Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

''Men folk har vel "fri" vilje til å gjøre hva de vil...? ''

Skal man da ha rett til å bruke denne frie viljen til å la seg lure av sleske teppehandlere eller andre som selger produkter som ikke er det selgeren gir det ut for å være?

Nei!

Jeg snakker _kun_ om mennesker som gir gratis av egen tid! Ikke selgere, ikke dyr alternativ medisin eller lignende:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Jeg snakker _kun_ om mennesker som gir gratis av egen tid! Ikke selgere, ikke dyr alternativ medisin eller lignende:(

Det er da ikke betalingen som gjør at det er lureri!

Hvis jeg sier at "jeg skal gi deg en van Gogh", men gir deg en billig kopi, så er det fremdeles lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er da ikke betalingen som gjør at det er lureri!

Hvis jeg sier at "jeg skal gi deg en van Gogh", men gir deg en billig kopi, så er det fremdeles lureri.

''Hvis jeg sier at "jeg skal gi deg en van Gogh", men gir deg en billig kopi, så er det fremdeles lureri.''

Idioti, ville jeg kalt det! Ingen gir bort en van Gogh!

Jeg forsøker å kjøpe meg fri fra smerte ved å oppsøke legen jevnlig, må betale for meg, men han kan heller ikke kurere meg....! Og jeg har full tillit til min lege.

Jeg hater behandlere som lover å gjøre deg frisk på ett blunk, og det gjelder også profesjonelle behandlere, som til syvende og sist ikke kan gjøre noe som helst. Har opplevd det.

Og man har ingenting å tape på gratis behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis jeg sier at "jeg skal gi deg en van Gogh", men gir deg en billig kopi, så er det fremdeles lureri.''

Idioti, ville jeg kalt det! Ingen gir bort en van Gogh!

Jeg forsøker å kjøpe meg fri fra smerte ved å oppsøke legen jevnlig, må betale for meg, men han kan heller ikke kurere meg....! Og jeg har full tillit til min lege.

Jeg hater behandlere som lover å gjøre deg frisk på ett blunk, og det gjelder også profesjonelle behandlere, som til syvende og sist ikke kan gjøre noe som helst. Har opplevd det.

Og man har ingenting å tape på gratis behandling.

Intet av det er svar på det eksempelet jeg brukte.

Poenget er at det er fremdeles er lureri selv om det er en "gave".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Intet av det er svar på det eksempelet jeg brukte.

Poenget er at det er fremdeles er lureri selv om det er en "gave".

''Poenget er at det er fremdeles er lureri selv om det er en "gave".''

Ser du på alle gaver som "lureli"? Da lever du et kjedelig liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet av det er svar på det eksempelet jeg brukte.

Poenget er at det er fremdeles er lureri selv om det er en "gave".

Men om man sier "Jeg har en van Gogh her, det er bare en kopi, men du kan få den siden du synes den er så fin" - da lurer man jo ingen.

De jeg har snakket med som har vært hos Joralf, har alle fortalt at han ikke gir noen som helst garanti, han sier bare at han skal prøve. Jeg kan ikke se at det er lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man sier "Jeg har en van Gogh her, det er bare en kopi, men du kan få den siden du synes den er så fin" - da lurer man jo ingen.

De jeg har snakket med som har vært hos Joralf, har alle fortalt at han ikke gir noen som helst garanti, han sier bare at han skal prøve. Jeg kan ikke se at det er lureri.

En mer passende beskrivelse ville vært en kunstekspert (som har alle forutsetningen til å vite at det er en dårlig verdiløs kopi), og som likevel gir deg den som om den var ekte.

Så lenge han påstår han kan "kurere", så går han implisitt god for handlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Poenget er at det er fremdeles er lureri selv om det er en "gave".''

Ser du på alle gaver som "lureli"? Da lever du et kjedelig liv!

Hvor skrev jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står gave...?

Hva protesterer du nå imot?

Du forsøkte å dreie diskusjonen, ved å skrive "alle gaver", og så kritisere meg for ordene du akkurat hadde tillagt meg.

Særdeles tåpelig av deg, ettersom det jeg skrev står rett ovenfor, og åpenbart gjelder for "gaver" av den type vi snakker om her.

Ikke alle gaver, slik du løgnaktig påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mer passende beskrivelse ville vært en kunstekspert (som har alle forutsetningen til å vite at det er en dårlig verdiløs kopi), og som likevel gir deg den som om den var ekte.

Så lenge han påstår han kan "kurere", så går han implisitt god for handlingen.

Jeg er bare ikke så sikker på om han har gått ut og sagt at han kan kurere. Jeg tror han hele tiden har hevdet at han har evner, men ikke at han har påstått at han har helbredende evner. Det er det vel i hovedsak mennesker som har vært hos han som har hevdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han har gjort noe bra (bortsett fra anekdoter fra individer), og ikke bare jukser?

Han vil jo ikke la seg teste.

Med vennlig hilsen

Det har hatt effekt på folks psyke i det minste. Det er bedre enn ingenting. Placebo har hjulpet mange. Hvis mannen er sympatisk og lytter til folk, så er det kanskje nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hatt effekt på folks psyke i det minste. Det er bedre enn ingenting. Placebo har hjulpet mange. Hvis mannen er sympatisk og lytter til folk, så er det kanskje nok.

Joda, men da har det intet med "varme hender" eller lignende å gjøre.

Da kalles det samtaleterapi. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare ikke så sikker på om han har gått ut og sagt at han kan kurere. Jeg tror han hele tiden har hevdet at han har evner, men ikke at han har påstått at han har helbredende evner. Det er det vel i hovedsak mennesker som har vært hos han som har hevdet.

Så hva tror du "Den gode kraften" (boktittelen hans) refererer til?

Oksebuljong?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du forsøkte å dreie diskusjonen, ved å skrive "alle gaver", og så kritisere meg for ordene du akkurat hadde tillagt meg.

Særdeles tåpelig av deg, ettersom det jeg skrev står rett ovenfor, og åpenbart gjelder for "gaver" av den type vi snakker om her.

Ikke alle gaver, slik du løgnaktig påstår.

Ja, det var særdeles tåpelig av meg!

Jeg angrer dypt og ærlig på bruken av "gaver" i stedet for "gave"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var særdeles tåpelig av meg!

Jeg angrer dypt og ærlig på bruken av "gaver" i stedet for "gave"...

Jeg trodde ikke at Jesus likte at du lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...