Gå til innhold

Betent mollusk?


Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Ene ungen har en del mollusker, og hatt det i sikkert over et år. Nå har han en stor en som ikke ser helt bra ut, som en diger, betent kvise. Altså, det er rødt rundt den gule proppen, hovent og vondt.

Mollusker skal jo helst ikke klemmes ut, men denne proppen burde vel i grunn nettopp klemmes? Lar seg nok ikke gjøre nå pga smertene, men smører på litt Bacimycin og ser om irritasjonen demper seg.

Høres det ut som en grei plan? Andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

høres ut som et greit forslag det der, regner med den mollusken forsvinner når ting går tilbake. skulle det se ut til å bli ordentlig betent får du ta en tur til lege kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
frustrert tryte

Hei!

Har masse erfaring med mollusker dessverre. Alle mine tre er "født" med dette, men ble borte etterhvert."alle" mollusker blir betente før de blir borte. Jeg klemte på de som barna hadde fordi det var så mange og det så skikkelig stygt ut. Det ble helt borte når det betente gikk bort, men nå er det blitt masse bittesmå arr der :-( Det er selvsagt bare prikker og de synes nesten ikke, men det er arr der. Jeg angrer på at jeg gjorde det den gangen, men er ikke sikker på om det å la de være var noe alternativ altså...... Er så lenge siden. De hadde dette til de var ca halvannet til to år.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...