Gå til innhold

15-åringen kom ikke hjem i natt


Gjest Er det normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Er det normalt?

15-åringen kom ikke hjem natt til i dag. Foreldrene trodde h*n sov i senga si. H*n kom ikke hjem for søndag formiddag. Ingen reaksjon fra foreldrene.

Jeg syns dette er galskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er galskap i mine øyne også.

Men det har vel skjedd en gradvis forskyving av grenser her, hvorav det siste er at 15 åringen ikke kom hjem til natten...?

Det er selvsagt ille uansett, og jeg ville i alle fall ha reagert kraftig. Hadde ikke vært aktuelt å ikke vite hvor ungdommen befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Det har skjedd hos oss også. Riktignok fikk jeg melding kl 02.00 om hvor hun var og at hun ikke kom hjem, men da sov jeg. Hadde jeg vært våken hadde jeg forlangt at hun skulle hjem. Vi tok en prat da hun dukket opp på formiddagen,men det ble ingen stor oppvask, og jeg synes heller ikke dette er galskap. Jeg stoler på henne, og vi prater greit om hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvor ligger galskapen - i at 15-åringen ikke kom hjem eller at det ikke var noen reaksjon fra foreldrene?

Hva er ditt forhold til "barnet"? Vet du noe om historikken og/eller hva slags avtale det evt. var mellom foreldre og 15-åringen? Evt. hvor 15-åringen var?

Synes ikke det går an å si at dette var galskap uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvor ligger galskapen - i at 15-åringen ikke kom hjem eller at det ikke var noen reaksjon fra foreldrene?

Hva er ditt forhold til "barnet"? Vet du noe om historikken og/eller hva slags avtale det evt. var mellom foreldre og 15-åringen? Evt. hvor 15-åringen var?

Synes ikke det går an å si at dette var galskap uansett.

Kjempebra svar, Elextra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ligger galskapen - i at 15-åringen ikke kom hjem eller at det ikke var noen reaksjon fra foreldrene?

Hva er ditt forhold til "barnet"? Vet du noe om historikken og/eller hva slags avtale det evt. var mellom foreldre og 15-åringen? Evt. hvor 15-åringen var?

Synes ikke det går an å si at dette var galskap uansett.

Det sier jo strengt tatt sitt når vedkommende skriver " Foreldrene trodde h*n sov i senga si.". Nå har ikke jeg noen 15 åringer men jeg kan ikke begripe at ingen av foreldrene reagerer når de ikke finner ham/henne liggende å sove på rommet sitt slik de antok. Hvem i alle dager ville ikke reagert på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det sier jo strengt tatt sitt når vedkommende skriver " Foreldrene trodde h*n sov i senga si.". Nå har ikke jeg noen 15 åringer men jeg kan ikke begripe at ingen av foreldrene reagerer når de ikke finner ham/henne liggende å sove på rommet sitt slik de antok. Hvem i alle dager ville ikke reagert på det?

Stoler du på andrehåndsopplysninger og sladder...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler du på andrehåndsopplysninger og sladder...?

Du jeg bare svarer på et innlegg basert på det vedkommende skriver. Når foreldre ikke har noen anelse om hvor barnet er synes jeg det er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du jeg bare svarer på et innlegg basert på det vedkommende skriver. Når foreldre ikke har noen anelse om hvor barnet er synes jeg det er veldig rart.

'' Når foreldre ikke har noen anelse om hvor barnet er synes jeg det er veldig rart.''

Enda rarere at naboen vet....Jeg stoler overhodet ikke på slike opplysninger!

Tro meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Når foreldre ikke har noen anelse om hvor barnet er synes jeg det er veldig rart.''

Enda rarere at naboen vet....Jeg stoler overhodet ikke på slike opplysninger!

Tro meg!!!

Hvem sier dette er naboen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hvem sier dette er naboen?

Det er ihvertfall ikke foreldrene som skriver innlegget!

Jeg har hatt tre tenåringer, dvs en er fremdeles tenåring, de to andre over tyve. Har hørt underlige historier om den yngste, men jeg var hjemme og vet sannheten! Tro meg, folk er i stand til å si de merkligste ting. Halvparten var sann og den andre halvparten ren løgn.

