Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

? Nå blir dette litt merkelig. Jeg visste at han gav bort pengene, ja, men det er jo i nårtid - siden media har brukt tid på det. Du bruker jo argumentasjonen at han gir bort penger for å framstå som noe han ikke er, for å oppnå en helgenstatus. Jeg sier bare at han gjorde det samme med pengene lenge før media fikk tak i hva som foregikk.

Og som jeg skrev i forrige innlegg, at han har gitt bort pengene har ikke jeg satt i sammenheng med hvorvidt han har evner eller ei.

Ja, det var vel derfor media fikk tak i det, og han ble opphøyet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Ja, det var vel derfor media fikk tak i det, og han ble opphøyet.

Med vennlig hilsen

Du, nå tror jeg faktisk at jeg bare gir meg. Jeg lærer ikke noe mer her nå, og du kommer ikke med dokumentasjon på dine påstander om at Joralf har lurt folk. Det er i grunnen skuffende, siden du er så påpasselig med å forlange underbyggende dokumentasjon av alle andre.

Jeg skjønner at du har gjort deg opp en mening om Joralf og hans virke, og det har du selvfølgelig all mulig rett til. Bare så synd at du sprer usannheter, det burde du vel strengt tatt ikke gjøre. Rent vitenskapelig har du rett, det er ingen dokumentasjon på at det han gjør virker, man har bare menneskers uttalelser i etterkant. At du angriper han som person har jeg lite til overs for, men det får jo stå for din regning.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest du ødelegger DOL

''Det er vel ikke Joralf selv som har reklamert med sine evner/"evner" (jeg vet ikke om han har slike eller ei, jeg har bare snakket med utrolig mange som har blitt frisk etter å ha vært hos han), men det er nå så.''

Etter å ha annonsert med brask og bram at han skulle pensjonere seg, så er han stadig i media - nå sist ble han intervjuet for Dagbladet OG for Trønder Avisa.

I tillegg skriver han en bok om hans påståtte "evner".

===

Hvis han virkelig hadde "evner" så kunne han jo bare la seg teste? Det er ikke verre enn det.

At folk som er hos han blir bedre er en selvfølge - placeboeffekten er meget kraftig, og i tillegg blir jo folk friske av 85% av alle sykdommer. Helt av seg selv.

Med vennlig hilsen

Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?

''selv om du helt klart tar feil. ''

I går fikk jeg med meg slutten av et program der Louis Theroux møtte en ekstrem kristen sekt i USA, som mente at de bare var 'snille' og 'opplysende' når de sa til alle andre folk at de var syndere som ville brenne i helvete - det var jo bare for å hjelpe dem til å innse at de måtte endre seg! Personene i denne sekten frydet seg hver gang noen ble drept i en bilulykke eller døde av kreft, fordi det var Guds dom over det syndige mennesket.

Nuvel, Theroux stilte en av mennene i sekten en helt rekke betimelige spørsmål og prøvde seg med alminnelig logikk om dette at det var Guds straffedom som gjorde at folk døde, men sektfyren ble bare mer og mer oppgitt, og beskyldte Theroux for bare å 'messe i vei om sitt' og for å snakke med en ond tunge - at han var for påvirket av synd til å høre det denne sektfyren gjentatte ganger prøvde å "forklare" han...

Det var i grunnen litt artig å se at når sektfyren var fullstendig tom for argumenter og rasjonalitet, så angrep han Theroux på personlig plan.

Det kan være lett å føle seg maktesløs når man ikke har argumenter å komme med, spesielt for noe som føles veldig personlig for den det gjelder, slik som tro på f eks Gud eller avguder. Det kan derfor være fristende å ty til personangrep og slike "lettvintpåstander" som at Theroux, eller Sør, "helt klart har feil".

- og til slutt en liten kommentar til nicket ditt om å ødelegge DOL: "It takes two to tango"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''selv om du helt klart tar feil. ''

I går fikk jeg med meg slutten av et program der Louis Theroux møtte en ekstrem kristen sekt i USA, som mente at de bare var 'snille' og 'opplysende' når de sa til alle andre folk at de var syndere som ville brenne i helvete - det var jo bare for å hjelpe dem til å innse at de måtte endre seg! Personene i denne sekten frydet seg hver gang noen ble drept i en bilulykke eller døde av kreft, fordi det var Guds dom over det syndige mennesket.

Nuvel, Theroux stilte en av mennene i sekten en helt rekke betimelige spørsmål og prøvde seg med alminnelig logikk om dette at det var Guds straffedom som gjorde at folk døde, men sektfyren ble bare mer og mer oppgitt, og beskyldte Theroux for bare å 'messe i vei om sitt' og for å snakke med en ond tunge - at han var for påvirket av synd til å høre det denne sektfyren gjentatte ganger prøvde å "forklare" han...

Det var i grunnen litt artig å se at når sektfyren var fullstendig tom for argumenter og rasjonalitet, så angrep han Theroux på personlig plan.

