Gå til innhold

Noen som ønsker seg flere venner?


lille bolle

Anbefalte innlegg

lille bolle

Er mor til tre barn under ti år og har nesten bare venner med større barn. Synes det ville vært fint med flere venner med barn tilsvarende alder som våre. Synes det er vanskelig å bli kjent med noen utover å hilse på dem når unger hentes/bringes eller på trening og foreldremøter. Synes det er et langt steg fra å snakke om løst og fast til å bli ordentlige venner! Noen som får dette til og som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fattigmor

Har du barn i barnehage? Hva med å sette opp en lapp til hver på avd til barnet ditt og innvitere til en fast dag i mnd til syklubbmøte og bli kjent med hverandre? Bare en ide fra en gammel Dame:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Å være på hils er en start. Så tar du en prat med barnet ditt/barna dine, og blir enige om en venn de vil ha besøk av. Så sender du en sms eller ringer mora, og sier noe slikt som at

"NN har veldig lyst til at XX skal komme på besøk, og det ville vært hyggelig om du har tid til en kopp kaffe samtidig."

Så koker du kaffe og prater med den andre mora mens barna leker. Jeg har en veldig god venninne som jeg ble kjent med på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Å være på hils er en start. Så tar du en prat med barnet ditt/barna dine, og blir enige om en venn de vil ha besøk av. Så sender du en sms eller ringer mora, og sier noe slikt som at

"NN har veldig lyst til at XX skal komme på besøk, og det ville vært hyggelig om du har tid til en kopp kaffe samtidig."

Så koker du kaffe og prater med den andre mora mens barna leker. Jeg har en veldig god venninne som jeg ble kjent med på den måten.

God idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattigmor

Å være på hils er en start. Så tar du en prat med barnet ditt/barna dine, og blir enige om en venn de vil ha besøk av. Så sender du en sms eller ringer mora, og sier noe slikt som at

"NN har veldig lyst til at XX skal komme på besøk, og det ville vært hyggelig om du har tid til en kopp kaffe samtidig."

Så koker du kaffe og prater med den andre mora mens barna leker. Jeg har en veldig god venninne som jeg ble kjent med på den måten.

KJEMPEGOD IDE:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille bolle

Å være på hils er en start. Så tar du en prat med barnet ditt/barna dine, og blir enige om en venn de vil ha besøk av. Så sender du en sms eller ringer mora, og sier noe slikt som at

"NN har veldig lyst til at XX skal komme på besøk, og det ville vært hyggelig om du har tid til en kopp kaffe samtidig."

Så koker du kaffe og prater med den andre mora mens barna leker. Jeg har en veldig god venninne som jeg ble kjent med på den måten.

Takk for godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lille bolle

Har du barn i barnehage? Hva med å sette opp en lapp til hver på avd til barnet ditt og innvitere til en fast dag i mnd til syklubbmøte og bli kjent med hverandre? Bare en ide fra en gammel Dame:o)

Takk for tipset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melde ungene inn i en fritidsaktivitet, for så å komme seg inn i styre og stell der? Korps er veldig sosialt for voksne! Men arbeidskrevende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Store bolle

Du kan si fra til foreldre til kompisene i barnehagen at de bare må ringe hvis de vil ha noen å leke med. Så blir det lettere å få småsnakket litt og spurt om folk vil ha kaffe ved hente og brinesituasjoner. Du kan også gjøre det samme med naboer mer barn.

Her er en vennskapsside:

www.aktivitetsvenner.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...