Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

Det er mange bål.

Har du testet "labkarbo-bålet"? Da farer mange "lavkarbo-vitner" opp. ;-)

Neida, jeg tuller.

Det gjør da vel ingenting at folk har ulike synspunkter og gir uttrykk for det?

Lavkarbo finnes det faktisk forskning på at er bra. :-) Ellers har jeg absolutt ingenting imot Snåsamannen, men han ville nok ikke bestått testing. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Får si som Metallica.

''Send me money, send me green -

Heaven you will meet,

Make a contribution

And you'll get a better seat -

Bow to Leper Messiah''

http://www.youtube.com/watch?v=JmWroc4VarY

Det er som søren (for å si det mildt) at PC'n bruker 10 minutter på en 2 minutters sekvens på f.eks YouTube - gidder ikke :-(

Husker godt låta, men har ikke hørt den på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo finnes det faktisk forskning på at er bra. :-) Ellers har jeg absolutt ingenting imot Snåsamannen, men han ville nok ikke bestått testing. :-)

Poenget, som du kan ta i lavkarbotråden, er at den forskningen neppe strekker seg over veldig mange år.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som søren (for å si det mildt) at PC'n bruker 10 minutter på en 2 minutters sekvens på f.eks YouTube - gidder ikke :-(

Husker godt låta, men har ikke hørt den på lenge!

Anti-virus?

Eller er det internettoppkoblingen din det er noe galt med?

MEd vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det Alternative" er en miliard-industri, og mange er nok like kynisk som den verste farmasøytiske giganten.

Med vennlig hilsen

Enig igjen, pokker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke Gjerstad, og alt fra homeopati osv, testes på samme måte som "skolemedisin", og "skolebehandling"?

Hvorfor ikke lage en ordentlig test, og så se om det virker?

Med vennlig hilsen

Hm, jeg trodde jeg hadde svart på det - men jeg tar det igjen! :-)

Jeg vet ikke hvorfor han ikke vil testes, jeg har ikke snakket med han og jeg har heller ikke lest noen begrunnelse.

Men du, har du noen referanser til de som er blitt lurt? (Du har nevnt det noen ganger, men jeg har ikke helt oversikt over om du har lagt ut noen dokumentasjon.) Også var det han med millionen - jeg greier heller ikke å finne noe tall på hvor mange som var testet der. Kjempesnilt om du forteller om du finner det ut (ikke alle de innleggene handlet om testpersoner, men jeg rakk ikke å lese alle).

Jeg vet som sagt ikke hva jeg skal tro ang. Joralf. Jeg kjenner folk som har vært der, har snakket med enda flere. Det synes rart at alle skulle lyve til meg, eller at alle helt tilfeldig skulle ha blitt friske/gått til lege og fått diagnose ut fra Joralfs forslag til tester innen skolemedisinen. Tror du at 40-50 ulike mennesker (som heller ikke kjenner hverandre, da) skulle slå seg sammen og lyve om èn felles sak? Hm, jeg synes det blir veldig snodig. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke.

Gleder meg til å se dokumentasjonen på at mange har blitt lurt - kanskje jeg ser ting klarere da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, han oppnår likevel å bli opphøyd som "helgen", siden det er han er så snill at han gir bort pengene...

Med vennlig hilsen

Men det er da en veldig snill og edel ting å gjøre, er det ikke? Å gi bort på hundretusenvis av kroner er jo i grunnen helgensnilt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-virus?

Eller er det internettoppkoblingen din det er noe galt med?

MEd vennlig hilsen

''Anti-virus?''

Nå er det verre enn verst, kan snart lage middag før en link åpner seg på nettet. 18-åringen ordner virusprogrammer, men mulig han har slakka litt av nå - for jeg får stadig opp meldinger om virusoppdateringer...

''Eller er det internettoppkoblingen din det er noe galt med?''

Svært mulig, har ikke peiling :-( Får stadige meldinger om at "Your system is malfunctioning (...........) please reboot your computer".

