Gå til innhold

Hydrokortison krem og amming


Gjest AinaN

Anbefalte innlegg

Jeg har etter fødselen fått utbrudd av eksem i ansiktet. Vanligvis bruker jeg Hydrokortison 1% krem for å ta knekken på eksemen, kan jeg bruke det når jeg ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - det kan du.

Jeg fikk eksem på brystene under amming, og da kunne jeg iflg legen smøre på selvom barnet ammet - men det måtte gå minst 1 time siden jeg smurte på før barnet kunne ta puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Nylander, overlege

Kjære Aina N,

Du behøver ikke å være engstelig for å bruke hydrokortisonkrem når du ammer.Kortison er jo et kraftig virkende stoff og mange er med rette engstelig for bivirkninger. Når du bruker det som hudkrem på den måten du beskriver vil det imidlertid ikke være mulig å finne det igjen i melken din i det hele tatt. Noe annerledes kan det være for kvinner som må bruke kortison i pilleform mot alvorlige sykdommer. Da dreier det seg om mange, mange ganger så store doser. Selv da tillates amming hos de fleste ut fra de rapportene som finnes. Så bare slapp av og bruk kremen slik som legen din har forordnet. Vennlig hilsen Gro Nylander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...