Det kan være lett å føle seg maktesløs når man ikke har argumenter å komme med, spesielt for noe som føles veldig personlig for den det gjelder, slik som tro på f eks Gud eller avguder. Det kan derfor være fristende å ty til personangrep og slike "lettvintpåstander" som at Theroux, eller Sør, "helt klart har feil".

- og til slutt en liten kommentar til nicket ditt om å ødelegge DOL: "It takes two to tango"!

Godt sagt, morsan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, nå tror jeg faktisk at jeg bare gir meg. Jeg lærer ikke noe mer her nå, og du kommer ikke med dokumentasjon på dine påstander om at Joralf har lurt folk. Det er i grunnen skuffende, siden du er så påpasselig med å forlange underbyggende dokumentasjon av alle andre.

Jeg skjønner at du har gjort deg opp en mening om Joralf og hans virke, og det har du selvfølgelig all mulig rett til. Bare så synd at du sprer usannheter, det burde du vel strengt tatt ikke gjøre. Rent vitenskapelig har du rett, det er ingen dokumentasjon på at det han gjør virker, man har bare menneskers uttalelser i etterkant. At du angriper han som person har jeg lite til overs for, men det får jo stå for din regning.

Ha en fin dag!

Må bare gi deg honnør får måten du har diskutert med Sør på! Synes du argumenterer bra, og du ber han dokumentere det han argumenterer for.

*applaus*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ingen nick

Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?

Folk kan da bare la være å svare på innleggene til Sør, så dør hele kranglingen ut av seg selv.

Husk at det skal alltid to til å krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''selv om du helt klart tar feil. ''

I går fikk jeg med meg slutten av et program der Louis Theroux møtte en ekstrem kristen sekt i USA, som mente at de bare var 'snille' og 'opplysende' når de sa til alle andre folk at de var syndere som ville brenne i helvete - det var jo bare for å hjelpe dem til å innse at de måtte endre seg! Personene i denne sekten frydet seg hver gang noen ble drept i en bilulykke eller døde av kreft, fordi det var Guds dom over det syndige mennesket.

Nuvel, Theroux stilte en av mennene i sekten en helt rekke betimelige spørsmål og prøvde seg med alminnelig logikk om dette at det var Guds straffedom som gjorde at folk døde, men sektfyren ble bare mer og mer oppgitt, og beskyldte Theroux for bare å 'messe i vei om sitt' og for å snakke med en ond tunge - at han var for påvirket av synd til å høre det denne sektfyren gjentatte ganger prøvde å "forklare" han...

Det var i grunnen litt artig å se at når sektfyren var fullstendig tom for argumenter og rasjonalitet, så angrep han Theroux på personlig plan.

Det kan være lett å føle seg maktesløs når man ikke har argumenter å komme med, spesielt for noe som føles veldig personlig for den det gjelder, slik som tro på f eks Gud eller avguder. Det kan derfor være fristende å ty til personangrep og slike "lettvintpåstander" som at Theroux, eller Sør, "helt klart har feil".

- og til slutt en liten kommentar til nicket ditt om å ødelegge DOL: "It takes two to tango"!

Et bra innlegg!

Programmene til Theroux er for øvrig svært god underholdning, og han er god til å finne suspekte objekter. Skuddredd er han heller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra innlegg!

Programmene til Theroux er for øvrig svært god underholdning, og han er god til å finne suspekte objekter. Skuddredd er han heller ikke. :)

Takk for det! :-)

ja Theroux er virkelig bra. Jeg ergret meg over at jeg ikke fikk med meg starten på programmet i går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Takk for det! :-)

ja Theroux er virkelig bra. Jeg ergret meg over at jeg ikke fikk med meg starten på programmet i går :-)

Gikk det på NRK? I så fall ligger det sannsynligvis på deres nett-tv. Hvis ikke ligger omtrent alt han har gjort på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han har gjort noe bra (bortsett fra anekdoter fra individer), og ikke bare jukser?

Han vil jo ikke la seg teste.

Med vennlig hilsen

Synd du har så liten tillit til andre mennesker. Men på andre kjenner man seg selv best heter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du har så liten tillit til andre mennesker. Men på andre kjenner man seg selv best heter det

Nå er det jo du som har liten tillit til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?

''Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?''

Tusen takk for måten du så til de grader gir meg rett i det jeg krev nedenfor om personangrep når man stiller spørsmål ved "profeten" din.

Jeg er takknemlig for slike innlegg, for de sier jo masse om hva som skjer når man stiller spørsmål ved Gjerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, nå tror jeg faktisk at jeg bare gir meg. Jeg lærer ikke noe mer her nå, og du kommer ikke med dokumentasjon på dine påstander om at Joralf har lurt folk. Det er i grunnen skuffende, siden du er så påpasselig med å forlange underbyggende dokumentasjon av alle andre.