Hva i f*** betyr "reboot"????

Må nok kjøpe ny laptop snart uansett, må dobbeltklikke på tastaturet også (arva den etter sønnen), sikkert mye snacks under tastene..

Sukk og stønn, men et luksusproblem! Mulig jeg ber om råd til ny laptop på DOL om kort tid.

Hamrende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg trodde jeg hadde svart på det - men jeg tar det igjen! :-)

Jeg vet ikke hvorfor han ikke vil testes, jeg har ikke snakket med han og jeg har heller ikke lest noen begrunnelse.

Men du, har du noen referanser til de som er blitt lurt? (Du har nevnt det noen ganger, men jeg har ikke helt oversikt over om du har lagt ut noen dokumentasjon.) Også var det han med millionen - jeg greier heller ikke å finne noe tall på hvor mange som var testet der. Kjempesnilt om du forteller om du finner det ut (ikke alle de innleggene handlet om testpersoner, men jeg rakk ikke å lese alle).

Jeg vet som sagt ikke hva jeg skal tro ang. Joralf. Jeg kjenner folk som har vært der, har snakket med enda flere. Det synes rart at alle skulle lyve til meg, eller at alle helt tilfeldig skulle ha blitt friske/gått til lege og fått diagnose ut fra Joralfs forslag til tester innen skolemedisinen. Tror du at 40-50 ulike mennesker (som heller ikke kjenner hverandre, da) skulle slå seg sammen og lyve om èn felles sak? Hm, jeg synes det blir veldig snodig. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke.

Gleder meg til å se dokumentasjonen på at mange har blitt lurt - kanskje jeg ser ting klarere da! :-)

'' Tror du at 40-50 ulike mennesker (som heller ikke kjenner hverandre, da) skulle slå seg sammen og lyve om èn felles sak? Hm, jeg synes det blir veldig snodig. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke.''

Det har jeg da heller ikke påstått. Hvorfor bedriver du stråmannsargumentasjon?

Poenget er at dette er anekdoter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Anti-virus?''

Nå er det verre enn verst, kan snart lage middag før en link åpner seg på nettet. 18-åringen ordner virusprogrammer, men mulig han har slakka litt av nå - for jeg får stadig opp meldinger om virusoppdateringer...

''Eller er det internettoppkoblingen din det er noe galt med?''

Svært mulig, har ikke peiling :-( Får stadige meldinger om at "Your system is malfunctioning (...........) please reboot your computer".

Hva i f*** betyr "reboot"????

Må nok kjøpe ny laptop snart uansett, må dobbeltklikke på tastaturet også (arva den etter sønnen), sikkert mye snacks under tastene..

Sukk og stønn, men et luksusproblem! Mulig jeg ber om råd til ny laptop på DOL om kort tid.

Hamrende hilsen fra

"Reboot" betyr å restarte systemet.

Det er mulig du må "defragmentere", rydde opp på harddisken, osv. Det er ikke så komplisert for noen som har gjort det før.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da en veldig snill og edel ting å gjøre, er det ikke? Å gi bort på hundretusenvis av kroner er jo i grunnen helgensnilt. :-)

Ikke når man ikke har bruk for dem selv, og mesteparten av dem får han jo uansett nettopp fordi han liksom er så "snill".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Reboot" betyr å restarte systemet.

Det er mulig du må "defragmentere", rydde opp på harddisken, osv. Det er ikke så komplisert for noen som har gjort det før.

Med vennlig hilsen

Takk for svar :-)

Nå herper jeg tråden, men dette er like irriterende som å ikke klare å skifte dekk sjøl! Etter trykkbor-ett-eller-anna blei det umulig.

Dataverden er noe "barna" kan, forsmedelig!

Hmpf & sur hilsen fra dobbelttrykkende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Anti-virus?''

Nå er det verre enn verst, kan snart lage middag før en link åpner seg på nettet. 18-åringen ordner virusprogrammer, men mulig han har slakka litt av nå - for jeg får stadig opp meldinger om virusoppdateringer...

