Gå til innhold

- det er DIN skyld.


Gjest litt bekymret og litt frustrert mamma

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret og litt frustrert mamma

Jeg er skikkelig upopulær om dagen. Dattera på 13 skulle på overnattingsfest hos kjæresten, men fikk ikke lov. I går kom hun hjem og var kjempesur på meg. Kjæresten ble "dritsur" for at hun ikke kom på festen hans, og har gjort det slutt.

- Og det er DIN skyld. Hadde jeg fått lov å dra hadde alt vært bra!

Hun er foreløpig ikke i humør til å snakke med meg, så jeg får la det ligge litt. Pappa, som var helt enig med meg når det gjaldt den overnattinga er derimot ikke så upopulær av en eller annen grunn. Men jeg går rundt i unåde, og håper på at ting roer seg litt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Glimtipper under her. Du får prøve å få formidlet til datteren din at kjæresten ikke kan ha vært særlig glad i henne, når han slår opp bare fordi hun ikke fikk lov å komme på festen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser jo bare at det antakelig var en veldig korrekt avgjørelse.

Det blir antakelig ikke siste gangen du må ta en upopulær beslutning, så ikke si / lov noe du ikke mener.

Det roer seg nok etter hvert, kanskje finner hun også ut at han egentlig er en dust. Og det er helt sikkert flere gutter der ute, kanskje er noen av dem litt mindre ego også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en helt riktig avgjørelse dere tok. Tål å være i unåde en stund - det gir seg snart.

Forhåpentligvis skjønner hun snart at en dust som gjør det slutt fordi hun ikke kom på festen hans, ikke er noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du hadde latt henne få lov og hun hadde blitt gravid? Tror du en fyr som dumper henne fordi hun ikke kommer ville sørget for prevensjon? Neppe. Du tok riktig avgjørelse. Hun er 13 år og får ikke overnatte hos kjæresten sin.

Det går over. Du har gjort en bra jobb her. Du må bare tåle at hun er sur nå. Hun vil sikkert takke deg en dag, eller i det minste forstå avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt datra di fant ut hvordan kjæresten egentlig var før det var for seint! Hun er selvsagt lei seg og har kjærlighetssorg og lar dette gå ut over deg. Når hun kommer til fornuft igjen, så skjønner hun nok at det var greit å finne ut at denne fyren ikke var noe å samle på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå gjelder å ikke bare være den som sier "nei" men også gi en god forklaring på hvorfor det blir "nei"

Du får ta henne til side, på en cafètur mor og datter kanskje, og forklare henne hva du er engstelig for og at en kjæreste som virkelig bryr seg om jenta si ikke dumper henne fordi foreldrene nekter henne å ligge over

Jeg er overbevist om at et "nei" er noe helt annet enn et "nei" hvis du bare legger til gode forklaringer og tid til å prate i blandt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gjort henne en tjeneste.

En fyr som gjør det slutt fordi hun ikke fikk komme på festen er så absolutt ikke noe å samle på.

Ikke kryp rundt og håp på godvær. Løft hodet overbærende i trygg forvissning om at du har gjort det riktige.

Kanskje pappaen bør være en mer tydelig deltager i upopulære beslutninger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde selvfølgelig det rette, og kjærestens reaksjon bare bekreftet dette: En slik fyr ville skuffet din datter før eller siden uansett!

''En slik fyr ville skuffet din datter før eller siden uansett!''

Og det er det optimistiske senariet. Utnytte og såre inn i hampen og,.. og...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest litt bekymret og litt frustrert mamma

Du har jo gjort henne en tjeneste.

En fyr som gjør det slutt fordi hun ikke fikk komme på festen er så absolutt ikke noe å samle på.

Ikke kryp rundt og håp på godvær. Løft hodet overbærende i trygg forvissning om at du har gjort det riktige.

Kanskje pappaen bør være en mer tydelig deltager i upopulære beslutninger.

mvh

''Kanskje pappaen bør være en mer tydelig deltager i upopulære beslutninger.

''

Pappa er egentlig veldig deltagende i beslutninger, og har først pappa sagt nei, så blir det nei. Hun har lettere for å manipulere meg enn pappa, for å si det sånn. Hun kan velge å være sur på meg fordi hun vet at det virker og at jeg blir "lei meg", mens det er litt bortkastet på pappan. Hun har heldigvis roet seg litt, og jeg tror nok hun skjønner at dette var dårlig gjort av kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du hadde latt henne få lov og hun hadde blitt gravid? Tror du en fyr som dumper henne fordi hun ikke kommer ville sørget for prevensjon? Neppe. Du tok riktig avgjørelse. Hun er 13 år og får ikke overnatte hos kjæresten sin.

