mariaflyfly Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Hvorfor skal de da høre om det i eventyr? For at de skal utsettes for en motvekt til den type uttalelser om homofile som du serverer. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Hvorfor skal de da høre om det i eventyr? Samme årsak som at de skal høre om heterofile i eventyr. Og selvsagt også slik at de ikke vokser opp med fordommer! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Ja, og du var enig. Likeledes er det åpenbart for alle som leser tråden her at du trakasserer folk som mener at homofili ikke er like normalt som heterofili og at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen. ''..at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.'' Hva legger du i dette? Det skal jo ikke akkurat undervises i den seksuelle biten av det (like lite som med heterofili), men at det skal framstilles som normalt, akseptert. Ikke noe man gjør mer oppstuss av enn av at noen har både mor og far. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Hvorfor skal de da høre om det i eventyr? Fordi det skal normaliseres vel. At de ikke skal synes det er stygt og at andre unger ikke skal mobbes. For 40 år siden ble unger med skilte foreldre mobbet og også unger av enslige mødre. Nå er det ufarliggjort og ingen reagerer på det noe mer. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 ''...slike fordommer som du er befengt med.'' Og DET var liksom ikke en fordomsfull kommentar fra din side, Sør? "Befengt med" er et veldig negativt ladet uttrykk, og du oser av fordomsfullhet (om ikke hat) mot de som har andre oppfatninger enn deg selv. Skalm deg! Noe så flaut for deg! Ja, diskriminering av jøder og homofile skyldes fordommer man er befengt med. Og slå opp "fordommer" i ordboken, for du bruker det feil. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 ''..at barn ikke bør lære om homofili i barnehagen.'' Hva legger du i dette? Det skal jo ikke akkurat undervises i den seksuelle biten av det (like lite som med heterofili), men at det skal framstilles som normalt, akseptert. Ikke noe man gjør mer oppstuss av enn av at noen har både mor og far. De små yndige børn skal indoktrineres med andre ord. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Hitler var ateist. Og vegiterianer. Og fanatisk antirøyker. Nei, Hitler var ikke ateist. For noe vrøvl. Omtrent det første han gjorde var å stenge den ateistiske skolen i Berlin! 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nuvel, det var nå litt vel i sterkeste laget. Kanskje du skal være glad han ikke puttet alle bergensere i gasskammer ;o) 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Jeg "mener" ikke at Hitler var kristen. Han VAR kristen. Noe av det første han gjorde var å stenge alle ikke-kristne skoler i Tyskland. Kristne har angrepet jøder i hundrevis av år (hele den protestantiske kirken (fra Martin Luther) er basert på jødehat). De kristne har også angrepet homofile, og til og med folk med "lyte" (funksjonshemning), som visstnok ikke kunne sitte foran i kirken. Nei, han var ateist. Og hatet alt som hadde med religion å gjøre. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 De små yndige børn skal indoktrineres med andre ord. Nei, det er jo du som mener de skal indoktrineres ved at du kun forteller dem om heterofile, og ikke homofile. Det er indoktrinering til å bli fordomsfulle. 0 Siter
Gjest solfryd Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 For at de skal utsettes for en motvekt til den type uttalelser om homofile som du serverer. Og hvilke uttalelser om homofile er det jeg har servert? At homofili ikke er like normalt som heterofili og at jeg ikke synes barn skal lære om homofili eller høre eventyr om homofile i barnehagen? Og det får jeg pepper for å mene? Ok, jaja sier jeg bare. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Kanskje du skal være glad han ikke puttet alle bergensere i gasskammer ;o) Nå er De usakelig, frue. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Og hvilke uttalelser om homofile er det jeg har servert? At homofili ikke er like normalt som heterofili og at jeg ikke synes barn skal lære om homofili eller høre eventyr om homofile i barnehagen? Og det får jeg pepper for å mene? Ok, jaja sier jeg bare. ''At homofili ikke er like normalt som heterofili'' Blant annet, ja. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, det er jo du som mener de skal indoktrineres ved at du kun forteller dem om heterofile, og ikke homofile. Det er indoktrinering til å bli fordomsfulle. Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen. 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, han var ateist. Og hatet alt som hadde med religion å gjøre. I tillegg til å lese ordboken, bør du visst lese historie i tillegg. Hitler (og faktisk hele nazi-kuppelen) var faktisk dypt kristne. En av dem (jeg husker ikke hvilken i farten) var bare "vanlig kristen". 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, Hitler var ikke ateist. For noe vrøvl. Omtrent det første han gjorde var å stenge den ateistiske skolen i Berlin! Det var fordi han var uvenner med rektoren. 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 I tillegg til å lese ordboken, bør du visst lese historie i tillegg. Hitler (og faktisk hele nazi-kuppelen) var faktisk dypt kristne. En av dem (jeg husker ikke hvilken i farten) var bare "vanlig kristen". Nei, Hitler jeg ikke dypt kristen. Det er det dummeste jeg har hørt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nå er De usakelig, frue. Nei, hvorfor det. Er det verre å drepe bergensere enn jøder, homofile og funksjonshemmede 0 Siter
Sør Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen. Du skrev at de skulle få høre heterofile eventyr (om prinser og prinsesser) for litt siden. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. mai 2010 Skrevet 14. mai 2010 Nei, jeg vil ikke fortelle dem om hverdem homofili eller heterofili. Så eg diskiminerer ingen. Heterofili blir de tutet ørene fulle av dagen lang. Alle historier handler om familier med mammaer og pappaer, evt alenemammaer med mannlige kjærester. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.