Gå til innhold

Alvorlig bekymret for 9 åringen...


Gjest mamma til jente med adhd...

Anbefalte innlegg

'' Jeg ønsker også at familien skal bli mer harmonisk, at ikke de to andre søskene får del i så mange negative episoder som de ikke har noe med - ønsker at vi skal ha det godt sammen alle fem''

Her har jeg nok fått et inntrykk av du kanskje har litt for rosenrøde drømmer om hvordan en familie med 3 tette barn skal fungere. Du vil aldri greie å oppnå fullstendig harmoni. Her må jeg innrømme at jeg tenker litt på den episoden dere var på skitur og du snudde og satte deg i bilen fordi ikke alt ble så rosenrødt som du drømte om:)

''

Her har jeg nok fått et inntrykk av du kanskje har litt for rosenrøde drømmer om hvordan en familie med 3 tette barn skal fungere. Du vil aldri greie å oppnå fullstendig harmoni. Her må jeg innrømme at jeg tenker litt på den episoden dere var på skitur og du snudde og satte deg i bilen fordi ikke alt ble så rosenrødt som du drømte om:)''

He - he - husker du den episoden? Uff da.

Det jeg skrev i stad er jo ønsket mitt - jeg vet jo selvsagt at vi ikke få noen fullstendig harmoni - og jeg har vel heller ikke noe rosenrødt syn på livet.

LIkevel - så tror jeg at det går an å ha det mer harmonisk enn det vi har det i dag - men vi trenger hjelp til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 294
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    33

  • frosken

    16

  • cathlin

    9

  • Dorthe

    8

'' Jeg ønsker også at familien skal bli mer harmonisk, at ikke de to andre søskene får del i så mange negative episoder som de ikke har noe med - ønsker at vi skal ha det godt sammen alle fem''

Her har jeg nok fått et inntrykk av du kanskje har litt for rosenrøde drømmer om hvordan en familie med 3 tette barn skal fungere. Du vil aldri greie å oppnå fullstendig harmoni. Her må jeg innrømme at jeg tenker litt på den episoden dere var på skitur og du snudde og satte deg i bilen fordi ikke alt ble så rosenrødt som du drømte om:)

3 tette barn høres ut som et mareritt ;-) Jeg - som 2-barnsmor - synes det høres ut som risikosport med mer enn én (liten) unge pr. forelder... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''

Her har jeg nok fått et inntrykk av du kanskje har litt for rosenrøde drømmer om hvordan en familie med 3 tette barn skal fungere. Du vil aldri greie å oppnå fullstendig harmoni. Her må jeg innrømme at jeg tenker litt på den episoden dere var på skitur og du snudde og satte deg i bilen fordi ikke alt ble så rosenrødt som du drømte om:)''

He - he - husker du den episoden? Uff da.

Det jeg skrev i stad er jo ønsket mitt - jeg vet jo selvsagt at vi ikke få noen fullstendig harmoni - og jeg har vel heller ikke noe rosenrødt syn på livet.

LIkevel - så tror jeg at det går an å ha det mer harmonisk enn det vi har det i dag - men vi trenger hjelp til det.

Jeg har nok litt for god detaljhukommelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

3 tette barn høres ut som et mareritt ;-) Jeg - som 2-barnsmor - synes det høres ut som risikosport med mer enn én (liten) unge pr. forelder... ;-)

Jeg synes ikke det var så veldig mye mer arbeid da jeg fikk den tredje, men da hadde det gått mange år. Hun er jo nesten som enebarn å regne og jeg var supermotivert da hun kom og så må jeg nesten få si at vi har vært heldig med hennes lynne også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så veldig mye mer arbeid da jeg fikk den tredje, men da hadde det gått mange år. Hun er jo nesten som enebarn å regne og jeg var supermotivert da hun kom og så må jeg nesten få si at vi har vært heldig med hennes lynne også :-)

Ja, hvis alle 3 er forholdsvis enkle i lynnet og hvis de ikke er tette så er det sikkert greit. Men 3 i noenlunde samme alder - det synes jeg høres skummelt ut :P Jeg er nok litt pysete, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, hvis alle 3 er forholdsvis enkle i lynnet og hvis de ikke er tette så er det sikkert greit. Men 3 i noenlunde samme alder - det synes jeg høres skummelt ut :P Jeg er nok litt pysete, hehe.

