Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

''Har han gått ut og lovd folk at de kan bli friske bare de kommer til han?''

Han har akseptert folk til behandling, og han har påstått han har "evner".

''Vet du hvor han har satt inn annonsene for bedriften sin?''

På første side av Dagbladet nå sist.

Med vennlig hilsen

''På første side av Dagbladet nå sist.''

Hadde ikke han hjulpet _mange_ før han i det hele tatt kom i media?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet hva Wikipedia skriver, ja, jeg tenkte mest på hvilke aviser han sto fram i på 60-70-80-tallet.

Jeg stoler heller ikke på Wikipedia i særlig stor grad, ei heller i denne saken. :-)

Det sier nesten seg selv at hvis kan "kurerer" 50-80000 mennesker, så havner det i avisene?

Hvorfor tror du Gjerstad ikke svarer her?

http://www.t-a.no/nyheter/article61493.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På første side av Dagbladet nå sist.''

Hadde ikke han hjulpet _mange_ før han i det hele tatt kom i media?

Men vet da ikke om han har hjulpet noen.

Selvsagt drev han på før han havnet i media. Det er jo lett å overbevise seg selv om at man har "spesielle evner" osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det sier nesten seg selv at hvis kan "kurerer" 50-80000 mennesker, så havner det i avisene?

Hvorfor tror du Gjerstad ikke svarer her?

http://www.t-a.no/nyheter/article61493.ece

Av en eller annen grunn har jeg problemer å få linker til å "virke".

Uansett, kanskje han ikke svarer fordi han vet han har rett- men vet at det er umulig å overbevise skeptikeren som har bestemt seg for at dette er sprøyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg problemer å få linker til å "virke".

Uansett, kanskje han ikke svarer fordi han vet han har rett- men vet at det er umulig å overbevise skeptikeren som har bestemt seg for at dette er sprøyt?

Det burde jo vært lett å overbevise oss skeptikere. Det er jo bare å la seg teste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn har jeg problemer å få linker til å "virke".

Uansett, kanskje han ikke svarer fordi han vet han har rett- men vet at det er umulig å overbevise skeptikeren som har bestemt seg for at dette er sprøyt?

Neida, denne skeptikeren lar til og med "behandlerne" være med å utarbeide testene selv. Og hvis de klarer sine egne tester, så får de 1 million dollar.

Ingen har klart det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det burde jo vært lett å overbevise oss skeptikere. Det er jo bare å la seg teste...

Etter en test, så ville skeptikere si at det var noe feil med testen.... Etter to tester likeså.

Det ville alltid bli krevd nye tester, med annen innfallsvinkel.

Hvor mye skal gamlingen orke i den alderen han er i nå?

Nei, jeg holder med han i å gjøre nøyaktig hva han vil/ikke vil vedr testing. Han bør få fokusere på å leve det gode liv de årene han har igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier nesten seg selv at hvis kan "kurerer" 50-80000 mennesker, så havner det i avisene?

Hvorfor tror du Gjerstad ikke svarer her?

http://www.t-a.no/nyheter/article61493.ece

Jeg skulle så gjerne visst hvilke aviser som skrev om ham på den tiden - synd du heller ikke vet/har noen henvisninger. :-( De jeg kjenner i trøndelagstraktene kan heller ikke minnes store avisoppslag, men det kan selvfølgelig ha vært noe i de mest lokale avisene av mindre format.

Jeg aner ikke hvorfor Joralf ikke lar seg teste, og jeg aner ikke hvorfor han ikke tar en slik utfordring. Det kan jo hende det er noe muffens med testerens metoder også - hva vet vel jeg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, denne skeptikeren lar til og med "behandlerne" være med å utarbeide testene selv. Og hvis de klarer sine egne tester, så får de 1 million dollar.

Ingen har klart det.

Med vennlig hilsen

Jeg sleit også litt med den linken, så det sto kanskje - men vet du hvor mange han har testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle så gjerne visst hvilke aviser som skrev om ham på den tiden - synd du heller ikke vet/har noen henvisninger. :-( De jeg kjenner i trøndelagstraktene kan heller ikke minnes store avisoppslag, men det kan selvfølgelig ha vært noe i de mest lokale avisene av mindre format.

Jeg aner ikke hvorfor Joralf ikke lar seg teste, og jeg aner ikke hvorfor han ikke tar en slik utfordring. Det kan jo hende det er noe muffens med testerens metoder også - hva vet vel jeg? :-)

Det er ikke noe galt med testerens metoder. Faktisk får "behandlerne" i stor grad lov til å lage testene selv.

Likevel er det ingen som klarer det.

Det ser jo unektelig ut som om Gjerstad faktisk ikke har noen evner.

Dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en test, så ville skeptikere si at det var noe feil med testen.... Etter to tester likeså.

