Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Hvor lyver jeg?

Du endrer "gave(n)" (altså, "behandlingen" fra Gjerstad) til at jeg synes "ALLE" gaver er lureri.

Det er løgn at jeg har sagt noe som helt om at "alle gaver" er lureri.

Og slik dreier du diskusjonen over på noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva tror du "Den gode kraften" (boktittelen hans) refererer til?

Oksebuljong?

Med vennlig hilsen

Så usaklig du er, det virker som du hele tiden skal vri dette over til noe annet. Hvis du fisker etter personangrep, må du finne et annet vann.

Kan du ikke se at "Den gode kraft" kan være hans livsfilosofi? At han er drevet av det gode, og motstår det onde? Han er dypt religiøs, så jeg vil tro at tittelen henspeiler hans tro på det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så usaklig du er, det virker som du hele tiden skal vri dette over til noe annet. Hvis du fisker etter personangrep, må du finne et annet vann.

Kan du ikke se at "Den gode kraft" kan være hans livsfilosofi? At han er drevet av det gode, og motstår det onde? Han er dypt religiøs, så jeg vil tro at tittelen henspeiler hans tro på det gode.

Nå er du usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du endrer "gave(n)" (altså, "behandlingen" fra Gjerstad) til at jeg synes "ALLE" gaver er lureri.

Det er løgn at jeg har sagt noe som helt om at "alle gaver" er lureri.

Og slik dreier du diskusjonen over på noe helt annet.

''Og slik dreier du diskusjonen over på noe helt annet.''

Bare _du_ som er kjent for det! Jeg er kjent for mye, men ikke for å dreie en diskusjon.....;)

Det er _din_ måte, ikke min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og slik dreier du diskusjonen over på noe helt annet.''

Bare _du_ som er kjent for det! Jeg er kjent for mye, men ikke for å dreie en diskusjon.....;)

Det er _din_ måte, ikke min!

Du gjorde det jo akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Du gjorde det jo akkurat.

Du kan ikke ha EQ en plass, Sør! Om _du_ er den enste personen på denne jord som har rett, så er du diktatorisk!

Du overser glatt alle svar, som du ikke finner behagelig, og lager dine egne regler.

Håper for Guds skyld at du _aldri_ blir en politiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha EQ en plass, Sør! Om _du_ er den enste personen på denne jord som har rett, så er du diktatorisk!

Du overser glatt alle svar, som du ikke finner behagelig, og lager dine egne regler.

Håper for Guds skyld at du _aldri_ blir en politiker!

Og i stedet for at du sier "jeg ser at jeg kom til å feilsitere deg", eller lignende, så begynner du personangrepene dine.

Er det dette du kaller et kristent forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og i stedet for at du sier "jeg ser at jeg kom til å feilsitere deg", eller lignende, så begynner du personangrepene dine.

Er det dette du kaller et kristent forbilde?

Og du representerer all ateister?

Jeg skal si unnskyld, for noe som finnes i din hjerne....?

Neitakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du representerer all ateister?

Jeg skal si unnskyld, for noe som finnes i din hjerne....?

Neitakk.

Nei, "alle gaver" står i innlegget som du skrev.

Og jeg har ikke sagt at du representerer alle kristne.

Jeg skrev:

''

Er det dette du kaller et kristent forbilde?''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Om så, hvorfor skjer det under under bønn uten at den som bees på vet om det en gang da?

''Om så, hvorfor skjer det under under bønn uten at den som bees på vet om det en gang da?''

Det kan være tilfeldig at folk blir bedre.

Troende har et aldri så lite forklaringsproblem dersom de tror Gud stepper inn og fikser en og annen vond rygg når man ser hva som foregår rundt i verden til enhver tid - og her stepper han åpenbart ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du usaklig.

Nei, det er jeg ikke. Jeg har holdt meg veldig saklig hele veien. Å snakke om "oksebuljong" som betydning på en boktittel er usaklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig med deg

Har du ikke viktigere ting å bry deg med enn dette? Alvorlig talt. Han har hjulpet mange uten betaling en gang. Det

som er pinlig er sånne som deg som rakker ned på mennesker som har gjort og gjør så mye bra for andre. .

Applaus! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jeg ikke. Jeg har holdt meg veldig saklig hele veien. Å snakke om "oksebuljong" som betydning på en boktittel er usaklig.

Nåja, "oksebuljong" er da ikke noe mindre saklig enn å tro boken hans skulle handle om kristendom eller hva det var.

