Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

''Jeg mente ikke noe annet enn at det partiet som oftest gjør det de kan for og provosere. De viser ikke ansvarlighet overfor lover/regler bl.a. De bare kjører på med sine tilsynelatende meninger overfor folk som ikke vet/kan bedre, og appellerer til de mest primitive følelser overfor velgerne.

Hadde ikke i min villeste fantasi trodd at du var en av dem.''

Er du ironisk nå, eller mener du virkelig dette? Kunne vært klipt rett ut av fordomsboka. Ville du blitt sjokkert om jeg var en av 'dem'? Ville det i så fall endret ditt syn på meg eller FrP-ere?

FrP og FrP-representanter kan som andre politikere få meg til å gremme meg. Jeg gremmer meg over Stoltenbers aplauderte selvfølgeligheter eller når han kaster enda en minister foran bussen. AUF-lederens forsøk på å kneble uenighet med påstander om hatske ytringer kommer ikke bedre ut.

Jeg rister på hodet over SV-dobbeltmoral og overformynderiske allergi mot at folk tar selvstendige valg. Eller høyresidens tidvis banale løsninger på uførhet og sykefravær.

Samtidig finner jeg noe fornuftig i de fleste parti, også SV og FrP.

Fra mitt partitroløse standpunkt er det ikke så vanskelig å se at pressen behandler de forskjellige partiene ulikt. Det er bare å ta tiden før programlederen i debattprogram avbryter og håner de ulike debattantene. Hvem blir oftest/alltid avbrutt idet de kommer til poenget?

FrPere, som om man regner velgermassen, tidvis utgjør en fjerdedel av befolkningen, er det stort sett fritt fram å skjære under en kam og 'fordomme' hva man er god for.

Forresten, noe som virkelig plager meg er når de etter valgsendinger sitter å vurderer hvem som 'vant' debatten som om det var en fotballkamp eller missekåring i stedet for å summere hva som kom fram av standpunkt og argumenter.

mvh

Det er allment akseptert at intet parti har fått så mye drahjelp fra media som Frp har, nettopp på grunn av deres mange populistiske standpunkt gjør seg meget godt i tabloidformat.

Å påstå at Frp lider pga media er ikke bare direkte feil, men martyrfakter. Frp inntar offerrollen, og hvis du ønsker det kan jeg finne en link til deg med et intervju der Carl I Hagen bekrefter at dette er bevisst politikk, som de mener de vinner på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Hele saken er veldig vanskelig. Det er lidelse man ser, samtidig er det et nettverk bak. Som sagt, nå i ettertid, føles det bedre å ikke ha gitt noe, da det er så innlysende at det er løgn at han har en syk sønn og en kone med hjernesvulst. Uansett hvor desperat han må ha vært.

Undersøkelser viser at det som oftest ikke er noe "nettverk" bak tiggere. De gidder ikke være bakmenn for noen som tjener 100 kr dagen på tigging, og som skal leve for det.

Kriminelle bander finnes, selvsagt, men ikke som tiggerne vi ser på Årvoll. Dette er derimot folk som tjener MYE mer på krininell aktivitet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Undersøkelser viser at det som oftest ikke er noe "nettverk" bak tiggere. De gidder ikke være bakmenn for noen som tjener 100 kr dagen på tigging, og som skal leve for det.

Kriminelle bander finnes, selvsagt, men ikke som tiggerne vi ser på Årvoll. Dette er derimot folk som tjener MYE mer på krininell aktivitet.

Med vennlig hilsen

Meget mulig at du har rett i det, du vet mye mer enn meg om dette.

Hendelsen har kvernet rundt i hodet mitt i natt, Jeg er veldig ambivalent til hele opplevelsen. Synes det er ille at folk lider, samtidig blir jeg irritert, som skrevet tidligere, over lappen han hadde med seg. Jeg lurer også på hvem som har skrevet lappen, den var skrevet på perfekt morsk og med "avanserte" ord som økonomisk bistand..

Så det er jo noen "bak" eller i ledtog med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Undersøkelser viser at det som oftest ikke er noe "nettverk" bak tiggere. De gidder ikke være bakmenn for noen som tjener 100 kr dagen på tigging, og som skal leve for det.

Kriminelle bander finnes, selvsagt, men ikke som tiggerne vi ser på Årvoll. Dette er derimot folk som tjener MYE mer på krininell aktivitet.

