Gå til innhold

Pinlig for JV (Joralfs Vitner) - "Snåsamannnen"


Sør

Anbefalte innlegg

Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?

Om jeg kunne bli smertefri i to uker, så ville det vært verdens beste to uker;) Om jeg tror det var pga legehjelp eller Jesus, så spiller ikke det noen rolle for deg!

''Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?''

Selvsagt spiller det en rolle når man diskuterer hva det er som gjør en person bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    94

  • Mammantil3

    32

  • hidi, the scorpion

    22

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Ok. Syntes nemlig det hørtes litt drøyt ut at noen ble kastet ut fra VG. Det virker ikke som om de kaster ut noen der inne.

Ikke at jeg er oppdatert, men av de få trådene jeg har sett utenfor musikkforumet der inne de siste 5 årene, er det mye som tyder på at hele Vigrid- og Antipsykopat-folket har slått seg ned der inne, hvor de kjører full fest 24 timer i døgnet.

Det skal meget godt gjøres å bli kastet ut når det selskapet der tilsynelatende har frie tøyler.

Jeg tror at der inne kunne både Stalin, Hitler og Pol Pot skrive ubemerket! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg tilfeldig kurerte en nabo, og naboen fortalte det videre til andre som gjerne ville bli kurert/helbredet, uten min innblanding i PR-delen og uten å ta betaling, så er jeg automatisk en "falsk healer" i dine øyne?

De aller fleste "healere" tar seg godt betalt, har jeg lest....;(

Ja, når du mottar fremmede med hensikt å "kurere" dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?''

Selvsagt spiller det en rolle når man diskuterer hva det er som gjør en person bedre.

''Selvsagt spiller det en rolle når man diskuterer hva det er som gjør en person bedre.''

Du sier jo selv at tro kan helbrede, så da må faktisk tro være med i diskusjonen...! Om du får sukkerpiller av legen, og føler deg helbredet, så er det _din personlige_ erfaring, og ingen kan frata deg den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvsagt spiller det en rolle når man diskuterer hva det er som gjør en person bedre.''

Du sier jo selv at tro kan helbrede, så da må faktisk tro være med i diskusjonen...! Om du får sukkerpiller av legen, og føler deg helbredet, så er det _din personlige_ erfaring, og ingen kan frata deg den!

Så bedrag er OK?

Hvis du går til fastlegen, og han gir deg en helt annen tablett enn det han sier, så er det OK for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?

Om jeg kunne bli smertefri i to uker, så ville det vært verdens beste to uker;) Om jeg tror det var pga legehjelp eller Jesus, så spiller ikke det noen rolle for deg!

''Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?''

Nei, det gjør det ikke. Det var argumentet om at det "måtte være høyere makter" jeg kommenterte.

''Om jeg kunne bli smertefri i to uker, så ville det vært verdens beste to uker;) Om jeg tror det var pga legehjelp eller Jesus, så spiller ikke det noen rolle for deg!''

Nope, det gjør det ikke, og hvis du tror så sterkt på en eller annen healer at du blir bedre, er det bare bra.

Men som sagt: Det "må" ikke være "høyere makter" som står bak.

Håper du snart er smertefri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Så bedrag er OK?

Hvis du går til fastlegen, og han gir deg en helt annen tablett enn det han sier, så er det OK for deg?

Nei. Men går jeg til suspekte behandlere, så gjør jeg det av egen fri vilje....

Forøvrig, er jeg særdeles skeptisk til alternative behandlere, og især om de tar seg betalt!

Tror ikke på selvutnevnte "healer" Pedersen en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Men spiller det noen rolle hva som gjorde èn bedre, så lenge man føler seg bedre?''

Nei, det gjør det ikke. Det var argumentet om at det "måtte være høyere makter" jeg kommenterte.

''Om jeg kunne bli smertefri i to uker, så ville det vært verdens beste to uker;) Om jeg tror det var pga legehjelp eller Jesus, så spiller ikke det noen rolle for deg!''

Nope, det gjør det ikke, og hvis du tror så sterkt på en eller annen healer at du blir bedre, er det bare bra.

