Gå til innhold

Bevis for at Gud ikke finnes - farlig?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 210
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    81

  • Mrs D

    15

  • Nøtteskall

    9

  • EnolaGay

    4

Mest aktive i denne tråden

Ja, men nå glemmer du at Gud en gang overlot verden til Satans herredømme. Jeg vet at Gud er allmektig og allvitende, men likevel har jeg den tiltro til ham at han vet hva han gjør. Han har dessuten sagt at han en dag skal gjøre ende på all ondskap og urettferdighet.

Men det endrer jo ikke på noe som helst.

Som allvitende må Gud ha visst hva som ville skje. Ergo er han fremdeles 100% ansvarlig.

Som allmektig kan han gripe inn og stoppe alt. Ergo er han fremdeles 100% ansvarlig.

Med tanke på de to paragrafene ovenfor så er han åpenbar ikke "God", men ond, som lar titusenvis av småbarn drukne. Hvis han hadde eksistert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Det endrer ikke en ting på at han ikke kan være god, allvitende og allmektig, og samtidig la titusenvis av småbarn drukne.

Det vet du godt, uansett hvor mye du forsøker å bortforklare det.

Med vennlig hilsen

Han tillater det ja, for en tid. Men vi (iallefall du) vet lite eller ingenting om hva som skjer med disse som dør så urettferdig. Jeg tror de får masser av trøst og kjærlighet hjemme hos Gud. Kanskje var det bedre for dem å være der enn nede på jorden? Det tror jeg. Dvs jeg tror at det beste sted en kan være er i himmelen, hjemme hos Gud. Jeg gleder meg virkelig til å komme dit en dag selv. Der er det ikke sorg eller smerte. Alt vondt er borte og bare herlighet, kjærlighet og glede er igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tillater det ja, for en tid. Men vi (iallefall du) vet lite eller ingenting om hva som skjer med disse som dør så urettferdig. Jeg tror de får masser av trøst og kjærlighet hjemme hos Gud. Kanskje var det bedre for dem å være der enn nede på jorden? Det tror jeg. Dvs jeg tror at det beste sted en kan være er i himmelen, hjemme hos Gud. Jeg gleder meg virkelig til å komme dit en dag selv. Der er det ikke sorg eller smerte. Alt vondt er borte og bare herlighet, kjærlighet og glede er igjen. :)

Det du skriver er bare bortforklaringer og unnskyldninger for massemord.

Uten noen som helst form for bevis, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Men det endrer jo ikke på noe som helst.

Som allvitende må Gud ha visst hva som ville skje. Ergo er han fremdeles 100% ansvarlig.

Som allmektig kan han gripe inn og stoppe alt. Ergo er han fremdeles 100% ansvarlig.

Med tanke på de to paragrafene ovenfor så er han åpenbar ikke "God", men ond, som lar titusenvis av småbarn drukne. Hvis han hadde eksistert.

Med vennlig hilsen

det er ikke alt vi forstår, selv ikke de kristne. ;) Men likevel har jeg som sagt stor tiltro til ham at han vet hva han gjør, og at han har kontrollen.

Det er noe som heter "Smak og kjenn at Herren er god". Har du smakt og kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Det du skriver er bare bortforklaringer og unnskyldninger for massemord.

Uten noen som helst form for bevis, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Det er min tro og overbevisning. Hadde du hatt de erfaringer jeg har hatt og fått den kjærlighet og nåde jeg har fått, så hadde du også gitt ditt liv til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke alt vi forstår, selv ikke de kristne. ;) Men likevel har jeg som sagt stor tiltro til ham at han vet hva han gjør, og at han har kontrollen.

Det er noe som heter "Smak og kjenn at Herren er god". Har du smakt og kjent?

Igjen, dette er svada, maiapril. Det er tomme ord og påstander for å få folk til å tro, men det er kun tomme påstander som er like "sant" for Usynlige Lilla Kaniner som for den kristne gud.

Du kan si det samme som du sier om en kjøkkenmaskin.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min tro og overbevisning. Hadde du hatt de erfaringer jeg har hatt og fått den kjærlighet og nåde jeg har fått, så hadde du også gitt ditt liv til ham.

''Det er min tro og overbevisning. ''

Joda, men det blir ikke sant bare fordi du tror på det, eller overbeviser deg om det.