''Eller er det internettoppkoblingen din det er noe galt med?''

Svært mulig, har ikke peiling :-( Får stadige meldinger om at "Your system is malfunctioning (...........) please reboot your computer".

Hva i f*** betyr "reboot"????

Må nok kjøpe ny laptop snart uansett, må dobbeltklikke på tastaturet også (arva den etter sønnen), sikkert mye snacks under tastene..

Sukk og stønn, men et luksusproblem! Mulig jeg ber om råd til ny laptop på DOL om kort tid.

Hamrende hilsen fra

Jeg kan anbefale et par programmer. De koster rett nok et par hundrelapper, men de fungerer.

Du finner dem her:

www.uniblue.com

Registry Booster og SpeedUpMyPc er geniale. Jeg har kjørt dem i et par-tre år nå, først gratis, men de fant visst en lur greie som hindrer gratisslamper som meg for en måned eller to siden, og jeg var derfor uten programmene i noen uker. Det var nok til at pc-en begynte å slakke ned på farten igjen, så krøp til korset og betalte.

Med disse to programmene føles pc-en som den dagen du først tok den i bruk hele tiden.

Men du må naturligvis kjøre antivirus også. Jeg liker Windows eget antivirusprogram. Det får du lastet ned hos Microsoft (det er gratis).

Jeg foretrekker dette virusprogrammet foran kostbare Norman, som jeg kunne brukt gratis via Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan anbefale et par programmer. De koster rett nok et par hundrelapper, men de fungerer.

Du finner dem her:

www.uniblue.com

Registry Booster og SpeedUpMyPc er geniale. Jeg har kjørt dem i et par-tre år nå, først gratis, men de fant visst en lur greie som hindrer gratisslamper som meg for en måned eller to siden, og jeg var derfor uten programmene i noen uker. Det var nok til at pc-en begynte å slakke ned på farten igjen, så krøp til korset og betalte.

Med disse to programmene føles pc-en som den dagen du først tok den i bruk hele tiden.

Men du må naturligvis kjøre antivirus også. Jeg liker Windows eget antivirusprogram. Det får du lastet ned hos Microsoft (det er gratis).

Jeg foretrekker dette virusprogrammet foran kostbare Norman, som jeg kunne brukt gratis via Telenor.

Tusen takk for råd, skal prøve programmene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Tror du at 40-50 ulike mennesker (som heller ikke kjenner hverandre, da) skulle slå seg sammen og lyve om èn felles sak? Hm, jeg synes det blir veldig snodig. Men jeg vet jo selvfølgelig ikke.''

Det har jeg da heller ikke påstått. Hvorfor bedriver du stråmannsargumentasjon?

Poenget er at dette er anekdoter.

Med vennlig hilsen

Det gjør jeg da ikke, jeg prøver å forstå og jeg prøver å lære mer om noe som interesserer meg ved å stille f.eks. deg spørsmål. Du har tydeligvis lest masse om dette temaet, og du påstår endel ting (som du ikke nødvendigvis dokumenterer, da) og jeg vil gjerne lese noe som underbygger dine påstander (som det at Joralf har lurt mange osv., siden det er nytt for meg).

For min del er det ikke nødvendigvis slik ta ting må dokumenteres i ett bestemt vitenskapelig magasin/av en bestemt vitenskapelig gruppe mennesker, jeg kan gjerne tro på folk når de forteller ting. Derfor er disse lurte menneskene et poeng for meg å få lese om, siden du gjentar det stadig vekk.

Vi trenger absolutt ikke snakke mer om dette, men jeg trodde du ville gi seriøs opplysning siden du er ganske så knallhard på at andre må både gi linker og underbygge sine påstander i andre diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når man ikke har bruk for dem selv, og mesteparten av dem får han jo uansett nettopp fordi han liksom er så "snill".

Med vennlig hilsen

''Ikke når man ikke har bruk for dem selv, og mesteparten av dem får han jo uansett nettopp fordi han liksom er så "snill".''

