Gå til innhold

En fra Rom-folket på døre


Gjest Psyk av alt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 633
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    171

  • mrxx

    94

  • PieLill

    52

  • Colette

    34

Mest aktive i denne tråden

Gjest Psyk av alt

Her kom det nylig en mann på døra med en lapp om at han var døvstum. Solgte trefigurer.

Avstumpet som jeg er, kjøpte jeg ingenting, men det var visst flere av naboene som hadde gjort det.

avstumpet...tja, regner med at du er ironisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hei,

Å skrive en lapp er jo bare én som kan noen ord norsk. Det "beviser" jo ingenting.

For øvrig, jeg vil anbefale deg å overse "løgnbiten" - slike nødløgner er noe folk gjør når de er desperate.

Man kan ikke vite om fyren er en bedrager, reell, sulten eller hva. Det er jo nettopp det som er en del av problemet. Jeg sier ikke at "han er nok en ærlig sjel", men til syvende og sist er han nok fattig, for det er neppe veldig innbringende å gå fra dør til dør.

Med vennlig hilsen

Det beviser ingenting, men jeg blir nysgjerrig på hvem som har skrevet lappen for ham.

Selvsagt er han fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Jeg har bestemt meg for at hvis det skjer igjen så skal jeg tilby dem mat.''

Tiggere er neppe interessert i mat.

Nei, det var det da. De sulter jo ifølge mange og media. Så da får de "ta til takke" med mat fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Nei, jeg følte meg ikke spesielt tøff heller, mer oppgitt og lei over hvor totalt uten anstendighet enkelte nordmenn oppføre seg.

Ikke tråkket jeg ikke på en av samfunnets svakeste, jeg sto ikke der i all min rikdom ved huset mitt, bilen min og den nye microen og hoverte over for en som har mindre enn ingen ting.

Du er i din fulle rett til ikke å gi, men hvor vanskelig kan det være å gjøre det på en ok måte - uten med fullt overlegg først gi noen et håp, for så å knuse det igjen.

Ikke ilegg meg egenskaper jeg ikke har. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke i Ålesund?

;-)

Her har det allerede vært 3 på døra....

Jeg er litt skuffet jeg, bor i ÅLesund og har enda ikke sett en eneste rom-folk-person....

i alle fall ikke etter at det ble slått opp i media.

Før den tid har jeg titt og ofte sett en del østeuropeere og diverse på Moa og sånn,

i gamle dager (på 80-tallet) var det en sigøynerfamilie som bodde under ei gangbro mot Moa (Moa er et område som har tre stooore kjøpesentre nå i Spjelkavik 1 mil utenfor Ålesund sentrum), de ble visstnok kastet ut etter en stund, bl.a. pga ei spåkjerring der som skremte smågutter med at de skulle dø.... og de for rundt på kjøpesentrene med digre frakker med store lommer og rundstjal...

Og i byen husker jeg en taterfamilie også... men de hadde fast bopel da, bare ingen fast jobb, de levde på tomflasker.

Menneh sånn ellers så har jeg hatt en del utlendinger, tatere noen sikkert, med en lapp so liksom ikke kan prate.......

men etter nyhetsoppslagene som sagt, så har jeg verken hatt de på døra eller sett de på Moa.

Har alle reist til Oslo mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvenkommernok

Tror du romfolk er "beskyttet" mot syke barn?

Det er vel mer som "ulv, ulv"...

de har lurt folk så mange ganger, så nå er det jo ingen som tror på de lenger...

tenk den dagen det virkelig gjelder :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rakkats

Jeg er litt skuffet jeg, bor i ÅLesund og har enda ikke sett en eneste rom-folk-person....

i alle fall ikke etter at det ble slått opp i media.

Før den tid har jeg titt og ofte sett en del østeuropeere og diverse på Moa og sånn,

i gamle dager (på 80-tallet) var det en sigøynerfamilie som bodde under ei gangbro mot Moa (Moa er et område som har tre stooore kjøpesentre nå i Spjelkavik 1 mil utenfor Ålesund sentrum), de ble visstnok kastet ut etter en stund, bl.a. pga ei spåkjerring der som skremte smågutter med at de skulle dø.... og de for rundt på kjøpesentrene med digre frakker med store lommer og rundstjal...

Og i byen husker jeg en taterfamilie også... men de hadde fast bopel da, bare ingen fast jobb, de levde på tomflasker.

Menneh sånn ellers så har jeg hatt en del utlendinger, tatere noen sikkert, med en lapp so liksom ikke kan prate.......

men etter nyhetsoppslagene som sagt, så har jeg verken hatt de på døra eller sett de på Moa.

Har alle reist til Oslo mon tro?

''Jeg er litt skuffet jeg, bor i ÅLesund og har enda ikke sett en eneste rom-folk-person''

Det er nok lite å hente med tigging i Ålesund da sunnmøringer er ganske gjerrige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunnmøringen

Jeg er litt skuffet jeg, bor i ÅLesund og har enda ikke sett en eneste rom-folk-person....

i alle fall ikke etter at det ble slått opp i media.

