Gå til innhold

Fulle foreldre


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter sa nå til meg at hun er glad hun ikke har foreldre som drikker seg fulle.

Jeg sa da til henne at det gjør vel ikke de fleste foreldre, men så sier hun at alle hennes klassevenner har sett sine foreldre fulle, og at dette var fryktelig ekkelt.

Jeg kan ikke tro det, med alle mener hun sikkert mange, men jeg syns likevel det er rart hvis feks 50 % av disse hyggelige foreldrene som går på jobb hver dag, ikke klarer å holde seg edrue?

Jeg vet ikke nå hva jeg skal tro, når min datter sier full, så er det full, ikke at man tar et par glass vin, men at man drikker slik at man ikke er stødig. Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

'' Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?''

Dette virker veldig fordømmende, er det bare de uten høy utdannelse og lav inntakt som drikker. Da har ikke du fulgt særlig med på alkoholdebatten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?

''

Det hersker en enorm dobbeltmoral på dette området. Jeg tror din datter har rett - mange av hennes venner har nok sett sine foreldre ganske "fulle" i forbindelse med nyttårsselskap, 40-årslag, julebord etc. Så lenge barna er små, så tror jeg de fleste foreldre er forsiktige i barns nærvær, men når det gjelder tenåringer så har jeg inntrykk av at man ikke i like stor grad skjermer dem (dvs. at man kommer beruset hjem, at festen fortsetter etter at barna har lagt seg ol.) Dette er ikke voksne med alkoholproblemer - kun voksne som synes det er greit å få i seg relativt mye alkohol i festlige sammenhenger - og som ikke synes det gjør noe at de i denne tilstanden også sees av sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitne til rus

''Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?

''

Det hersker en enorm dobbeltmoral på dette området. Jeg tror din datter har rett - mange av hennes venner har nok sett sine foreldre ganske "fulle" i forbindelse med nyttårsselskap, 40-årslag, julebord etc. Så lenge barna er små, så tror jeg de fleste foreldre er forsiktige i barns nærvær, men når det gjelder tenåringer så har jeg inntrykk av at man ikke i like stor grad skjermer dem (dvs. at man kommer beruset hjem, at festen fortsetter etter at barna har lagt seg ol.) Dette er ikke voksne med alkoholproblemer - kun voksne som synes det er greit å få i seg relativt mye alkohol i festlige sammenhenger - og som ikke synes det gjør noe at de i denne tilstanden også sees av sine barn.

Helt enig i dette!

Mine foreldre er typisk "veloppdragne" og oppfører seg ellers ok. Men jeg har sett dem fulle enormt mye i oppveksten. Jeg husker særlig dette som tenåring.

Pinlig i festlig lag å se sin mor kline med en av de andre gjestene eller se sin far slite ut alle andre med lange, uinteressante tirader.

Det å ikke kunne føre en normal samtale med sine foreldre er skremmende for både store og små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?''

Dette virker veldig fordømmende, er det bare de uten høy utdannelse og lav inntakt som drikker. Da har ikke du fulgt særlig med på alkoholdebatten.....

''Dette virker veldig fordømmende, er det bare de uten høy utdannelse og lav inntakt som drikker. Da har ikke du fulgt særlig med på alkoholdebatten.....''

Hvordan i all verden trakk du denne konklusjonen - Madelenemie nevnte verken utdanning eller inntekt?

For barn som lider under foreldrenes rusmisbruk eller har dårlige opplevelser av foreldrefyll, spiller selvfølgelig ikke stand og stilling noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?''

Dette virker veldig fordømmende, er det bare de uten høy utdannelse og lav inntakt som drikker. Da har ikke du fulgt særlig med på alkoholdebatten.....

Hvor står det noe om høy utdannelse og lav inntekt? Jeg tenkte nesten motsatt, siden jeg har inntrykk av at madelenemie bor i et strøk med mange med både høye inntekter og høye utdannelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?

''

Det hersker en enorm dobbeltmoral på dette området. Jeg tror din datter har rett - mange av hennes venner har nok sett sine foreldre ganske "fulle" i forbindelse med nyttårsselskap, 40-årslag, julebord etc. Så lenge barna er små, så tror jeg de fleste foreldre er forsiktige i barns nærvær, men når det gjelder tenåringer så har jeg inntrykk av at man ikke i like stor grad skjermer dem (dvs. at man kommer beruset hjem, at festen fortsetter etter at barna har lagt seg ol.) Dette er ikke voksne med alkoholproblemer - kun voksne som synes det er greit å få i seg relativt mye alkohol i festlige sammenhenger - og som ikke synes det gjør noe at de i denne tilstanden også sees av sine barn.

''Så lenge barna er små, så tror jeg de fleste foreldre er forsiktige i barns nærvær, men når det gjelder tenåringer så har jeg inntrykk av at man ikke i like stor grad skjermer dem (dvs. at man kommer beruset hjem, at festen fortsetter etter at barna har lagt seg ol.) Dette er ikke voksne med alkoholproblemer - kun voksne som synes det er greit å få i seg relativt mye alkohol i festlige sammenhenger - og som ikke synes det gjør noe at de i denne tilstanden også sees av sine barn.''

Dette tror jeg du har helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Hvis dette er tilfellet er dobbeltmoralen verre enn man skulle tenke, hvem er de da til å snakke om alkolvett og måtehold?''

Dette virker veldig fordømmende, er det bare de uten høy utdannelse og lav inntakt som drikker. Da har ikke du fulgt særlig med på alkoholdebatten.....

Hei!

:-)

?

Jeg skjønner ingen ting, hvor er jeg fordømmende?

De jeg skrev om tror jeg tilhører både høyt lønnede og godt utdannede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det noe om høy utdannelse og lav inntekt? Jeg tenkte nesten motsatt, siden jeg har inntrykk av at madelenemie bor i et strøk med mange med både høye inntekter og høye utdannelser ;)

Hei!

Ja jeg smilte for jeg syns det svaret var så rart, jeg har jo ikke skrevet noe om det :-)

Fint dere også reagerte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...