Vel, dette kan jeg ikke helt forstå, siden det neppe er så veldig mange mennesker i verden som gir bort penger de selv trenger for å overleve. Når vi gir til en tigger eller en veldedig organisasjon, så er det jo av det overskuddet med penger vi har, ikke de pengene vi skulle betalt huslån for eller kjøpt mat for.

Å påstå at Joralf ikke er snill er vel heller ingen god argumentasjon, for det må da være hevet over enhver tvil at han er snill. Han har i en mannsalder tatt imot folk hjemme hos seg selv, han har ikke tatt betaling, han har ikke krevd noe i gjengjeld. Hvorvidt han faktisk _har_ evner eller ei rent vitenskapelig er noe annet, men at han er snill, det tror jeg det skal bli vanskelig å motbevise.

http://no.thefreedictionary.com/snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke når man ikke har bruk for dem selv, og mesteparten av dem får han jo uansett nettopp fordi han liksom er så "snill".''

Vel, dette kan jeg ikke helt forstå, siden det neppe er så veldig mange mennesker i verden som gir bort penger de selv trenger for å overleve. Når vi gir til en tigger eller en veldedig organisasjon, så er det jo av det overskuddet med penger vi har, ikke de pengene vi skulle betalt huslån for eller kjøpt mat for.

Å påstå at Joralf ikke er snill er vel heller ingen god argumentasjon, for det må da være hevet over enhver tvil at han er snill. Han har i en mannsalder tatt imot folk hjemme hos seg selv, han har ikke tatt betaling, han har ikke krevd noe i gjengjeld. Hvorvidt han faktisk _har_ evner eller ei rent vitenskapelig er noe annet, men at han er snill, det tror jeg det skal bli vanskelig å motbevise.

http://no.thefreedictionary.com/snill

Hvorvidt han, som privatperson, er snill er en annen diskusjon. Det er han sikkert, og det er heller ikke relevant her.

Poenget er jo at når han offentlig gir vekk masse penger til veldedighet så tjener han "annerkjennelse", og får "helgenstatus". Han blir altså rikelig betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt han, som privatperson, er snill er en annen diskusjon. Det er han sikkert, og det er heller ikke relevant her.

Poenget er jo at når han offentlig gir vekk masse penger til veldedighet så tjener han "annerkjennelse", og får "helgenstatus". Han blir altså rikelig betalt.

Dette er en argumentasjon jeg ikke forstår, beklager. Han gjorde det samme på 60-70-80-90-tallet også, uten at offentligheten visste om det. Det er vel ikke han som har gått ut i media på eget initiativ og fortalt hvor pengene går.

Han gjør jo dette som privatperson, så å skille på snill offentlig og privat tror jeg ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en argumentasjon jeg ikke forstår, beklager. Han gjorde det samme på 60-70-80-90-tallet også, uten at offentligheten visste om det. Det er vel ikke han som har gått ut i media på eget initiativ og fortalt hvor pengene går.

Han gjør jo dette som privatperson, så å skille på snill offentlig og privat tror jeg ikke er mulig.

Du visste det åpenbart, så så veldig "privat" er det åpenbart ikke.

Hvorvidt han gjorde dette på 60-tallet har heller ingen som helst relevans til om det virker eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du visste det åpenbart, så så veldig "privat" er det åpenbart ikke.

Hvorvidt han gjorde dette på 60-tallet har heller ingen som helst relevans til om det virker eller ei.

? Nå blir dette litt merkelig. Jeg visste at han gav bort pengene, ja, men det er jo i nårtid - siden media har brukt tid på det. Du bruker jo argumentasjonen at han gir bort penger for å framstå som noe han ikke er, for å oppnå en helgenstatus. Jeg sier bare at han gjorde det samme med pengene lenge før media fikk tak i hva som foregikk.

Og som jeg skrev i forrige innlegg, at han har gitt bort pengene har ikke jeg satt i sammenheng med hvorvidt han har evner eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...