Men som sagt: Det "må" ikke være "høyere makter" som står bak.

Håper du snart er smertefri!

Helt enig med deg!

Det eneste av alternativ medisin jeg har prøvd selv, er akkupunktur, noe min lege driver med, men det hjalp ikke meg;(

Er ekstremt skeptisk til alternativ behandling, men også til noen profesjonelle behandlere, som har lovet meg mer enn de kunne holde.

Tusen takk for ønsket;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Nei. Men går jeg til suspekte behandlere, så gjør jeg det av egen fri vilje....

Forøvrig, er jeg særdeles skeptisk til alternative behandlere, og især om de tar seg betalt!

Tror ikke på selvutnevnte "healer" Pedersen en plass.

Hei! Har ikke fulgt med i hele tråden, men mener du Svein-Magne Pedersen?

Hvis det er han du mener så er han ikke "selvutnevnt healer", men en som er tydelig på at han har sin kraft fra Gud. at det er Gud som helbreder gjennom ham. Som kjent finnes det særskilte nådegaver som f.eks nådegaven til å helbrede. Jeg tror SM Pedersen har denne gaven. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jo være at vedkommende ble bedre på grunn av placebo. Veldig vanlig at folk som får sukkertabletter ( i stedet for ordentlige tabletter) av legen blir bedre likevel.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke det er placebo. Jeg vet om folk som har blitt bråfrisk under bønn uten at de visste om at de ble bedt for en gang. I ettertid viste det seg altså at de ble bra mens de ble bedt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Siden de har blitt bra rett etter eller under bønnen så må det jo være høyere makter bak.''

Det må det da såvisst ikke. Hvis du f.eks. tror du har en alvorlig sykdom kan du fort rammes av alle symptomene.

Det motsatte er naturligvis også tilfelle. Du tror Snåsamannen eller andre kurerte ryggsmertene dine, og en stund føles det bedre i ryggen.

Aldri hvert på fest hvor man velger ut et offer som hele kvelden drikker alkoholfritt? Etter en stund er han pære dritings han også.

Tro kan flytte fjell. Vel, i hvert fall nesten.

Om så, hvorfor skjer det under under bønn uten at den som bees på vet om det en gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Hei! Har ikke fulgt med i hele tråden, men mener du Svein-Magne Pedersen?

Hvis det er han du mener så er han ikke "selvutnevnt healer", men en som er tydelig på at han har sin kraft fra Gud. at det er Gud som helbreder gjennom ham. Som kjent finnes det særskilte nådegaver som f.eks nådegaven til å helbrede. Jeg tror SM Pedersen har denne gaven. :-)

Mente han ja.

Jeg tror ikke på han. Jesus og disipplene Hans, tok aldri èn krone for sine helbredelser, og ikke gikk de rundt og skrøt av det heller... Jesus ville heller holde det skjult...

Det er min tro, solfryd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er placebo. Jeg vet om folk som har blitt bråfrisk under bønn uten at de visste om at de ble bedt for en gang. I ettertid viste det seg altså at de ble bra mens de ble bedt for.

Og alt slikt er kun anekdoter, og aldri gjort med uavhengige vitner.

James Randi utlover 1 million dollar for slikt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Mente han ja.

Jeg tror ikke på han. Jesus og disipplene Hans, tok aldri èn krone for sine helbredelser, og ikke gikk de rundt og skrøt av det heller... Jesus ville heller holde det skjult...

Det er min tro, solfryd;)

Helt ok, hidi! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vedr. "lurt": folk som går til en behandler har rett til å forvente at dette er seriøst og trygt. Det kan han ikke dokumentere, og derav påstanden min om lureri.''

Men folk har vel "fri" vilje til å gjøre hva de vil...? At de faktisk _blir_ lurt er _din_ påstand og kan like lite bevises, som noe av det de andre her sier!

''Men folk har vel "fri" vilje til å gjøre hva de vil...? ''

Skal man da ha rett til å bruke denne frie viljen til å la seg lure av sleske teppehandlere eller andre som selger produkter som ikke er det selgeren gir det ut for å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...