Gå til innhold

ok at lærere tar i mot gaver fra elever?


Gjest julegaver

Anbefalte innlegg

Gjest julegaver

Hvordan forholder lærere seg til gaver fra enkeltelever? Er det uproblematisk?

Kjenner en lærer som får gaver hver jul av noen få elever som kommer i fra land hvor det er vanlig å gi lærerne gaver.

Vil læreren føle det litt problematisk i forhold til karaktersetting og ordenskarakterer og ect?

Er det ok at eleven gir læreren en julegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest segunda

Det er ikke noe uvanlig at lærere får blomster eller slikt fra elever, og oftest får kontaktlærer gave til jul og sommer fra klassen.

Det blir problematisk hvis gavene blir dyre og ment som bestikkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julegaver

Det er ikke noe uvanlig at lærere får blomster eller slikt fra elever, og oftest får kontaktlærer gave til jul og sommer fra klassen.

Det blir problematisk hvis gavene blir dyre og ment som bestikkelse.

''Det blir problematisk hvis gavene blir dyre og ment som bestikkelse.

''

Hvordan vet en om gavene er ment som bestikkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det blir problematisk hvis gavene blir dyre og ment som bestikkelse.

''

Hvordan vet en om gavene er ment som bestikkelser?

Det er aldri mulig å vite, men i hvert fall bør ikke lærer motta for dyre gaver for da kan h*n bli mistenkt for å la seg bestikke.

Beste gavene er f.eks. blomster som eleven plukker selv;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har sett av julegaver til lærere, har vært helt uproblematisk at de har mottatt. Som regel har det vært ting som unger har laget selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppmuntre

Hvis jeg og mitt barn er veldig fornøyd med læreren så gir vi gave. Jeg vet ikke om de synes det er problematisk men håper de blir glad for gaven og de skjønner de betyr mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest julegaver

Hvis jeg og mitt barn er veldig fornøyd med læreren så gir vi gave. Jeg vet ikke om de synes det er problematisk men håper de blir glad for gaven og de skjønner de betyr mye.

Hva om dere ikke er så fornøyde med læreren lengre, vil dere fortsette å gi gaver da? eller hva når læreren begynner å motta gaver fra en elev i fjerde klasse som først nå ville gi læreren gaver. Hvordan tolke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julegaver

Det er aldri mulig å vite, men i hvert fall bør ikke lærer motta for dyre gaver for da kan h*n bli mistenkt for å la seg bestikke.

Beste gavene er f.eks. blomster som eleven plukker selv;-)

ja læreren bør helst ikke få gaven rett før tentamen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ein lærar

Synes det er hyggelig å få gave som er fra hele klassen, gjerne ordnet via klassekontaktene.

Liker ikke å få gaver av enkeltelever/foreldre selv om jeg forstår at det er godt ment. Da er det hyggelige med et kort eller en mail e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julegaver

Synes det er hyggelig å få gave som er fra hele klassen, gjerne ordnet via klassekontaktene.

Liker ikke å få gaver av enkeltelever/foreldre selv om jeg forstår at det er godt ment. Da er det hyggelige med et kort eller en mail e.l.

kanskje du skal be dem samle opp alle gaver slik at de enkeltelevene som ønsker å gi deg gave kan gi allt når de slutter i tiende? ;-) Er vel litt lettere å motta gaver da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppmuntre

Hva om dere ikke er så fornøyde med læreren lengre, vil dere fortsette å gi gaver da? eller hva når læreren begynner å motta gaver fra en elev i fjerde klasse som først nå ville gi læreren gaver. Hvordan tolke det?

Vi har ikke alltid gitt gaver. Vi ha kun gitt når vi synes læreren har vært spesielt flink mot vårt barn. Jeg synes at lærere som legger ned hardt arbeid og gjør det lille gode ekstra som en ikke forventer fortjener en opmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ein lærar

Vi har ikke alltid gitt gaver. Vi ha kun gitt når vi synes læreren har vært spesielt flink mot vårt barn. Jeg synes at lærere som legger ned hardt arbeid og gjør det lille gode ekstra som en ikke forventer fortjener en opmerksomhet.

Enig. Men det blir minst pinlig når man får et kort, brev, mail e.l.

Det er selvfølgelig avhengig av elevenes alder, men når de er små syns mange det er rart at de ikke har med seg gave hjemmefra som de skal gi til læreren. De ser jo at noen har det. Eldre elever bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en lærer som setter karakterer, men om jeg har mottatt gaver fra enkelte elever påvirker ikke dette meg på noen annen måte enn at jeg blir glad og overrasket.

Syns du vi som lærere skal takke nei til gaver vi får fra elever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om dere ikke er så fornøyde med læreren lengre, vil dere fortsette å gi gaver da? eller hva når læreren begynner å motta gaver fra en elev i fjerde klasse som først nå ville gi læreren gaver. Hvordan tolke det?

Vi som lærere gidder ikke bruke tid på å tolke sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...