Gå til innhold

Det går mot burkaforbud i Frankrike


Gjest speer

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Akkurat like mye/lite som hvis det er staten som undertrykker dem ved å bestemme hva de skal ha på seg.

Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg.

''Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg.''

Kom til kjernen av det sier deg: Undertrykte kvinner har _ikke_ fri vilje!!!

Hvor vanskelig er det å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 334
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Adriana

    24

  • hidi, the scorpion

    16

  • Dorthe

    7

Mest aktive i denne tråden

''Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg.''

Kom til kjernen av det sier deg: Undertrykte kvinner har _ikke_ fri vilje!!!

Hvor vanskelig er det å forstå?

Så derfor skal du få bestemme over dem, og tyranisere dem til å kle seg slik du vil?

Problemet er at folk bestemmer over dem - enten det er deg, mannen, staten, en imam.

De blir ikke frigjorte før de kan bestemme selv, og det skjer ikke hvis du bestemmer over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så derfor skal du få bestemme over dem, og tyranisere dem til å kle seg slik du vil?

Problemet er at folk bestemmer over dem - enten det er deg, mannen, staten, en imam.

De blir ikke frigjorte før de kan bestemme selv, og det skjer ikke hvis du bestemmer over dem.

Sier bare;

http://www.dagbladet.no/2010/05/12/nyheter/utenriks/taliban/afghanistan/11695408/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, alle vet at livet i Afghanistan er jævlig for de fleste.

Det gir ikke deg rett til å umyndiggjøre kvinnene som kommer derfra.

''Det gir ikke deg rett til å umyndiggjøre kvinnene som kommer derfra.''

Like lite rett som du har til å mene at de bærer burka av fri vilje, vil jeg tro:)

Ønsker ikke at kvinner som bor her i landet skal kjempe i to hundre år før de er frie! Slik kvinner i hele vesten kjempet mot dere _menn_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det gir ikke deg rett til å umyndiggjøre kvinnene som kommer derfra.''

Like lite rett som du har til å mene at de bærer burka av fri vilje, vil jeg tro:)

Ønsker ikke at kvinner som bor her i landet skal kjempe i to hundre år før de er frie! Slik kvinner i hele vesten kjempet mot dere _menn_!

De blir ikke frie av at du bestemmer hvordan de skal kle seg.

De blir frie av at de får bestemme selv, og at du respekterer deres valg. Selv om valget er å bruke burka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg lite om Sørs meninger;) De kommer neppe til å forandre verden;))

De meningene har allerede forandret verden - det er meninger som religions- og ytringsfrihet, likestilling, menneskeverd, osv.

Det kom gradvis inn i Europa etter at troen på Jesus ble mindre påtrengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Det gir ikke deg rett til å umyndiggjøre kvinnene som kommer derfra.''

Like lite rett som du har til å mene at de bærer burka av fri vilje, vil jeg tro:)

Ønsker ikke at kvinner som bor her i landet skal kjempe i to hundre år før de er frie! Slik kvinner i hele vesten kjempet mot dere _menn_!

Hvordan mener du vi skulle hjulpet kvinner som bærer burka her i Norge?

Ved å si at det ikke er lov å bruke burka?

Ved å inkludere kvinner med burka og fortelle at her gjør kvinner som de vil?

Eller hvordan mener du vi kunne hjelpe dem? Kanskje de ikke trenger hjelp? Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Så får man bare håpe at Frp også er for at homofile ikke skal diskrimineres, men at de skal få lov til å adoptere barn på lik linje med heterofile.

Det tror jeg ikke da Frp har programfestet at partiet er imot homofil adopsjon fordi det etter partiets mening er best for barna å ha omsorgspersoner av forskjellig kjønn. Det er i tillegg unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvordan mener du vi skulle hjulpet kvinner som bærer burka her i Norge?

Ved å si at det ikke er lov å bruke burka?

Ved å inkludere kvinner med burka og fortelle at her gjør kvinner som de vil?

Eller hvordan mener du vi kunne hjelpe dem? Kanskje de ikke trenger hjelp? Hva tenker du?

Jeg tror de trenger hjelp for å komme vekk fra menns tankegang. Forby burka og ha påbud om norskundervisning.

Tillate skaut og klær som skjuler alt, bortsett fra ansiktet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tror de trenger hjelp for å komme vekk fra menns tankegang. Forby burka og ha påbud om norskundervisning.

Tillate skaut og klær som skjuler alt, bortsett fra ansiktet;)

Her er jeg faktisk enig med deg, hidi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg faktisk enig med deg, hidi.

Norskundervisning er jo allerede påbudt.

Hvorfor skal vi bestemme hva de skal ha på seg?

Du ville neppe likt hvis OTTAR fikk makt til å bestemme hvordan du skulle gå kledt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke da Frp har programfestet at partiet er imot homofil adopsjon fordi det etter partiets mening er best for barna å ha omsorgspersoner av forskjellig kjønn. Det er i tillegg unaturlig.

Hahaha!

Dine meninger er jo akkurat like stenalderske som muslimene du kritiserer!

Du er så *busted* av det du skrev der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Akkurat like mye/lite som hvis det er staten som undertrykker dem ved å bestemme hva de skal ha på seg.

Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg.

''Akkurat like mye/lite som hvis det er staten som undertrykker dem ved å bestemme hva de skal ha på seg.

Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg''

Prøv å sprade naken opp Karl Johan. Hva tror du skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Norskundervisning er jo allerede påbudt.

Hvorfor skal vi bestemme hva de skal ha på seg?

Du ville neppe likt hvis OTTAR fikk makt til å bestemme hvordan du skulle gå kledt.

Med vennlig hilsen

''Du ville neppe likt hvis OTTAR fikk makt til å bestemme hvordan du skulle gå kledt.''

Viser akkurat hvor lite respekt du har for kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Akkurat like mye/lite som hvis det er staten som undertrykker dem ved å bestemme hva de skal ha på seg.

Poenget er at kvinnene må få bestemme selv. De trenger ikke DEG til å bestemme hva de skal ha på seg''

Prøv å sprade naken opp Karl Johan. Hva tror du skjer da?

Så da er det altså bare et valg man tar. Da kan du ikke kritisere muslimer som velger å dekke seg til bare litt mer enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du ville neppe likt hvis OTTAR fikk makt til å bestemme hvordan du skulle gå kledt.''

Viser akkurat hvor lite respekt du har for kvinner!

Fordi jeg vil la kvinner selv bestemme?

I motsetning til deg og enkelte imamer, som opphøyer seg selv til å tro at dere vet bedre enn kvinnene hva de skal ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Hahaha!

Dine meninger er jo akkurat like stenalderske som muslimene du kritiserer!

Du er så *busted* av det du skrev der!

Faen, så latterlig du er. Det er ikke NATURLIG at homofile har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...