Gå til innhold

trøtt trøtt trøtt trøtt


Gjest Forbandet trøtt hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest Forbandet trøtt hele tiden

Krise. Jeg er altså så trøtt om kvelden, har en intens trang til å gå og legge meg klokka 21, men det går jo ikke når man har barn. Guttungen er i kveld ikke i seng før nå, kl 2245, og jeg har mest lyst til å grine. Hva gjør man, slenger ham inn på rommet og ber ham bli der fra kl 21, og går og legger seg? Eller tvinger seg til å holde seg våken? JEg står opp 7-715 til daglig og er dødsens trøtt da også.

Herregud, det er for ille at man skal mått legge seg før barna, i hvertfall når de ikke er store nok til å legge seg selv... Mannen er så sløv om kvelden, det er han som legger til vanlig, og det drar alltid sånn ut. For et par kvelder siden gikk jeg og la meg kl 20 og sov rundt, så fikk han ta guttungen.

Fins det koffeintabletter man kan dunke i seg så man ikke er så helv***es trøtt? Det kan da ikke være normalt dette her?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Barn som ikke kan legge seg selv trenger ikke være våkne til 2245.

2) Ja, du kan fint overlate legging til mannen din når du er for trøtt.

3) Ta deg en tur til legen og få sjekket stoffskiftet og jernlagre sånn i første omgang, og så tar du det derfra.

Lykke til, og sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt god nytte av ginseng, men om dette var ren placebo eller reel effekt vet jeg ikke. Det fungerte i alle fall kjempebra for meg.

Når dette er sagt har jeg lest ett eller annet sted for lenge siden at ginseng ikke er så bra for kvinner...sikkert et resultat av de svært så "troverdige" studier fra USA.

For en kort periode ville jeg kanskje ha prøvd en aldri så liten kur :o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt god nytte av ginseng, men om dette var ren placebo eller reel effekt vet jeg ikke. Det fungerte i alle fall kjempebra for meg.

Når dette er sagt har jeg lest ett eller annet sted for lenge siden at ginseng ikke er så bra for kvinner...sikkert et resultat av de svært så "troverdige" studier fra USA.

For en kort periode ville jeg kanskje ha prøvd en aldri så liten kur :o)

Lykke til!

''Når dette er sagt har jeg lest ett eller annet sted for lenge siden at ginseng ikke er så bra for kvinner...sikkert et resultat av de svært så "troverdige" studier fra USA.''

Mener det er noen hormonlignende stoffer i ginseng som ikke er noe særlig for oss kvinner å få i seg i særlige mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når dette er sagt har jeg lest ett eller annet sted for lenge siden at ginseng ikke er så bra for kvinner...sikkert et resultat av de svært så "troverdige" studier fra USA.''

Mener det er noen hormonlignende stoffer i ginseng som ikke er noe særlig for oss kvinner å få i seg i særlige mengder.

Nettopp, det var akkurat noe sånt jeg leste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg står opp kvart på 6 annen hver uke, den uka legger jeg meg kl 21-22. Med en gang ungene har lagt seg. De er 7 og 9. Ikke lenge til jeg legger meg før dem nei...

Den andre uka blir det ofte 21.30-22.00 da også. Men da kan jeg sove til kl. 07.00. Jeg trenger så mye søvn! Klarer jo å være oppe lenger en kveld innimellom men da er jeg skutt resten av uka.

Mangler ingenting av vitaminer el - det ER visst bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tidlig kveld da. Sov når du trenger det. Sett på en klokke til barnet ditt, med beskjed om at da skal h*n sove. Får du nok frisk luft og mosjon? Det er vel så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg og står opp til samme tidspunkt selv, må det skal jeg ikke gå helt på trynet i løpet av uka. Trenger generelt mer søvn når jeg jobber enn når jeg har fri.

Vesla har heldigvis blitt 9 år gammel så hun legger seg i stor grad selv, selv om det ved et par anledninger har vært behov for at vi har ligget på samme rom slik at jeg har kunnet passe på et hun ikke leker "halve natta" når jeg ikke er våken og kan titte innom og sjekke at hun sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan ungen legge seg så sent om kvelden, men samtidig ikke være stor nok til å legge seg selv??

Men uansett - få gubben til å legge ungen, trenger du søvnen så må du sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke er stor nok til å legge seg selv er han vel knapt nok stor nok til å være oppe til 22:45?

Så det var ikke bare jeg som reagerte på det altså;-)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger meg ca. 22 hver kveld. Opp 0630. Eneste måten å overleve på. En kveld innimellom blir det litt senere i seng- men det henger i i flere dager. Har alltid vært sånn. Mine barn trenger lite søvn- sovner gjerne ikke før 22 de heller (6, 8, 10) og er lys våkne 0630........... Urettferdig. Skulle gjerne sittet oppe å putlet med noe til 24- tiden hver dag. To timer alene- tid! men da fungerer jeg ikke.

Du er ikke alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...