Gå til innhold

Det går mot burkaforbud i Frankrike


Gjest speer

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden

Det er altså ikke bare muslimer som skal diskrimineres.

Ser du noen her som påstår det er en Menneskerett å få barn?

Ikke det?

Du bedriver stråmannsargumentasjon.

nei, jeg ser ingen påstander om det. men min mening er slik at homofile bør ikke få adoptere barn. det er naturstridig at to personer av samme kjønn skal oppdra et barn. hvis de er omsorgsfulle og elsker barn, så kan de begynne å jobbe i barnehagen eller lignende. så får de utøve sine omsorgsevner. Det er mange heterofile par som ikke kan få barn også, og kanskje heller ikke får adoptere, pga alder, for dårlig inntekt osv. De fleste innser at det er deres lodd i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Adriana

    24

  • hidi, the scorpion

    16

  • Dorthe

    7

Mest aktive i denne tråden

poenget er: når de flytter til et fremmed land, så gjør de det vel fordi de ikke har det bra der de kommer fra. og hvis det i det landet de flytter til blir et forbud som angår dem, så må de da enten godta det, eller flytte hjem igjen.

Vel, i Norge så har vi religionsfrihet og ytringsfrihet, og ettersom vi er et progressivt land (og ikke et kommunistdiktatur) så får menneskene her lov til å kle seg som de ønsker.

I Nord Korea, derimot, så mener staten at de vet best hvordan mennesker bør kle seg, og hva de bør tro på.

Jeg foretrekker et Norge hvor folk får velge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Jeg mener det er viktig at de får bestemme selv, og ikke at du eller mannen får bestemme over dem. De er ikke sauer, men de kan tenke selv.

Likestilling er ikke å tvinge kvinner til å gjøre det du vil. Det er å la dem bestemme selv.

''Jeg mener det er viktig at de får bestemme selv, og ikke at du eller mannen får bestemme over dem. De er ikke sauer, men de kan tenke selv.''

Hvis du er så i mot tvang, hvorfor er du da ikke for at mor skal kunne overta fars del (6 uker?) av fødselspermisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg ser ingen påstander om det. men min mening er slik at homofile bør ikke få adoptere barn. det er naturstridig at to personer av samme kjønn skal oppdra et barn. hvis de er omsorgsfulle og elsker barn, så kan de begynne å jobbe i barnehagen eller lignende. så får de utøve sine omsorgsevner. Det er mange heterofile par som ikke kan få barn også, og kanskje heller ikke får adoptere, pga alder, for dårlig inntekt osv. De fleste innser at det er deres lodd i livet.

Hvorfor skal de innse det? Det er det jo ikke, selv om *andre* mennesker har fordommer mot dem.

Det er da ingen saklig grunn for at ikke homofile er like gode omsorgspersoner som heterofile. Hva skulle det være?

Ikke la dine fordommer frata unger rettigheten til gode foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Vel, i Norge så har vi religionsfrihet og ytringsfrihet, og ettersom vi er et progressivt land (og ikke et kommunistdiktatur) så får menneskene her lov til å kle seg som de ønsker.

I Nord Korea, derimot, så mener staten at de vet best hvordan mennesker bør kle seg, og hva de bør tro på.

Jeg foretrekker et Norge hvor folk får velge selv.

Og, for å trekke inn noe som ikke er diskusjonsemne: det er ikke mye ytringsfrihet i norge, når muslimene mener at ingen har lov å tegne muhammed. da "bestemmer" plutselig muslimene at sånn gjør man ikke. Og jeg hadde aldri turt å tegne muhammed, er redd for hva muslimene, inkl. min svoger, ville gjort med meg da. og da er det ikke ytringsfrihet lenger, når en føler frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Og, for å trekke inn noe som ikke er diskusjonsemne: det er ikke mye ytringsfrihet i norge, når muslimene mener at ingen har lov å tegne muhammed. da "bestemmer" plutselig muslimene at sånn gjør man ikke. Og jeg hadde aldri turt å tegne muhammed, er redd for hva muslimene, inkl. min svoger, ville gjort med meg da. og da er det ikke ytringsfrihet lenger, når en føler frykt.

Nettopp. Og det er akkurat det man demonstrerer mot ved å publisere disse tegningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Bra! De får gjøre som oss andre, gidde å stelle seg litt. Det er ikke værre for dem å sminke seg litt, vaske håret etc. På bad-hair-days og kalde dager kan de bruke skaut, lue, caps o.l. Og det er på tide at deres menn finner seg en annen fetisj enn å se kjerringa ikledd laken og gardinstoff i metervis.....