Nåja, hun eldste har vel ikke like enkelt lynne bestandig men...

Hun har vært den enkleste og vanskeligste av barna mine, uten at jeg skal gå nærmere inn på hva jeg mener med det :)

Jeg tror 3 tette kan være ganske slitsomt ja. Husker jo jeg synes det kunne være slitsomt med 2 tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det var så veldig mye mer arbeid da jeg fikk den tredje, men da hadde det gått mange år. Hun er jo nesten som enebarn å regne og jeg var supermotivert da hun kom og så må jeg nesten få si at vi har vært heldig med hennes lynne også :-)

Hvor mange år har du mellom andre og tredje, det er elleve år mellom mine så han er enebarn omtrent og har knapt bodd sammen med eldstemann som er 14 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis alle 3 er forholdsvis enkle i lynnet og hvis de ikke er tette så er det sikkert greit. Men 3 i noenlunde samme alder - det synes jeg høres skummelt ut :P Jeg er nok litt pysete, hehe.

Bare dattera mi som er grei i lynnet her og hun er sinna nok hun altså. De to andre er ganske vanskelige, men jeg har overlevd og overlever enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hvor mange år har du mellom andre og tredje, det er elleve år mellom mine så han er enebarn omtrent og har knapt bodd sammen med eldstemann som er 14 år eldre.

Han blir enda mer enebarn han da. Det er 8 år mellom andre og tredje her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dattera mi som er grei i lynnet her og hun er sinna nok hun altså. De to andre er ganske vanskelige, men jeg har overlevd og overlever enda ;)

Godt det, da :-)

Men det var jo ikke tett mellom dine, sikkert like greit, vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir enda mer enebarn han da. Det er 8 år mellom andre og tredje her.

Det holder sikker, min har ikke blitt regnet skikkelig med før nå da han er 15 år. Nå er han med på søskentreff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det, da :-)

Men det var jo ikke tett mellom dine, sikkert like greit, vil jeg tro...

Det er tre år mellom de to første og så kommer siste elleve år etterpå. Det er i hvert fall mye enklere med to enn en, men nå har jeg den enkleste i midten da. Hun rakk å være minste i mange år og ble dullet skikkelig med. Ikke at han eldste ble oversett altså, men han var ikke så knegete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det holder sikker, min har ikke blitt regnet skikkelig med før nå da han er 15 år. Nå er han med på søskentreff ;)

Det er hyggelig at han får lov til det da:)

Her er vi stort sett bare 3 som er ute på tur sammen. Noen få ganger er sønnen med, mens den eldste har levd sitt eget liv i flere år. Naturens gang og det er deilig at de vokser til. Men jeg synes det er koselig at den yngste blir med da. Skjønner ikke hvordan det vil bli den dagen hun ikke er med lenger, men den tid, den sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hyggelig at han får lov til det da:)

Her er vi stort sett bare 3 som er ute på tur sammen. Noen få ganger er sønnen med, mens den eldste har levd sitt eget liv i flere år. Naturens gang og det er deilig at de vokser til. Men jeg synes det er koselig at den yngste blir med da. Skjønner ikke hvordan det vil bli den dagen hun ikke er med lenger, men den tid, den sorg.

Nei, det er godt at de er blitt store. Men nå er han minste i den alderen hvor de har damer og begynner å drikke og jeg svetter like mye nå som jeg gjorde med de to store. Jeg tror jeg har kontrollen enda, eneste han gjør er å snuse da og jeg tenker at det kunne vært verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Det kommer veldig mange råd i denne tråden - Har hørt alt før - vi har forsøkt alle som en gjennom hennes liv... Og vi har søkt hjelp siden hun var helt nyfødt. De kommenterte på sykehuset at hun hadde et helt utrolig kraftig temperament. Venninnene mine måtte bare le av oss når jeg skulle amme henne feks. Så utrolig utolmodig og sint! Men fikk jo alltid bare beskjed om at det nok ikke var noe galt. Helt til hun begynte på skolen.

Hørt og grunnet på ALLE råd vi har fått. Har hørt mest på de som har vært nære og som kjenner hele historien og oss som familie.

