett fra det elevene selv forteller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Alle 8. klasser har tentamen. Er du sikker på din ikke har hatt det? Kan det være at de kaller det noe annet nå for tiden, som tekstskriving osv.? Her har elevene fått prøveplan for hele første halvår. Da står det for hver uke hva slags prøve de skal ha, og eventuelle tentamener, med forbehold om endringer. På foreldremøtene blir vi foreldre oppfordret til å kopiere prøveplanen, og minne våre barn på når en prøve nærmer seg. Karakterene får de utdelt siste skoledag før juleferien, altså tirsdag. hvis din elev ikke har fått karakterarket, så har det kanskje blitt "mistet" eller "glemt"?

Har aldri før hørt om noen som ikke har tentamen, iallefall. og heller ikke at noen ikke får karakterarket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest honnicorn

Mitt barn har ikke hatt tentamen, ikke tentamen og ingen halvårskarakter. Læreren sier at årsplan er ikke ferdig. Og nå når juleferien er over; vil jeg kreve arbeidsrapport.

Høres veldig rart ut. Har skolen en nettside, som vår har? Der står det alt om når tentamener skal være og alt om årshjul, osv.

Når barna går på ungdomsskolen, så er det ikke slik at dere får ukentlig rapport om hva som har skjedd, slik vi fikk når de gikk på barneskolen, ala: "denne uken gikk det bra i klasse 7b, vi har kun hatt litt problem med at elever kommer for sent inn til timen etter friminutt. kan dere foreldre snakke litt med ungene deres om det?" og lignende ting. På ungdomsskolen får vi ikke vite stort mer enn det elevene vil fortelle oss. Hva de gjør i friminuttene kan jo ikke være stort... Enten snakker de, har ballspill, mobber, blir mobbet, øver på prøver osv...hva annet kan de gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...