Det ville alltid bli krevd nye tester, med annen innfallsvinkel.

Hvor mye skal gamlingen orke i den alderen han er i nå?

Nei, jeg holder med han i å gjøre nøyaktig hva han vil/ikke vil vedr testing. Han bør få fokusere på å leve det gode liv de årene han har igjen.

Neida, James Randi lover 1 million (som Gjerstad kan gi til de funksjonshemmede) etter bare én test, som Gjerstad selv får lage (godkjennes som "fair" i samarbeid).

Du kan lese om det her:

http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

Likevel er det INGEN som klarer de testene de selv har laget.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet da ikke om han har hjulpet noen.

Selvsagt drev han på før han havnet i media. Det er jo lett å overbevise seg selv om at man har "spesielle evner" osv.

Med vennlig hilsen

''Men vet da ikke om han har hjulpet noen.''

Er det ikke ganske mange som har stått fram i media og fortalt om det, eller husker jeg helt feil? Personlig kjenner jeg flere som har positive opplevelser hos Joralf, men det teller naturligvis ikke som "bevis", da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men vet da ikke om han har hjulpet noen.''

Er det ikke ganske mange som har stått fram i media og fortalt om det, eller husker jeg helt feil? Personlig kjenner jeg flere som har positive opplevelser hos Joralf, men det teller naturligvis ikke som "bevis", da.

Nei, det gjør ikke det.

Spesielt siden de som han ikke har hjulpet ikke står frem (bare se i denne tråden hvor fientlig innstilt man er til de som sier at han ikke "kurerer" noen), eller de er døde.

Man han vil ikke testes, og den eneste årsaken for det er selvsagt at han forstår at det vil avsløre ham.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg tror ikke jeg klarer å lese alle sidene i den linken, jeg, man du virker veldig opplest på temaet - så jeg spør deg: Hvor mange har latt seg teste?

Uten at jeg har sjekket listen i detalj, så står det 174 tråder i loggen.

James Randi er velkjent.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Uten at jeg har sjekket listen i detalj, så står det 174 tråder i loggen.

James Randi er velkjent.

Med vennlig hilsen

''James Randi er velkjent''

Aldri hørt om han.

Og Snåsamannen ble jeg "kjent" med via skeptikere her på DOL. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''James Randi er velkjent''

Aldri hørt om han.

Og Snåsamannen ble jeg "kjent" med via skeptikere her på DOL. ;-)

James Randi får ca en halv million treff på Google.

(Snåsamannen får ca 12% av det.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør ikke det.

Spesielt siden de som han ikke har hjulpet ikke står frem (bare se i denne tråden hvor fientlig innstilt man er til de som sier at han ikke "kurerer" noen), eller de er døde.

Man han vil ikke testes, og den eneste årsaken for det er selvsagt at han forstår at det vil avsløre ham.

Enkelt og greit.

''Nei, det gjør ikke det.''

Hvis vi sånn helt teoretisk skulle si at vi ville tro på Gjerstad hvis _nok_ mennesker sto fram (forutsatt at vi synes disse menneskene er troverdige, da). Hvor mange tror du måtte fortelle om positive opplevelser hos Joralf før vi trodde på dem? Sånn røfflig antall, altså? Holder det med 100? 1000? Eller måtte det være hver eneste en som hadde oppsøkt ham?

Jeg tenker litt i forhold til skolemedisin; det er jo særdeles mange som ikke der heller får medisiner som virker, får feil diagnoser osv., men allikevel tror vi jo på skolemedisin uten at noen egentlig står fram; i alle fall ikke i hopetall. Riktignok er det endel som står fram når de blir feilbehandlet og slikt, men kanskje vi er for positive til skolemedisin? Burde vi krevd at enda flere skulle bli friske som bevis? Hm.

''Spesielt siden de som han ikke har hjulpet ikke står frem (bare se i denne tråden hvor fientlig innstilt man er til de som sier at han ikke "kurerer" noen), eller de er døde.''

Dette er jo interessant. Har du noen link som underbygger den påstanden? Altså, det med alle de som ikke har blitt hjulpet?

''Man han vil ikke testes, og den eneste årsaken for det er selvsagt at han forstår at det vil avsløre ham.''

Meget mulig, jeg har ikke spurt, ei heller sett noe sted at han har gitt noen begrunnelse, og jeg har heller aldri oppsøkt Joralf selv. Jeg har som sagt bare snakket med endel folk (vet om - sånn raskt telt over inni hodet mitt sånn i farten - mellom 40 og 50) som har vært der og fått hjelp, og jeg har ikke ramlet borti noen som ikke har fått hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har sjekket listen i detalj, så står det 174 tråder i loggen.

James Randi er velkjent.

Med vennlig hilsen

Sukk, jeg er ikke så god på lete sånn, jeg. Orker du å linke meg direkte til den loggen? Snille? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...