Jeg skjønner at du har gjort deg opp en mening om Joralf og hans virke, og det har du selvfølgelig all mulig rett til. Bare så synd at du sprer usannheter, det burde du vel strengt tatt ikke gjøre. Rent vitenskapelig har du rett, det er ingen dokumentasjon på at det han gjør virker, man har bare menneskers uttalelser i etterkant. At du angriper han som person har jeg lite til overs for, men det får jo stå for din regning.

Ha en fin dag!

Dokumentasjon på at folk blir lurt?

Han påstår at han "kurerer" folk.

Han vil ikke la seg teste.

Han har ingen dokumentasjon, og refererer heller ikke til noen annen vitenskapelig undersøkelse.

Som behandler er det han som har plikt til å komme med dokumentasjon.

Det vil han ikke.

Forståelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gi deg honnør får måten du har diskutert med Sør på! Synes du argumenterer bra, og du ber han dokumentere det han argumenterer for.

*applaus*

Det er meget greit å diskutere på en sivilisert måte.

Det er dog rimelig velkjent atdet er den profesjonelle part ("behandleren") som skal dokumentere behandlingens virksomhet, og at den er trygg.

Gjerstad er ikke interessert i noe slikt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''selv om du helt klart tar feil. ''

I går fikk jeg med meg slutten av et program der Louis Theroux møtte en ekstrem kristen sekt i USA, som mente at de bare var 'snille' og 'opplysende' når de sa til alle andre folk at de var syndere som ville brenne i helvete - det var jo bare for å hjelpe dem til å innse at de måtte endre seg! Personene i denne sekten frydet seg hver gang noen ble drept i en bilulykke eller døde av kreft, fordi det var Guds dom over det syndige mennesket.

Nuvel, Theroux stilte en av mennene i sekten en helt rekke betimelige spørsmål og prøvde seg med alminnelig logikk om dette at det var Guds straffedom som gjorde at folk døde, men sektfyren ble bare mer og mer oppgitt, og beskyldte Theroux for bare å 'messe i vei om sitt' og for å snakke med en ond tunge - at han var for påvirket av synd til å høre det denne sektfyren gjentatte ganger prøvde å "forklare" han...

Det var i grunnen litt artig å se at når sektfyren var fullstendig tom for argumenter og rasjonalitet, så angrep han Theroux på personlig plan.

Det kan være lett å føle seg maktesløs når man ikke har argumenter å komme med, spesielt for noe som føles veldig personlig for den det gjelder, slik som tro på f eks Gud eller avguder. Det kan derfor være fristende å ty til personangrep og slike "lettvintpåstander" som at Theroux, eller Sør, "helt klart har feil".

- og til slutt en liten kommentar til nicket ditt om å ødelegge DOL: "It takes two to tango"!

Særdeles godt innlegg!

Hvilken kanal går dette programmet på? *TV-blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja det er heeelt sikkert Joralf som kontakter media... Og du betviler selvsagt også fondet. Veldig overraskende av deg.

Du viser deg dummere enn noen gang. En kverulerende, idiotisk, selvopptatt dust. Jeg håper virkelig at du snart kommer deg inn på VG eller hvor det var du ble pælma på huet ut.

Kan webbis stenge deg ut for evig tid snart *please* Det usle uka i juli har åpenbart ikke hatt noen effekt etter innleggene dine å dømme.

Du har på generelt grunnlag (ikke bare denne tråden), altfor stort ego, er kun åpen for å ha det siste ordet, selv om du helt klart tar feil. Har du en alvorlig sinnslidelse, eller er det mulig å være såkaldt frisk, og samtidig være som deg?

Hadde jeg trodd styggere om Sør enn jeg gjør hadde jeg mistenkt ham for å skrive denne typen innlegg selv, under andre nick, for å eksemplifisere hva slags særinger han diskuterer med, og ikke minst for å vise at ordleken i overskriften, der han viser til de lettere rabiate i Jehovas Vitner, virkelig har noe for seg, for du må da ha rømt fra et eller annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg trodd styggere om Sør enn jeg gjør hadde jeg mistenkt ham for å skrive denne typen innlegg selv, under andre nick, for å eksemplifisere hva slags særinger han diskuterer med, og ikke minst for å vise at ordleken i overskriften, der han viser til de lettere rabiate i Jehovas Vitner, virkelig har noe for seg, for du må da ha rømt fra et eller annet sted?

Takk! :-)

Det med JV var fra forrige gang jeg laget en tråd om Gjerstad her.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Takk! :-)

Det med JV var fra forrige gang jeg laget en tråd om Gjerstad her.

Med vennlig hilsen

Men hvordan klarte du å bli kastet ut av VG? Det høres jo helt vilt ut. Det er en samlingsplass for nynazister og pakk som sitter dagen lang og venter på borgerkrig og at våre politikere (og annet sosialistpakk) vil bli stilt for krigsrett. Det er galehus ut av en annen verden blitt.

Og du ble kastet ut? Hvordan i himmelens navn klarte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...