Gå til innhold

GIr du til romenske tiggere?

Anbefalte innlegg

Gjest Ut med dem!
Skrevet

Jeg gir kun til junkier, men i og med at enkelte omtaler dem som du gjør, får jeg nesten lyst til å begynne å gi dem en slant.

Men det er vel en grunn til at du poster dette innlegget på psykiatri ...

Jeg gir selv til junkier av og til. At jeg postet dette på psyk. var en glipp.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

50

• ShitDiddelyDo

11

• mariaflyfly

7

• Angustia

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen ganger gjør jeg det. Andre ganger ikke. Men hvem som er romenere, og hvem som ikke er det- vet jeg ikke.

Jeg kjøper aller helst de bladene som vanskeligstilte eller narkomane selger. Da er det forøvrig ikke kategorisert som tigging- men kjøp/salg av et godt produkt.

''Jeg kjøper aller helst de bladene som vanskeligstilte eller narkomane selger. Da er det forøvrig ikke kategorisert som tigging- men kjøp/salg av et godt produkt.''

F.eks "=Lik Oslo" kan du trygt kjøpe, og kvalitet er det også!

Skrevet

Jeg gir ikke til noen tiggere, men jeg har ikke samme holdninger som deg.

Jeg gir ikke til narkomane da de kun bruker penger på narkotika. Mat får de på fattighuset.

Jeg gir ikke til rumenere eller andre utenlandske tiggere da jeg er overbevist at disse pengene hovedsaklig går til bakmenn. Menneskerettsforkjempere har gått ut og oppfordret folk til å ikke gi dem penger da tiggerne faktisk lider under dette. Det blir på en måte det samme som med prostituerte som blir tatt med til Norge og ikke får dra tilbake til hjemlandet før de har betalt bakmennene nok penger.

Tror forøvrig ikke at tiggerne sulter i Norge. Har en bekjent som forsøkte å gi en rumener mat fordi det sto på skiltet at hun var sulten. Den rumenske kvinnen kastet maten etter hun som ga den og forlangte penger i stedet... Jeg synes at dette tyder på at de er desperate etter å få penger nok til bakmennene.

Jo flere som gir til tiggerne, jo flere kommer til Norge og dette dreier som om menneskehandel og er ikke gunstig for noen (bortsett fra bakmennene).

Dette synes jeg var et fornuftig innlegg.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Jeg kjøper aller helst de bladene som vanskeligstilte eller narkomane selger. Da er det forøvrig ikke kategorisert som tigging- men kjøp/salg av et godt produkt.''

Javisst. :-)

Skrevet

Bedre med = Oslo for begge parter. :-)

Skrevet

''F.eks "=Lik Oslo" kan du trygt kjøpe, og kvalitet er det også!''

Trondheims-utgaven heter "Sorgenfri", jeg har lest litt i ett nr og det virket som et veldig godt blad!

Skrevet

Jeg gir ikke penger til tiggere generelt. Heller ikke de som kommer på døra og selger bilder eller halvdaue blomster ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Over ti??? Kan ikke stemme ;)

''Over ti??? Kan ikke stemme ;)''

Jeg tok litt i;))

Skrevet

Men hva er det egentlig *norske* sigøynere lever av?

- Bare én av de sigøynerne som noen gang har bodd i Oslo har gjennomført 9–årig grunnskole. Overhodet for en av de større sigøynerfamiliene legger ikke skjul på sin bekymring. Vår ungdom har ingen skolegang og ingen framtid, sier han. Jeg frykter at de ender i narko og kriminalitet.

http://www.nrk.no/programmer/radioarkiv/sann_er_livet/samfunn/flerkulturelt/884847.html

Hvorfor er det slik? Hvem ha skylden?

Det er et stort og vanskelig spørsmål, men det skal ikke ramme *individuelle* mennesker i disse gruppene hva ANDRE har.

Skrevet

De som har midler til å reise til Norge er det ikke synd på. De virkelig fattige tigger ikke, de lider i stillhet.

Det gjør ikke saken bedre for de som er her.

Gjest togli
Skrevet

''Over ti??? Kan ikke stemme ;)''

Jeg tok litt i;))

Hehe ;-)

Skrevet

'' Det er jo ikke tiggerne selv som får pengene, men bakmenn som stikker det aller, aller meste i egen lomme.

''

Det vet vi svært lite om. Det var ingenting som tydet på at det var bakmenn involvert for bare et par år sida.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.1839540

Her lan du lese hele rapporten fra prosjektet til Kirkens Bymisjon: http://www.visit-johansen.net/dokumenter/Folk%20fra%20Romania%20som%20tigger%20Oslo.pdf

Jeg gir ikke noe til disse svindlerne:

http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q=politiet+advarer+mot+tiggere+i+trondheim&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=23a35255ce888617

Skrevet

Noen ganger gjør jeg det. Andre ganger ikke. Men hvem som er romenere, og hvem som ikke er det- vet jeg ikke.

Jeg kjøper aller helst de bladene som vanskeligstilte eller narkomane selger. Da er det forøvrig ikke kategorisert som tigging- men kjøp/salg av et godt produkt.

Stavangerutgaven heter Asfalt og jeg gleder meg til å lese hvert nummer. Jeg kjøper forøvrig Frelsesarmeen sitt blad også, men må innrømme at det ikke akkurat blir lest fra perm til perm...

Men tiggere styrer jeg unna.

candyqueen_83
Skrevet

Over ti??? Kan ikke stemme ;)

Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?

candyqueen_83
Skrevet

Nei, jeg gir ikke penger til dem. Liker ikke folk som følger etter meg på gata. Narkomane gir jeg til innimellom.

Skrevet

Og hvordan vet du hvem som er blant "dem" og hvem som ikke er det?

Det er etter sigende et begrenset miljø i Trondheim, og det styres av bakmenn. De setter igjen "tiggere" på gatehjørnene i byen på dagtid, og på kveldstid så kjøres de rundt i bydelene og ringer på dører. Det har vært overfall og voldtektsforsøk ifm dette også. Du kan søke opp diverse artikler om dette. Politiet sier at vi ikke skal gi dem penger - gi heller penger via organisasjoner. Da gjør jeg det! :-)

Gjest togli
Skrevet

Og dere er bedre som gjør narr av de som har andre meninger?

Blir bare så sjokkert og oppgitt, men enig i at det blir feil å gjøre narr av andre... sorry :-/

Gjest slabbedask
Skrevet

Det er et stort og vanskelig spørsmål, men det skal ikke ramme *individuelle* mennesker i disse gruppene hva ANDRE har.

Men lever norske sigøynere av noe annet enn kriminalitet (og eventuelle offentlige stønader)? Her det i det hele tatt noen som lever av ærlig arbeid (og betaler skatt)?

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, jeg gir ikke penger til dem. Liker ikke folk som følger etter meg på gata. Narkomane gir jeg til innimellom.

Man gir fritt til hvem man vil;) Uten å kalle andre mennesker for "dritt"!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...