Da er det litt frustrerende når man opplever på en måte å ikke bli trodd på dette. "Hadde dere bare gjort SÅNN så hadde hun ikke vært slik".

Dere som foreldre er en brikke i dette uansett om du vil eller ikke! Jeg kjenner jeg begynner å bli en smule irritert på deg :)

Det er mange brikker og dere er en av brikkene som antagelig har vært med på at dette har gått som det har gått, altså at dere har store problemer med jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hva synes du forresten om nærmiljøtiltaket jeg nevnte?

Jeg tror det kunne vært noe for dere.

Man må være resurssterk for å klare å gjennomføre det, men det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til jente med adhd

Hva synes du forresten om nærmiljøtiltaket jeg nevnte?

Jeg tror det kunne vært noe for dere.

Man må være resurssterk for å klare å gjennomføre det, men det funker.

Vi ville nok aldri fått tilbud om noe slikt. Det er ingen sykdom hos foreldrene, ikke noe mishandling, skilsmisseproblematikk el.

Kan ikke helt se hva vi skulle trenge dem til. Du skrev at jeg som mor har "feilen" og da sa jeg at da måtte noen analysere meg og datteren min 24/7

Men vi kommer jo aldri til å få noe tilbud om det. Hun får jo ikke noe hjelp på skolen engang fordi de ikke ser noe behov om det.

Jeg tror du tar feil i denne saken (vår) rett og slett. Hadde forholdet vårt vært så ille så hadde Bup/familiesenteret sagt/gjort noe.

Vet du hva Duå kurset er forresten? Det går bare på oss foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til jente med adhd

Dere som foreldre er en brikke i dette uansett om du vil eller ikke! Jeg kjenner jeg begynner å bli en smule irritert på deg :)

Det er mange brikker og dere er en av brikkene som antagelig har vært med på at dette har gått som det har gått, altså at dere har store problemer med jenta.

Kjære deg - vi har jo søkt hjelp siden hun var nyfødt. Og gjort alt vi har fått beskjed om. Iflg Bup /familiesenteret har vi gjort desidert mye mer enn mange andre. Du får rett og slett bare bli irritert...

Vi kommer aldri til å gi opp jenta vår bare så det er sagt. Skal ikke gi oss i det hele tatt. Men du ser hele situasjonen med feil "briller" og det er ganske frekt av det å påstå at alt alltid er et resultat av foreldrenes "feil". Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar å gjøre noe med saken men det er jo akkurat det vi har gjort/gjør!

Og hvorfor så veldig på meg - hva med far? Det er ikke noe med han altså men du er så veldig på akkurat mor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Kjære deg - vi har jo søkt hjelp siden hun var nyfødt. Og gjort alt vi har fått beskjed om. Iflg Bup /familiesenteret har vi gjort desidert mye mer enn mange andre. Du får rett og slett bare bli irritert...

Vi kommer aldri til å gi opp jenta vår bare så det er sagt. Skal ikke gi oss i det hele tatt. Men du ser hele situasjonen med feil "briller" og det er ganske frekt av det å påstå at alt alltid er et resultat av foreldrenes "feil". Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar å gjøre noe med saken men det er jo akkurat det vi har gjort/gjør!

Og hvorfor så veldig på meg - hva med far? Det er ikke noe med han altså men du er så veldig på akkurat mor...

Ikke alltid, men mye oftere enn man orker å tenke og tro. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Kjære deg - vi har jo søkt hjelp siden hun var nyfødt. Og gjort alt vi har fått beskjed om. Iflg Bup /familiesenteret har vi gjort desidert mye mer enn mange andre. Du får rett og slett bare bli irritert...

Vi kommer aldri til å gi opp jenta vår bare så det er sagt. Skal ikke gi oss i det hele tatt. Men du ser hele situasjonen med feil "briller" og det er ganske frekt av det å påstå at alt alltid er et resultat av foreldrenes "feil". Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar å gjøre noe med saken men det er jo akkurat det vi har gjort/gjør!

Og hvorfor så veldig på meg - hva med far? Det er ikke noe med han altså men du er så veldig på akkurat mor...

Selvsagt også far. Har bare av en eller årsak tenkt at du er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...