Før den tid har jeg titt og ofte sett en del østeuropeere og diverse på Moa og sånn,

i gamle dager (på 80-tallet) var det en sigøynerfamilie som bodde under ei gangbro mot Moa (Moa er et område som har tre stooore kjøpesentre nå i Spjelkavik 1 mil utenfor Ålesund sentrum), de ble visstnok kastet ut etter en stund, bl.a. pga ei spåkjerring der som skremte smågutter med at de skulle dø.... og de for rundt på kjøpesentrene med digre frakker med store lommer og rundstjal...

Og i byen husker jeg en taterfamilie også... men de hadde fast bopel da, bare ingen fast jobb, de levde på tomflasker.

Menneh sånn ellers så har jeg hatt en del utlendinger, tatere noen sikkert, med en lapp so liksom ikke kan prate.......

men etter nyhetsoppslagene som sagt, så har jeg verken hatt de på døra eller sett de på Moa.

Har alle reist til Oslo mon tro?

Såh, du var ikke ute i byen under båtfestivalen du da ?

Da satt de på omtrent hvert hushjørne.

Men de forflyttet seg sikkert il Molde uner jazzfestivalen der.

Sist de ble kastet ut derifra, så fant politiet en liste over diverse festivaler i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer som "ulv, ulv"...

de har lurt folk så mange ganger, så nå er det jo ingen som tror på de lenger...

tenk den dagen det virkelig gjelder :(

HVEM har lurt?

Individet vi her snakker om, eller noen andre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvenkommernok

HVEM har lurt?

Individet vi her snakker om, eller noen andre?

Med vennlig hilsen

Les nå mellom linjene da, om du har iq til det....

Du må da skjønne at jeg mener at romfolket blir feiet under en kam, alle er jo svindlere, tyver, horer og jeg vet ikke hva - tror folk,

så om en stakkars en der faktisk er ærlig, vil jobbe, eller har syke barn - så er det ingen som tror han - fordi de blir feiet under en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke i Ålesund?

''Jeg er litt skuffet jeg, bor i ÅLesund og har enda ikke sett en eneste rom-folk-person''

Det er nok lite å hente med tigging i Ålesund da sunnmøringer er ganske gjerrige?

Der har du det, de har nok hørt rykte om oss hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke i Ålesund?

Såh, du var ikke ute i byen under båtfestivalen du da ?

Da satt de på omtrent hvert hushjørne.

Men de forflyttet seg sikkert il Molde uner jazzfestivalen der.

Sist de ble kastet ut derifra, så fant politiet en liste over diverse festivaler i Norge.

Nei du, jeg holdt meg i de indre bydeler :-)

Det er jo i byen pakket samles så... men dog så hørte jeg at der var noen og

sjekket i postkassene til folk nå i disse ferietider, rumenere eller noe mon tro?

Det var i indre bydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du, jeg holdt meg i de indre bydeler :-)

Det er jo i byen pakket samles så... men dog så hørte jeg at der var noen og

sjekket i postkassene til folk nå i disse ferietider, rumenere eller noe mon tro?

Det var i indre bydel.

''Det er jo i byen pakket samles ''

Hvordan kan du få deg til å kalle mennesker for "pakket"?

Dette er Europas mest diskriminerte og trakasserte gruppe.

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pakkman

''Det er jo i byen pakket samles ''

Hvordan kan du få deg til å kalle mennesker for "pakket"?

Dette er Europas mest diskriminerte og trakasserte gruppe.

Skjerpings!

Oi, er de det ?

Hvorfor det skal tro........?

Og så er vi igang igjen, ha, ha, ha, ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avstumpet...tja, regner med at du er ironisk :-)

Til en viss grad føler jeg at jeg er litt avstumpet. Jeg makter ikke å engasjere meg så veldig i alle mulige elendigheter, og velger å ikke bry meg - for å skape avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rakkats

''Det er jo i byen pakket samles ''

Hvordan kan du få deg til å kalle mennesker for "pakket"?

Dette er Europas mest diskriminerte og trakasserte gruppe.

Skjerpings!

''Dette er Europas mest diskriminerte og trakasserte gruppe.

Skjerpings!''

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Til en viss grad føler jeg at jeg er litt avstumpet. Jeg makter ikke å engasjere meg så veldig i alle mulige elendigheter, og velger å ikke bry meg - for å skape avstand.

Ok, det kan jeg forstå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinnamongirl

Du ga ham nummeret til legevakta?

Følte du deg morsom da? Litt kul og tøff liksom? Litt sånn In your face din dumme rommann, jeg lar meg ikke lure?

Jo bedre vi har det, jo dårligere behandler vi andre - jo mer vi har, jo mindre er vi villig til å dele med oss.

Han hadde jo en syk sønn osv så helt dumt var vel ikke det Psyk av alt gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...