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, for å trekke inn noe som ikke er diskusjonsemne: det er ikke mye ytringsfrihet i norge, når muslimene mener at ingen har lov å tegne muhammed. da "bestemmer" plutselig muslimene at sånn gjør man ikke. Og jeg hadde aldri turt å tegne muhammed, er redd for hva muslimene, inkl. min svoger, ville gjort med meg da. og da er det ikke ytringsfrihet lenger, når en føler frykt.

Har du et meget stort behov for å tegne karikaturer av Muhammed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Hvorfor skal de innse det? Det er det jo ikke, selv om *andre* mennesker har fordommer mot dem.

Det er da ingen saklig grunn for at ikke homofile er like gode omsorgspersoner som heterofile. Hva skulle det være?

Ikke la dine fordommer frata unger rettigheten til gode foreldre.

Det er ikke fra for barnet å vokse opp under slike forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hvorfor skal de innse det? Det er det jo ikke, selv om *andre* mennesker har fordommer mot dem.

Det er da ingen saklig grunn for at ikke homofile er like gode omsorgspersoner som heterofile. Hva skulle det være?

Ikke la dine fordommer frata unger rettigheten til gode foreldre.

Homofile kan vel være like dårlige foreldre som heterofile? alle homofile er ikke like, det finnes like mange forskjellige der, som i heterofiles verden. og det er ikke dokumentert at de er gode foreldre, og hvis de skal prøve det ut, så betyr det at uskyldige barn skal være forsøkskaniner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Har du et meget stort behov for å tegne karikaturer av Muhammed?

Det er prinsippet. Vi lar oss ikke pelle på nesten av ravende gale musslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Og det er akkurat det man demonstrerer mot ved å publisere disse tegningene.

Retten til å forulempe så mange som mulig, inklusive det store flertallet som IKKE gjør noe voldelig.

En virkelig smart strategi for å få venner.

Kanskje du burde sette deg ned på et gatehjørne i Israel og tegne gasskamre og nazi-kors? Da får du nok noen venner der også.

Eller du kan reise til New York og fortelle at du støtter Al Quaida.

Osv.

Mangel på sosial intelligens setter ytringsfriheten i fare, fordi man ser at den blir misbrukt til å plage folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Har du et meget stort behov for å tegne karikaturer av Muhammed?

Jeg får lyst til det, pga muslimenes trusler. men det samme gjør at jeg ikke tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er prinsippet. Vi lar oss ikke pelle på nesten av ravende gale musslimer.

Nei, i stedet så forulemper man alle de andre muslimene, slik at flere av dem blir "ravende gale".

Sjakktrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Retten til å forulempe så mange som mulig, inklusive det store flertallet som IKKE gjør noe voldelig.

En virkelig smart strategi for å få venner.

Kanskje du burde sette deg ned på et gatehjørne i Israel og tegne gasskamre og nazi-kors? Da får du nok noen venner der også.

Eller du kan reise til New York og fortelle at du støtter Al Quaida.

Osv.

Mangel på sosial intelligens setter ytringsfriheten i fare, fordi man ser at den blir misbrukt til å plage folk.

men jeg kan ikke skjønne hvorfor en provoserer ved å tegne en gud? kan noen forklare meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Retten til å forulempe så mange som mulig, inklusive det store flertallet som IKKE gjør noe voldelig.

En virkelig smart strategi for å få venner.

Kanskje du burde sette deg ned på et gatehjørne i Israel og tegne gasskamre og nazi-kors? Da får du nok noen venner der også.

Eller du kan reise til New York og fortelle at du støtter Al Quaida.

Osv.

Mangel på sosial intelligens setter ytringsfriheten i fare, fordi man ser at den blir misbrukt til å plage folk.

Det er ikke forulemping å benytte seg av yttringsfriheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Nei, i stedet så forulemper man alle de andre muslimene, slik at flere av dem blir "ravende gale".

Sjakktrekk!

Det er jo en god grunn for å stenge grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

men jeg kan ikke skjønne hvorfor en provoserer ved å tegne en gud? kan noen forklare meg det?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lyst til det, pga muslimenes trusler. men det samme gjør at jeg ikke tør.

Hvis du er i New York er du da dum nok til å sette deg på Ground Zero og tegne fine bilder av bin Laden, for å teste ytringsfriheten der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en god grunn for å stenge grensene.

Med deg på utsiden? Siden det er du som gjør det du kan for å provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...