Gå til innhold

Utflod og kløe hos tiåring...


Gjest S.Olsen

Anbefalte innlegg

Gjest S.Olsen

Hei:-) Jeg har en jente på ti år. Hun våknet om natten for et par år siden med kraftig "Kløe i tissen" og var helt hysterisk... Etter en halvtime gav dette seg, og hun sovnet. Dette gjentok seg etter noen dager, og etter dette med noen måneders mellomrom. Vi kontaktet lege som ikke kunne finne noe spesiellt som feilet, men han ville heller ikke undersøke henne der nede ettersom det ikke var kronisk. Vi har vært nøye i ettertid med vasking med bommullsklut, og rent lunket vann. Det har gått bra det siste halve året. I det siste har jeg sett litt blankt, eller hvitt slim der nede når jeg har vasket som jeg antar kommer fra skjeden /tissen uten at hun klager seg for det... Hva kan dette være? Hva kunne den kløen komme av? Bør jeg oppsøke lege på ny og be om en undersøkelse? Da jeg er mann er ikke dette hva jeg er best på, men får heller ikke noen god forklaring hos de damene jeg snakker med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er ikke lett i ettertid å si hva som ga kløe nedentil spes. når legen som undersøkte henne ikke fant noe galt. Lett infeksjon i genitalia kan gi kløe, småmark(barnemark) kan også gi kløe,men sitter jo helst omkring endetarmsåpningen,men det er ikke alltid så lett å lokalisere hvor kløen kommer fra,endetarmen eller genitalia.. Siden hun har vært uten plager en tid synes jeg du kan se det an og søke lege igjen dersom hun påny får plager. Kløe pga småmark kommer gjerne når barnet er kommet til sengs om aften. Ved inspeksjon kan du se marken komme frem om kvelden når hun er kommet tilsengs, ser ut som noen få mmm lange(5-10mm) tynne tråder.Noen kan ha småmark uten plager eller symptomer

Barnet ditt er blitt ti år og sekretet du ser skyldes at hun er i begynnende pubertet og sekret som du bekskriver er normalt.Du kan stelle det slik du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...