ABB (uten sammenligning, for øvrig, selvsagt) tror jo på det han tror på, uten at det er akseptabelt av den grunn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Se vi har funnet en partikkel!!... Og da er det lite sannsynlig at det finnes noen høyere makter!!...... Det er da ikke noe nytt at menneskeheten stadig finner ut hvordan den fysiske verden er. Han kan da ikke motbevise guds eksistens med det. Derfor mener jeg han dummer seg ut.

Jeg tror vel ikke hovedmålet hans er å motbevise Guds eksistens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Igjen, dette er svada, maiapril. Det er tomme ord og påstander for å få folk til å tro, men det er kun tomme påstander som er like "sant" for Usynlige Lilla Kaniner som for den kristne gud.

Du kan si det samme som du sier om en kjøkkenmaskin.

Med vennlig hilsen

Er ikke enig med deg, Sør. Jeg har selv kjent og vet om mange som også har fått kjenne at Gud er god.

Hadde noen sagt til meg at kjøkkenmaskine kunne helbrede meg, trøste meg, osv. så hadde jeg gitt kjøkkenmaskinen en sjanse. Men det hadde selvfølgelig vært en umulig oppgave for kjøkkenmaskinen. Men jeg hadde prøvd for å se om den virkelig kunne. Så dum er jeg. ;)

Men nå har det seg sånn at jeg har prøvd Gud, og jeg har ikke blitt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis religion/overtro hadde forsvunnet over natten ville det trolig være en av de mest fredsfremmende nyhetene mulig.

Dessverre er det jo slik at dette ikke handler om fakta. Om man så hadde hatt et dokument med signatur fra gudene om at de ikke eksisterte ;-) så ville ikke "de religiøse" tro på det uansett, fordi de baserer sin tro på tro, ikke på fakta.

Hadde de basert den på fakta så ville de jo ikke tro på det den dag i dag. Intet nytt vi kan komme med har noe "vekt" for de som tror, inntil de velger å vektlegge fakta.

Så forskning er meget ufarlig.

Med vennlig hilsen

Tror du har rett i at de som tror uansett vil forsette å tro, ja - nettopp fordi det er et viktig anker for dem i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig med deg, Sør. Jeg har selv kjent og vet om mange som også har fått kjenne at Gud er god.

Hadde noen sagt til meg at kjøkkenmaskine kunne helbrede meg, trøste meg, osv. så hadde jeg gitt kjøkkenmaskinen en sjanse. Men det hadde selvfølgelig vært en umulig oppgave for kjøkkenmaskinen. Men jeg hadde prøvd for å se om den virkelig kunne. Så dum er jeg. ;)

Men nå har det seg sånn at jeg har prøvd Gud, og jeg har ikke blitt skuffet.

Igjen, du kunne påstått det samme om kjøkkenmaskinen din. :-)

Den har til og med 5 års reklamasjonstid! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men Jesus nektet å hjelpe en kvinne siden hun ikke var jøde. Først når hun sier seg enig i at hun er bare for en hund å regne, får hun hjelp. (Jødene pleide å kalle hedningene for «hunder».)

''Jesus brøt opp og drog derfra til landet omkring Tyrus og Sidon. En kanaaneisk kvinne fra disse traktene kom og ropte: «Herre, du Davids sønn, miskunn deg over meg! Min datter blir hardt plaget av en ond ånd.» Men han svarte henne ikke et ord. Disiplene vendte seg da til ham og bad: «Ta deg av henne, hun roper etter oss.» Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels folk.» Da kom hun og kastet seg ned for ham og sa: «Herre, hjelp meg!» Han svarte: «Det er ikke rett å ta brødet fra barna og gi det til hundene.» «Det er sant, Herre,» sa kvinnen, «men hundene får jo spise smulene som faller fra bordet hos herrene deres.» Da sa Jesus til henne: «Kvinne, din tro er stor. Det skal bli som du vil.» Og datteren ble frisk i samme stund.

Matt. 15:21-28''

Å lese detaljene i Bibelen er ganske sjokkerende.

Med vennlig hilsen

Ja, mye rart som står der ;) Man kan begynne å lure på når man skal være nestekjærlig og ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg tror nok ikke at den delen av jordens befolkning som har en personlighet som får dem til å henfalle til religion, vil la være å tro selv om det skulle dukke opp bevis for at gud ikke finnes.

Nei, du har sikkert rett i det- er vel heller tvilerne som kanskje tar et valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maiapril

Igjen, du kunne påstått det samme om kjøkkenmaskinen din. :-)

Den har til og med 5 års reklamasjonstid! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe, men det er jo bare sånn da, -at kjøkkenmaskinen er en død ting mens Gud er en levende ånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har rett i at de som tror uansett vil forsette å tro, ja - nettopp fordi det er et viktig anker for dem i livet.

