Gå til innhold

Stikkende smerte i venstre hjernehalvdel


finklew

Anbefalte innlegg

I går kveld (06.08) fikk jeg plutselig stikkende smerte i venstre hjernehalvdel. Jeg fikk sove, riktignok. Men morgenene etter kom disse smertene tilbake. Nå har det gått 4 timer, og ingenting er forbedret. Jeg tok en Ibux (Ibuprofem, 400mg) og det funket heller ikke. Jeg har søkt litt på nettet, for å sjekke hva det kan være, så; kan det være hjerneslag? Jeg tviler. For jeg føler meg ikke kvalm/svimmel, ben og armer funker som normalt, ikke noe lammelse i ansiktet, synet er bra og taleevnen er bra. Smertene ligger rundt tinningen og bakhodet (venstre side). Jeg føler det er noe rart bak/over venstre øye, men det er ikke noe smerter der.

I og med at det har gått såpass lang tid og jeg ikke har vært nede for telling, så kan det vel ikke være hjerneslag? Jeg er også bare 17 år, er 1.70 høy, veier 65 kg, trener 2 ganger om dagen (men de siste to månedene har jeg ikke trent pga skade i foten), kostholdet er OK og har ikke hatt noe slikt før, ei heller noen i familien.

Håper på svar så fort som mulig. Er ganske pysete av meg, og slikt skremmer meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodepine på den ene side kan være migrene. Du kan jo søke på migrene og se om det ligner på dine symptomer?

Dette har jeg ikke lest om, og symptomene ligner veldig. Jeg har vel ingen grunn til å bekymre meg?

Også vil jeg gjerne takke for raskt svar. Utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke lest om, og symptomene ligner veldig. Jeg har vel ingen grunn til å bekymre meg?

Også vil jeg gjerne takke for raskt svar. Utrolig bra!

Det er mange som lever med migrene, noen kraftige anfall og ofte, og noen sjeldne og milde anfall. Plagsomt, men du trenger vel ikke være så bekymret, tror jeg. Men jeg er bare en bruker av forumet, ikke lege, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som lever med migrene, noen kraftige anfall og ofte, og noen sjeldne og milde anfall. Plagsomt, men du trenger vel ikke være så bekymret, tror jeg. Men jeg er bare en bruker av forumet, ikke lege, altså!

Har nå tatt vondt i snart 3 døgn. Smertene er mindre, men sitter på begge sider, rundt tinningene hovedsaklig. Burde jeg oppsøke lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå tatt vondt i snart 3 døgn. Smertene er mindre, men sitter på begge sider, rundt tinningene hovedsaklig. Burde jeg oppsøke lege?

Hodepine kan være så forskjellig. Er det svak murring, men ikke så vondt at du ikke orker å gjøre det du skal? Eller er det så vondt at du må holde senga i et mørkt rom?

Hvis hodepinen er moderat og blir gradivs bedre, ville ikke jeg gått til legen. Men hvis du er skikkelig syk på tredje dagen, burde du vel ta en tur til legen. Syn jeg... God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodepine kan være så forskjellig. Er det svak murring, men ikke så vondt at du ikke orker å gjøre det du skal? Eller er det så vondt at du må holde senga i et mørkt rom?

Hvis hodepinen er moderat og blir gradivs bedre, ville ikke jeg gått til legen. Men hvis du er skikkelig syk på tredje dagen, burde du vel ta en tur til legen. Syn jeg... God bedring :-)

Jeg klarer fint å hjelpe pappa med noe rundt huset f.eks., men jeg foretrekker å ligge på sofaen eller i senga. Lyset er ikke noe problem (bortsett fra blits rettet mot øynene fra kort avstand), høy lyd er heller ikke veldig irriterende, men å ligge i et lydløst rom er deilig. Burde kanskje vente til i morgen, også ser jeg ann om jeg tar turen til legen eller ikke (?). Takk for hjelpa! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine kan være så forskjellig. Er det svak murring, men ikke så vondt at du ikke orker å gjøre det du skal? Eller er det så vondt at du må holde senga i et mørkt rom?

Hvis hodepinen er moderat og blir gradivs bedre, ville ikke jeg gått til legen. Men hvis du er skikkelig syk på tredje dagen, burde du vel ta en tur til legen. Syn jeg... God bedring :-)

Jeg klarer fint å hjelpe pappa med noe rundt huset f.eks., men jeg foretrekker å ligge på sofaen eller i senga. Lyset er ikke noe problem (bortsett fra blits rettet mot øynene fra kort avstand), høy lyd er heller ikke veldig irriterende, men å ligge i et lydløst rom er deilig. Burde kanskje vente til i morgen, også ser jeg ann om jeg tar turen til legen eller ikke (?). Takk for hjelpa! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...