Gå til innhold

Da fikk vi en diagnose...


Rhea Silvia

Anbefalte innlegg

Etter et par år med utredninger og mange spørsmål og få svar, ble det endelig oppdaget hva som har plaget gutten: Han har sår, mange faktisk, i magesekken!

Er ikke lenge siden legen sa at han var nokså sikker på at magesår var det ikke!!!! Det er visst sjelden hos barn...

Gutten er glad og fornøyd, mor er bekymra. Symptombehandling har starta umiddelbart, mens jakten på årsaken pågår for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig med svar!

Verste som finnes er å gå i uvisse...

Håper de finner ut mer når de følger dette sporet, fant de det ut på gastroskopi?

Ja, og jeg tror nok ingen hadde forventet å finne så mange sår.... det er ikke mange mnd siden en lege mente at magesår, nei det var han sikker på at det ikke var! Barn fikk jo ikke det....

Men jeg er veldig glad for at legen bestemte seg for å ta gastroskopi, Godt for gutten også å få vite at det han har kjent på de siste årene, faktisk ikke er innbildning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest nødvendig onde

Ja, og jeg tror nok ingen hadde forventet å finne så mange sår.... det er ikke mange mnd siden en lege mente at magesår, nei det var han sikker på at det ikke var! Barn fikk jo ikke det....

Men jeg er veldig glad for at legen bestemte seg for å ta gastroskopi, Godt for gutten også å få vite at det han har kjent på de siste årene, faktisk ikke er innbildning!

Kan jeg få spørre, hvordan opplevde gutten det å få gastroskopi? Fikk han noe døsighetsmidler el.l.?

Hilsen en som gruer veldig for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre, hvordan opplevde gutten det å få gastroskopi? Fikk han noe døsighetsmidler el.l.?

Hilsen en som gruer veldig for sånt.

''Kan jeg få spørre, hvordan opplevde gutten det å få gastroskopi? Fikk han noe døsighetsmidler el.l.?''

Jeg er ikke Rhea Silvia, men kan gi deg min erfaring.

Barn får vanligvis narkose under Gastroskopi.

Voksne får det vanligvis ikke. Men jeg var også veldig engstelig for det etter en dårlig erfaring i ungdommen, og fikk narkose. Jeg kontaktet fastlegen og forklarte situasjonen, og han ga sin anbefaling til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nødvendig onde

''Kan jeg få spørre, hvordan opplevde gutten det å få gastroskopi? Fikk han noe døsighetsmidler el.l.?''

Jeg er ikke Rhea Silvia, men kan gi deg min erfaring.

Barn får vanligvis narkose under Gastroskopi.

Voksne får det vanligvis ikke. Men jeg var også veldig engstelig for det etter en dårlig erfaring i ungdommen, og fikk narkose. Jeg kontaktet fastlegen og forklarte situasjonen, og han ga sin anbefaling til sykehuset.

Jeg blir veldig glad over det du her forteller. Jeg vil ikke klare å ta gastroskopi uten narkose. Men fastlegen min sier at det går ikke an, fordi man må være våken i tilfelle oppkast osv.

Nå sier du altså at det går an likevel. Da vil jeg søke om det. Ellers vil jeg ikke klare å ta det. Jeg har to ganger forsøkt, men rev ut slangen i panikk, jeg klarer det overhodet ikke.

Er det bare spesielle sykehus de godtar dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig glad over det du her forteller. Jeg vil ikke klare å ta gastroskopi uten narkose. Men fastlegen min sier at det går ikke an, fordi man må være våken i tilfelle oppkast osv.

Nå sier du altså at det går an likevel. Da vil jeg søke om det. Ellers vil jeg ikke klare å ta det. Jeg har to ganger forsøkt, men rev ut slangen i panikk, jeg klarer det overhodet ikke.

Er det bare spesielle sykehus de godtar dette?

''Men fastlegen min sier at det går ikke an, fordi man må være våken i tilfelle oppkast osv.''

Det kan jeg ikke skjønne. Man faster jo fra kvelden før når man skal ta gastroskopi.

''Er det bare spesielle sykehus de godtar dette?''

Det vet jeg ikke dessverre. Mitt sykehus godtok det uten videre. De sa faktisk at det er fastlegen som bestemmer dette. Når han hadde anbefalt det, bare gjorde de som han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...