Ja, men det blir jo ikke sannere av den grunn. ;-)

Man kan jo argumentere for at verden ville blitt et bedre sted dersom de hadde trodd på noe som virkelig eksisterer (og som ikke mener at homofili er syndig, og alt det andre).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

En gudepartikkel har ingenting med Gud å gjøre,men er en partikkel mindre enn atomet.Er man ateist som meg,er det ikke noe problem,for da en vi ett forskningslaboratorium for E.T.

Det var en vannflom og 2 byer ble utsletytet ved bomber eller ild.Dette kan like godt ha vært en avansert type alien vi ikke kjenner til.

Alle religioner har en skapergud og en gud som straffer.

Det har vært pyramider og templer på jorden som nok er mer enn 4000 år gamle.

Det finnes ruiner uner vann i middelhavet som er bygget som byer.

Homo Sapiens er bare den siste utgaven av "hvite mus".Siden vi har den høyeste intelligensen de siste 10 000 år venter disse "engler,guder" eller aliens på om vi skal utslette jordkloden enda en gang,eller at vi skal dø ut.Hverken Aids,Kreft,Ebola eller den store pesten på 13-1400 tallet klaret å utslette oss helt.

Siden vi har en forkjærlighet for sex,vil vi nok ikke dø ut på en stund.Det blir født flere barn i verden enn det dør,og de eldste blir stadig eldre,å bli 100 år er ingen sensasjon lenger.

Bøker ble skrevet slik at vi skulle ha en minste form for moral,så vi ikke utslettet hverandre i kriger.Sult har enda ikke tatt alle i afrika,og kriminalitet har ikke tatt helt knekken på oss.Selv ikke i USA,Mexico og Columbia.

Det er ikke hensiktsmessig å drive med drap og pedofili.Drap senker antallet og pedofili,fører til at barn ødelegges og vil nekte å ha sex resten av livet.Barnetallet vil gå ned.

Vi er fremdeles for dumme til å sikkert kunne redde verden, men religion og miljøvern kan være faktorer som kan føre oss"på den smale vei"

Moderasjon må være ett fremtidig gode som alle bør kunne godta som en filosofisk sannhet for fremtiden.Det er nok med en seng og 4 måltider per dag.Har man tak over hode blir man ikke våt og har man vegger og en oven fryser man ikke ihjel.

For at kvinner og barn ikke skal bli drept eller voldtatt,bør menn brukers som beskyttelse.Kjernefamilien kan derfor synes som ett godt og prøvet system som fungerer i de aller fleste sivilisasjoner.

Å skaffe nok mat til alle i fremtiden kan bli ett problem om vi blir fler enn 10 milliarder.Så prevansjon er bra.Katolikkene fortår ikke at noe så enkelt som prevansjon kan endre verden totalt.Klarer vi å holde folketallet mellom 5 og 10 milliarder og får bedre kontroll med penger,kan det gå bra.

Vi får slutte å dra ut i verdensrommet så lenge jorden har nok problemer fra før.

Fjern alle skatteparadiser og la de rike få 5 år amnesti til å plassere sine penger i fond med god avkastning på over 3%.

Man bør ha formueskatt og kanskje øke den noe for de som har mer enn 20 millioner i banken.De som har intekt under 200 000 trenger ikke å betale skatt.

Jeg havnet langt ute å kålåkeren når vi begynte med fysuikk og Gudepartikkelen",men jeg sytår ved alt jeg har sagt om en bærekraftig framtid også i 2022.

Er klar over at det ikke har noe med Gud å gjøre, men det kan gi et endelig bevis på hvordan jorden ble til. Man har vel i bunn og grunn nærmest bevist dette før, men nå er man kanskje enda nærmere det endelige beviset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel ikke hovedmålet hans er å motbevise Guds eksistens ;)

En vitenskapsperson vil ikke "motbevise" Guds eksistens.

Han/hun vil derimot si at det finnes andre hypoteser som kan underbygges bedre enn gude-hypotesen!

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, men det blir jo ikke sannere av den grunn. ;-)

Man kan jo argumentere for at verden ville blitt et bedre sted dersom de hadde trodd på noe som virkelig eksisterer (og som ikke mener at homofili er syndig, og alt det andre).

Med vennlig hilsen

Den diskusjonen tror jeg helst ikke jeg vil ta med deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...