Gå til innhold

baby virker hoven over øynene


krimmi

Anbefalte innlegg

Har en datter på 2 mnd som ofte ser hoven ut i området mellom øyebryn og øyelokk når hun våkner om morgenen. Dette gjelder spesielt det ene øyet, og er på den siden hun oftest ligger mot i søvne. Utover dagen går det tilbake og blir mindre markert.

Hun har hatt hovenhet siden fødsel, og kan også nevne hun var født med tett tårekanal på dette øyet. Jeg masserte det flere ganger daglig for å tømme det for puss, og det bedret seg spontant etter ca 5 uker. Trodde hovenheten hadde sammenheng med tårekanalen først, men nå er hun jo ikke plaget med den lenger?

Etter å ha søkt på nett og funnet linker til hjertefeil har jeg blitt smånervøs, og det ligger i bakhodet og gnager hver gang jeg legger merke til denne hovenheten på morgenen. Føler meg litt hysterisk. Jenta mi har vært forkjølet to ganger allerede, og er konstant litt småtett i nesen. Har derfor også tenkt på allergi. Tror grunnen til at jeg er overdrevent engstelig for henne er at ene gangen hun var syk måtte hun ha pustehjelp to ganger, og legen mente det var rs-virus. Var en skummel periode før hun ble frisk igjen, og jeg tror jeg har blitt en symptomjeger, da jeg er redd hun skal bli så syk igjen.

Er hovenhet i øyeområdet noe jeg bør kontakte legen for, eller kan det vente til hun skal på neste kontroll på helsestasjonen? Hun virker ikke plaget med noe, spiser godt og vokser, aktiv og blid når hun er våken. Men svetter noe ved spising, særlig på kveldstid og hoster og nyser litt daglig. Men har eldre barn i barnehage og skole som har dratt med mye forkjølelser hjem siden jul, så tenker det er grunnen til akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...