Gå til innhold

Det går mot burkaforbud i Frankrike


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Hvis du er i New York er du da dum nok til å sette deg på Ground Zero og tegne fine bilder av bin Laden, for å teste ytringsfriheten der?

Ja, hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Adriana

    24

  • hidi, the scorpion

    16

  • Dorthe

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest fra bergen

Med deg på utsiden? Siden det er du som gjør det du kan for å provosere.

Bergen kan gjerne deles av fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Sosial intelligens, og kanskje et ønske om ikke å bli lynsjet.

Trusler skal man ikke ta hensyn til. Og lynsjing er straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kan ikke skjønne hvorfor en provoserer ved å tegne en gud? kan noen forklare meg det?

Muhammed er ikke en gud, men en profet. Og det er vel karikaturtegninging som provoserer, samt hvordan han blir fremstilt.

Det er virkelig ikke så vanskelig å forstå, selv for meg som er ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hvis du er i New York er du da dum nok til å sette deg på Ground Zero og tegne fine bilder av bin Laden, for å teste ytringsfriheten der?

Ja, det hadde jeg turt. men dessverre så kan jeg ikke tegne, så det hadde bare blitt latterlig. Men det er vel ingen som hadde henrettet meg for det? (ingen vet vel sikkert at det var bin laden som stod bak 11/9. enkelte hevder at det var usa selv som stod bak, men det er en annen diskusjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Ja, det hadde jeg turt. men dessverre så kan jeg ikke tegne, så det hadde bare blitt latterlig. Men det er vel ingen som hadde henrettet meg for det? (ingen vet vel sikkert at det var bin laden som stod bak 11/9. enkelte hevder at det var usa selv som stod bak, men det er en annen diskusjon.)

Nei, ikke begynn med det sludderet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg turt. men dessverre så kan jeg ikke tegne, så det hadde bare blitt latterlig. Men det er vel ingen som hadde henrettet meg for det? (ingen vet vel sikkert at det var bin laden som stod bak 11/9. enkelte hevder at det var usa selv som stod bak, men det er en annen diskusjon.)

Jeg tipper at det er ganske stor risiko for at en eller annen hadde lynsjet deg hvis du hadde forfektet støtte og tegnet bin Laden ganske mange steder.

Rett etter 9/11 så ble en sikh lynsjet av en gjeng som trodde han var muslim, ettersom han hadde turban.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forulemping å benytte seg av yttringsfriheten.

Selvsagt kan det være det.

Hvis du går inn i en kino og roper "BRANN" midt under filmen (uten at det brenner) så forulemper du folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Muhammed er ikke en gud, men en profet. Og det er vel karikaturtegninging som provoserer, samt hvordan han blir fremstilt.

Det er virkelig ikke så vanskelig å forstå, selv for meg som er ateist.

så det skjønner du, men ikke den enkleste forklaring her på dol....ja, ja deg om det.

Muhammed er vel en profet da, det er vel allah som er gud. jeg har ikke satt meg sånn inn i det. jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en ikke kan tegne muhammed. det fins ikke ytringsfrihet når noe er forbudt å tegne. og dette er bare pga muslimene som er så hårsåre....(å, jeg er glad at jeg er anonym. ellers hadde vel huset mitt blitt bomba i natt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Nei, ikke begynn med det sludderet!

nei, jeg mener det er binladen. men det er jo mange teorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fra for barnet å vokse opp under slike forhold.

Jo, barn som har homofile foreldre vokser opp mer balanserte og med mindre behov for psykolog osv. enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Jo, barn som har homofile foreldre vokser opp mer balanserte og med mindre behov for psykolog osv. enn gjennomsnittet.

Nei, det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Jo, barn som har homofile foreldre vokser opp mer balanserte og med mindre behov for psykolog osv. enn gjennomsnittet.

hmm. når kommer dokumentasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det skjønner du, men ikke den enkleste forklaring her på dol....ja, ja deg om det.

Muhammed er vel en profet da, det er vel allah som er gud. jeg har ikke satt meg sånn inn i det. jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor en ikke kan tegne muhammed. det fins ikke ytringsfrihet når noe er forbudt å tegne. og dette er bare pga muslimene som er så hårsåre....(å, jeg er glad at jeg er anonym. ellers hadde vel huset mitt blitt bomba i natt)

Allah er bare arabisk for den samme guden som de kristne og jødene tilba. Kristne som snakker arabisk tilber Allah.

Det er samme skapelsesberetning (Adam og Eva), samme profeter (Jesus er en profet for muslimene) og i det hele tatt veldig mye felles.

Hvis du husker fra Bibelen så skal heller ikke den kristne guden avbildes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Allah er bare arabisk for den samme guden som de kristne og jødene tilba. Kristne som snakker arabisk tilber Allah.

Det er samme skapelsesberetning (Adam og Eva), samme profeter (Jesus er en profet for muslimene) og i det hele tatt veldig mye felles.

Hvis du husker fra Bibelen så skal heller ikke den kristne guden avbildes.

Men ingen får kuttet over strupen selv om de skulle slumpe til å lage en slik tegning. Muslimene derimot lever fortsatt i den mørkeste middelalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Allah er bare arabisk for den samme guden som de kristne og jødene tilba. Kristne som snakker arabisk tilber Allah.

Det er samme skapelsesberetning (Adam og Eva), samme profeter (Jesus er en profet for muslimene) og i det hele tatt veldig mye felles.

Hvis du husker fra Bibelen så skal heller ikke den kristne guden avbildes.

ok, men jeg har da sett mange bilder av en tegnet gud? har aldri blitt provosert av det. det blir jo bare gjetninger uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile kan vel være like dårlige foreldre som heterofile? alle homofile er ikke like, det finnes like mange forskjellige der, som i heterofiles verden. og det er ikke dokumentert at de er gode foreldre, og hvis de skal prøve det ut, så betyr det at uskyldige barn skal være forsøkskaniner.

1) Heterofile og homofile bør ha like muligheter for å adoptere, og gå gjennom de samme testene.

2) Det er titusenvis av barn som allerede har vokst opp med homofile foreldre, og de har (om noe) bedre resultater enn barn som vokser opp med heterofile.

3) Barn bør også skjermes for tullete fordommer mot homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...