Og vedr. hvorvidt Gjerstad sier han kan helbrede:

Fra websiden til Hjelpefondet hans (som man må anta er korrekt):

''Joralf er imidlertid mest kjent for sine synske og helbredende evner. ''

http://www.hjelpefondet.no/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&MenyID=39&HovedMenyID=39&Hovedmeny=Bakgrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, "oksebuljong" er da ikke noe mindre saklig enn å tro boken hans skulle handle om kristendom eller hva det var.

Og vedr. hvorvidt Gjerstad sier han kan helbrede:

Fra websiden til Hjelpefondet hans (som man må anta er korrekt):

''Joralf er imidlertid mest kjent for sine synske og helbredende evner. ''

http://www.hjelpefondet.no/default.asp?Valgt=Ja&Mode=Meny&MenyID=39&HovedMenyID=39&Hovedmeny=Bakgrunn

Han er _kjent_ for det, ja, men han har aldri reklamert med det selv for å få folk til komme.

Synes ikke kunnskapsnivået ditt er så høyt som du prøver å gi uttrykk for, og jeg er skuffet over argumentasjonen. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er _kjent_ for det, ja, men han har aldri reklamert med det selv for å få folk til komme.

Synes ikke kunnskapsnivået ditt er så høyt som du prøver å gi uttrykk for, og jeg er skuffet over argumentasjonen. Beklager.

''Han er _kjent_ for det, ja, men han har aldri reklamert med det selv for å få folk til komme.''

Det er hans hjemmesider.

''Synes ikke kunnskapsnivået ditt er så høyt som du prøver å gi uttrykk for, og jeg er skuffet over argumentasjonen. Beklager.''

Hvor prøver jeg å gi uttrykk for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men da har det intet med "varme hender" eller lignende å gjøre.

Da kalles det samtaleterapi. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke enig i at det kalles samtaleterapi. Healing kan være så mangt. Det er umulig å "bevise" at Joralf behandler kreft. Og det gjør han ikke. Men ha evnen til å ta på folk, og få folk til å tenke annerledes er en unik evne som ikke mange har.

Man kan sammenligne Joralf med Ligthening p. Han vender personens tanker bort fra sykdommen og over på håp. Håp kan kurere sykdommer. Alle vet at psyken ofte er avgjørende for hvor lenge f.eks en kreftpasient lever.

Hvis bare EN eneste person har fått hjelp fra Joralf, så synes jeg vi skal tro på at han har evner ikke alle andre har. Selv om det ikke kan bevises rent vitenskapelig. Så lenge det hjelper noen, så må de få lov å tro på det.

Veldig mange har hjelp fra homeopatenes sukkerkuler også. Det synes jeg er mer betenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Lavkarbo finnes det faktisk forskning på at er bra. :-) Ellers har jeg absolutt ingenting imot Snåsamannen, men han ville nok ikke bestått testing. :-)

Jo sikkert. Men er den langvarig?

Neppe.

At det å unngå sukker og raske karbohydrater vet "alle", og dette blir også anbefalt av helsemyndighetene. Trenger ikke lete opp "lavkarbo-diett" for det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at det kalles samtaleterapi. Healing kan være så mangt. Det er umulig å "bevise" at Joralf behandler kreft. Og det gjør han ikke. Men ha evnen til å ta på folk, og få folk til å tenke annerledes er en unik evne som ikke mange har.

Man kan sammenligne Joralf med Ligthening p. Han vender personens tanker bort fra sykdommen og over på håp. Håp kan kurere sykdommer. Alle vet at psyken ofte er avgjørende for hvor lenge f.eks en kreftpasient lever.

Hvis bare EN eneste person har fått hjelp fra Joralf, så synes jeg vi skal tro på at han har evner ikke alle andre har. Selv om det ikke kan bevises rent vitenskapelig. Så lenge det hjelper noen, så må de få lov å tro på det.

Veldig mange har hjelp fra homeopatenes sukkerkuler også. Det synes jeg er mer betenkelig.

Men poenget er at det fremdeles er "samtaleterapi", altså, at det er ord/veiledning, osv. som er det som gjør forskjellen, og ikke noen overnaturlige evner.

Han kan sikkert være dyktig i det han sier, men det er ordene og ikke noe annet, som gjør folk bedre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at det fremdeles er "samtaleterapi", altså, at det er ord/veiledning, osv. som er det som gjør forskjellen, og ikke noen overnaturlige evner.

Han kan sikkert være dyktig i det han sier, men det er ordene og ikke noe annet, som gjør folk bedre.

Med vennlig hilsen

Jo, hans sympatiske væremåte og personlighet som har nærmest "hypnotiserende" effekt på folk. Og evnen til å gi folk håp.

Jeg synes uansett ikke det er nøye hva man kaller det. Samtaleterapi kan også være healende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...