Selv, hater jeg sladder, og hvor mye jeg vet om nabobarna blir det hos meg! (ikke barnevernssaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det sier jo strengt tatt sitt når vedkommende skriver " Foreldrene trodde h*n sov i senga si.". Nå har ikke jeg noen 15 åringer men jeg kan ikke begripe at ingen av foreldrene reagerer når de ikke finner ham/henne liggende å sove på rommet sitt slik de antok. Hvem i alle dager ville ikke reagert på det?

''Det sier jo strengt tatt sitt når vedkommende skriver " Foreldrene trodde h*n sov i senga si."''

For meg fremstod innlegget som sladder fra en nabo eller fjernt familiemedlem, og jeg tok det med at foreldrene ikke visst med en klype salt, i hvertfall var det høyst usikkert om det var hele sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kua har vært kalv

Er vår 15 år unge datter ute sent på kvelden, sitter jeg oppe å venter til hun er trygt hjemme.

Hun vet at tilbudet om at vi henter henne er der, så er hun langt unna henter vi.

Men ...... kua må ikke glemme at en har vært kalv selv .... det minner jeg meg selv på mange ganger nå om dagene .... selv om det er litt vanskelig ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at 15-åringen ikke kom hjem den natten?

Hvordan vet du at foreldrene trodde h*n sov i senga si?

Hvordan vet du at h*n kom ikke hjem før søndag formiddag?

Hvordan vet du at det ikke kom noen reaksjon fra foreldrene?

Kan det være at du ikke kjenner alle detaljer i saken?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det sier jo strengt tatt sitt når vedkommende skriver " Foreldrene trodde h*n sov i senga si."''

For meg fremstod innlegget som sladder fra en nabo eller fjernt familiemedlem, og jeg tok det med at foreldrene ikke visst med en klype salt, i hvertfall var det høyst usikkert om det var hele sannheten.

Du har et poeng.

Jeg har noen minner av at min mor freste og raste noen ganger fordi naboer eller andre trodde de visste så forbasket godt hva som skjedde hjemme hos oss. Og at de forventet at hun skulle stå til regnskap for dem i forhold til deres antagelser og fantasier.

Omtrent som jeg tror jeg kommer til å reagere om jeg opplever noe lignende.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng.

Jeg har noen minner av at min mor freste og raste noen ganger fordi naboer eller andre trodde de visste så forbasket godt hva som skjedde hjemme hos oss. Og at de forventet at hun skulle stå til regnskap for dem i forhold til deres antagelser og fantasier.

Omtrent som jeg tror jeg kommer til å reagere om jeg opplever noe lignende.

mvh

''Jeg har noen minner av at min mor freste og raste noen ganger fordi naboer eller andre trodde de visste så forbasket godt hva som skjedde hjemme hos oss.''

Nabokjerringa hjemme hos oss satt i lunsjpausen på jobben og la ut om at jeg hadde dratt huset fullt av overnattingsgjester mens foreldrene mine var bortreist! Dette var basert på observasjon av fremmed bil på utsiden av huset (og det attpåtil på den siden av huset som vendte bort fra hennes hus...)

Det hun ikke visste, var at bilen tilhørte en venninne, og at hun dro hjem før kl 23....;-)

(Jeg var forresten over 18 år, bare for å ha sagt det også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har noen minner av at min mor freste og raste noen ganger fordi naboer eller andre trodde de visste så forbasket godt hva som skjedde hjemme hos oss.''

Nabokjerringa hjemme hos oss satt i lunsjpausen på jobben og la ut om at jeg hadde dratt huset fullt av overnattingsgjester mens foreldrene mine var bortreist! Dette var basert på observasjon av fremmed bil på utsiden av huset (og det attpåtil på den siden av huset som vendte bort fra hennes hus...)

Det hun ikke visste, var at bilen tilhørte en venninne, og at hun dro hjem før kl 23....;-)

(Jeg var forresten over 18 år, bare for å ha sagt det også...)

"Let the fantasy live." var det vel noen som sang en gang...

Private nyhetsbyråer finnes både hist og her.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

"Let the fantasy live." var det vel noen som sang en gang...

Private nyhetsbyråer finnes både hist og her.

mvh

''Private nyhetsbyråer finnes både hist og her.''

En av naboene hjemme blei omtalt som NTB, til og med av min mormor. Hun hadde hørt meg si det et par ganger, og syntes visst det var et passende kallenavn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Private nyhetsbyråer finnes både hist og her.''

En av naboene hjemme blei omtalt som NTB, til og med av min mormor. Hun hadde hørt meg si det et par ganger, og syntes visst det var et passende kallenavn. :)

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...