Det går over. Du har gjort en bra jobb her. Du må bare tåle at hun er sur nå. Hun vil sikkert takke deg en dag, eller i det minste forstå avgjørelsen.

Godt oppsummert. Så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kanskje pappaen bør være en mer tydelig deltager i upopulære beslutninger.

''

Pappa er egentlig veldig deltagende i beslutninger, og har først pappa sagt nei, så blir det nei. Hun har lettere for å manipulere meg enn pappa, for å si det sånn. Hun kan velge å være sur på meg fordi hun vet at det virker og at jeg blir "lei meg", mens det er litt bortkastet på pappan. Hun har heldigvis roet seg litt, og jeg tror nok hun skjønner at dette var dårlig gjort av kjæresten.

Bra at pappaen er med.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er alt som det skal være hører jeg :) Mor og far er enige om felles grenser, og tenåringen presser grensene...

Nå er jeg ikke helt enig med resten i tråden at gutten (er han også 13 eller?) nødvendigvis er en stor skurk jeg da - litt slingringsmånn må vi ha til fjortisers fjortiseri... Gjorde mye rart som fjortis selv jeg - faktisk gjorde jeg det slutt med en gutt fordi han a l l t i d maste om å få frukten jeg hadde med hjemmefra hehe, og jeg kan opplyse at vi begge er velfungerende voksne pr i dag.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt bekymret og litt frustrert mamma

Her er alt som det skal være hører jeg :) Mor og far er enige om felles grenser, og tenåringen presser grensene...

Nå er jeg ikke helt enig med resten i tråden at gutten (er han også 13 eller?) nødvendigvis er en stor skurk jeg da - litt slingringsmånn må vi ha til fjortisers fjortiseri... Gjorde mye rart som fjortis selv jeg - faktisk gjorde jeg det slutt med en gutt fordi han a l l t i d maste om å få frukten jeg hadde med hjemmefra hehe, og jeg kan opplyse at vi begge er velfungerende voksne pr i dag.... ;-)

He, he. Ting har roet seg, og i går var jeg verdens beste mamma, fordi hun fikk en bukse hun har ønsket seg leeeenge. Kjæresten er glemt, for øyeblikket er han en stor dust, og så vidt jeg har fått innblikk i tingenes tilstand er det nå en annen gutt som er interessant. Sukk!

Hele denne diskusjonen om er diskutert i en tråd litt lenger ned. Hun vill på overnatting hos kjæresten på 15, vi sa nei, mest på grunn av at vi ikke fikk kontakt med foreldrene for å høre hvordan denne overnattingen skulle foregå. Og konstellasjonen med forelsket 13 årig jente, og forelsket 15 årig gutt på overnatting sammen var å tøye grensene litt for langt. Da var jeg selvfølgelig verdens verste mamma, dum og teit +++.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt bekymret og litt frustrert mamma

He, he. Ting har roet seg, og i går var jeg verdens beste mamma, fordi hun fikk en bukse hun har ønsket seg leeeenge. Kjæresten er glemt, for øyeblikket er han en stor dust, og så vidt jeg har fått innblikk i tingenes tilstand er det nå en annen gutt som er interessant. Sukk!

Hele denne diskusjonen om er diskutert i en tråd litt lenger ned. Hun vill på overnatting hos kjæresten på 15, vi sa nei, mest på grunn av at vi ikke fikk kontakt med foreldrene for å høre hvordan denne overnattingen skulle foregå. Og konstellasjonen med forelsket 13 årig jente, og forelsket 15 årig gutt på overnatting sammen var å tøye grensene litt for langt. Da var jeg selvfølgelig verdens verste mamma, dum og teit +++.

Her hoppet dataen og innlegget som ikke var helt ferdig forsvant inn. Vel, tror nok ikke gutten er verdens verste skurk, jeg heller, men det var jo litt drøyt å slå opp for at hun ikke kom på overnattingsbursdag. Og dermed kan vel tolkes slik at de helt store følelsene ikke var på plass hos noen hos dem. Og jeg kan puste lettet ut, helt til neste gang det er noe hun gjerne vil, men ikke får lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...