Med vennlig hilsen

Jeg har bestemt meg for at hvis det skjer igjen så skal jeg tilby dem mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det nylig en mann på døra med en lapp om at han var døvstum. Solgte trefigurer.

Avstumpet som jeg er, kjøpte jeg ingenting, men det var visst flere av naboene som hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget mulig at du har rett i det, du vet mye mer enn meg om dette.

Hendelsen har kvernet rundt i hodet mitt i natt, Jeg er veldig ambivalent til hele opplevelsen. Synes det er ille at folk lider, samtidig blir jeg irritert, som skrevet tidligere, over lappen han hadde med seg. Jeg lurer også på hvem som har skrevet lappen, den var skrevet på perfekt morsk og med "avanserte" ord som økonomisk bistand..

Så det er jo noen "bak" eller i ledtog med.

Hei,

Å skrive en lapp er jo bare én som kan noen ord norsk. Det "beviser" jo ingenting.

For øvrig, jeg vil anbefale deg å overse "løgnbiten" - slike nødløgner er noe folk gjør når de er desperate.

Man kan ikke vite om fyren er en bedrager, reell, sulten eller hva. Det er jo nettopp det som er en del av problemet. Jeg sier ikke at "han er nok en ærlig sjel", men til syvende og sist er han nok fattig, for det er neppe veldig innbringende å gå fra dør til dør.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gissih

Jeg har bestemt meg for at hvis det skjer igjen så skal jeg tilby dem mat.

''Jeg har bestemt meg for at hvis det skjer igjen så skal jeg tilby dem mat.''

Tiggere er neppe interessert i mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Her kom det nylig en mann på døra med en lapp om at han var døvstum. Solgte trefigurer.

Avstumpet som jeg er, kjøpte jeg ingenting, men det var visst flere av naboene som hadde gjort det.

Datteren min fortalte at det hadde kommet en tigger med lapp om at han var døvstum. De hadde ikke gitt han noe. Deretter hadde de hørt han snakke i mobiltelefon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har bestemt meg for at hvis det skjer igjen så skal jeg tilby dem mat.''

Tiggere er neppe interessert i mat.

''Tiggere er neppe interessert i mat. – gissih''

Mat er som oftest velkommen, men det er klart at det er begrenset hvor mange pizzastykker og gamle boller folk er interessert i.

I tillegg, som alle andre så trenger tiggere også kontanter - de kan ikke betale legevakt eller apotek med pizza, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min fortalte at det hadde kommet en tigger med lapp om at han var døvstum. De hadde ikke gitt han noe. Deretter hadde de hørt han snakke i mobiltelefon...

"døvstum" brukes ofte for folk som verken kan snakke eller forstå norsk eller engelsk, fordi de er "som døvstumme" i møte med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gissih

''Tiggere er neppe interessert i mat. – gissih''

Mat er som oftest velkommen, men det er klart at det er begrenset hvor mange pizzastykker og gamle boller folk er interessert i.

I tillegg, som alle andre så trenger tiggere også kontanter - de kan ikke betale legevakt eller apotek med pizza, for eksempel.

Mat kan man enkelere få hos Frelsesarmeen. Neste gang du ser en rom-tigger, prøv å gi mat og se hva slags reaksjon du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gissih

"døvstum" brukes ofte for folk som verken kan snakke eller forstå norsk eller engelsk, fordi de er "som døvstumme" i møte med folk.

Bortforklaring av svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat kan man enkelere få hos Frelsesarmeen. Neste gang du ser en rom-tigger, prøv å gi mat og se hva slags reaksjon du får.

Et smil, og takk, vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg følte meg dritkul og tøff. Omtrent like kul og tøff som du føler deg ved å skrive det du skriver.

Litt sånn in your face liksom.

Nei, jeg følte meg ikke spesielt tøff heller, mer oppgitt og lei over hvor totalt uten anstendighet enkelte nordmenn oppføre seg.

Ikke tråkket jeg ikke på en av samfunnets svakeste, jeg sto ikke der i all min rikdom ved huset mitt, bilen min og den nye microen og hoverte over for en som har mindre enn ingen ting.

Du er i din fulle rett til ikke å gi, men hvor vanskelig kan det være å gjøre det på en ok måte - uten med fullt overlegg først gi noen et håp, for så å knuse det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...