Gå til innhold

Julegave til klassekamerater?


Gjest GA

Anbefalte innlegg

5.klassingen har hittil mottatt 6 julegaver fra klassekamerater (den ene fra ei jente som ga til alle i klassen) + en fra fadderbarnet sitt.

Selv har han vel gitt bort 7-8 gaver.

Førsteklassingen har fått 3 julekort fra sine klassevenninner. -og returnert like mange.

Med stor omgangskrets blir det etterhvert mange sånne vennegaver, hva er egentlig fornuftig pris å legge seg på? ( vi har kjøpt julesjokolader og brent en cd fra en konsert ungene spilte)

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

her har det fra syvendeklassingen gått vel mye i "venne"gaver, synes nå jeg. Hun har fått fra 6 klasseveninner og et par andre, og fått dyr gave fra kjæresten. Hun har selv kjøpt julegaver tilbake, og her går det i gaver fra Glitter, dill-dall og stæsj. Hun har lagt seg på et nivå på ca 30-40 kr, og litt mer til kjæresten. Selv syns jeg dette tar litt av, men får man noe mår man jo gi tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 5. klassen til vår datter har det blitt slik at alle jentene har gitt hverandre gaver. De er 11 jenter i klassa, og dette utartet seg. I år snakket jeg med dattera vår, og vi ble enige om at hun kunne gi gave til 4 stk i klassen.

Hun valgte å gi til en gutt, og til 3 jenter hun har lekt endel med i det siste.

Hun har fått gave fra de fleste i klassen, og jeg kjenner litt dårlig samvittighet...

Selv om man kjøper en liten ting for 20,-, så blir jo det 200,- når alle jentene skal få! Synes det er mye jeg...

De som fikk i år, fikk en julesjokolade til 18,-. Det samme fikk de 4 3. klassingen fikk gi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste på 11 har gitt vennegaver til 4. Det har vært gaver fra 30-60 kr. Hun har fått gaver i samme str.orden fra sine venner.

De to andre har ikke gitt gaver, men julekort til sine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen her gir kun til tre venner. To somr egnes som familie, og en nabounge som han leker mye med.

Tror ikke jeg orker begynne å gi til klassevenner enda... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har 4.klassingen fått av en kompis. Hadde ikke tenkt på dette selv jeg, men hadde noe småtteri liggende som vi pakket inn og fikk gitt tilbake. Usikker på hva han får, og håper det ikke er noe dyrt, den fra oss kostet vel ca 40 kr. Synes ikke en skal ligge noe høyere enn det. Kan fort bli mange en føler en må gi til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niåringen kjøpte et sett med mange lipglosser (Hello Kitty) på Hennes og Mauritz. Hun ga en lipgloss til hver venninne, så da ble det ikke så dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt i 5. har fått gave fra kun en klassekamerat, og han har gitt gave til ham også - MatchAttax-blad m/en pakke kort, til 100 kr.

Han har fått fra en annen kamerat også, men det kom litt overraskende på oss, så gutten vår har ikke gitt til ham. Tenker han får en nyttårspresang fra gutten vår i stedet.

Jentene har ikke gitt gaver til venninner (de er snart 6 og 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner egentlig dette da?

Jeg har en andreklassing og en som skal begynne på skolen neste år. Begge sosiale jenter med masse venner. Og det har ikke vært snakk om vennegaver overhodet. Helt greitt syns jeg da. ;-) Men regner jo med at det kommer etterhvert.

Jeg skjønner at unger syns det er stas å glede vennene sine med en gave, syns bare det er like greitt at de venter til de er gamle nok til å organisere det selv..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa i 5. gir også vennegaver. Bare helt små ting til 10-30 kroner. I år har ho handlet selv, så da vet jeg ikke hva det blir. Jeg har også kjøpt noen sølv-øredobber på glitter til 10-25 kroner. (Supertilbud) Så ho skulle gi bort noen av disse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinglepetter

Jeg kaller sånt for Galskap! Hvem i huleste har begynnt med dette? Er det de rike med lommeboka full av penger? Først er det blitt en plikt å innvitere alle i klassen på gebursdagsfest...og nå er det snart plikt å kjøpe julepresanger til alle i klassen.

Greit nok å gi en liten ting til bestevenner man leker sammen med hverdag hjemme.

Det begynner med 20-30 kr..så er det snart 100.-den ene vil overgå den andre. dette er noe ordentlig tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...