Gå til innhold

slutte og amme


janni

Anbefalte innlegg

Hei jeg har tvillinger på 7 mnd som jeg fortsatt ammer. Synes det er ganske slitsomt og er ganske lei. Jentene har nå begynt å få litt vanni tutkopp, sånn at de kan venne seg til å drikke. Flaske har de aldri tatt. det jeg har tenkt å gjøre er at med en gang jeg ser at de klarer å drikke fra tutkoppen skal jeg slutte og amme. Men hvordan gjør jeg det ? Jeg har jo så mye melk ? Må man trappe gradvis ned eller ? Er det noen som har gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

kjære jani. Ja det er viktig at du trapper ned gradvis for din egen del ellers kan du få tilstoppede melkeganger med påfølgende brystbetennelse. Du må regne med nedtrapping over minst flere uker. slutt med det ammemåltidet du syns er minst viktig feks midt på dagen. Etter noen dager så kutter du ut det neste. En annen måte er også å amme kortere slik at brystene ikke blir tømt like mye og produksjonen går langsomt tilbake. Får du kuler fordi du går for raskt frem så må du gå tilbake et trinn i prosessen . Du må rett og slett prøve deg frem.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære jani. Ja det er viktig at du trapper ned gradvis for din egen del ellers kan du få tilstoppede melkeganger med påfølgende brystbetennelse. Du må regne med nedtrapping over minst flere uker. slutt med det ammemåltidet du syns er minst viktig feks midt på dagen. Etter noen dager så kutter du ut det neste. En annen måte er også å amme kortere slik at brystene ikke blir tømt like mye og produksjonen går langsomt tilbake. Får du kuler fordi du går for raskt frem så må du gå tilbake et trinn i prosessen . Du må rett og slett prøve deg frem.

Informasjon via internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp ibrevet bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Naa har ikke jeg faatt ungen min enda, men jeg har lest og faatt hoere masse om emnet..

Jo lengre du ammer jo bedre blir immunforsvaret til ungen. Pluss extra IQ-poeng. I mange av flygebladene jeg har dratt med meg fra legekontoret jeg gaar til, er det helt klart at jo lengre du ammer jo bedre! De anbefaler opp til 1.5 aar.. Kandkje du kan pumpe, og gi det i flaske/tutkopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...