Gå til innhold

Jeg blir gaaaal!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Har jente på 12 og gutt på 14. Om jeg ber guttungen om noe - det være seg dusje, gjøre lekser, rydde rommet - hva som helst egentlig, sier han "javel," og så gjør han det.

Om jeg ber jentungen om det samme... Gudbedre meg. Svaret er i 99% av tilfellene "NEI! IKKE NÅ!" og så kverulerer hun verre enn prinsessen som ingen kunne målbinde over hvorfor hun ikke skal gjøre det nå. Jeg har nå bedt henne dusje før faren og bonusmora kommer en tur i kveld så hun ser ut som folk (jeg sa ikke det da!), men det ser hun slettes ikke poenget med. I helgene skal hun ligge på sofaen og slappe av, dermed basta. Det har hun gjort stort sett hele helgen og jeg svarer da bare at det går an å lukte godt og se velstelt ut selv om man slapper av.

Nå har hun stengt seg inne på rommet og jeg hører hun sitter og kaster en eller annen liten ting (hårspenne?) mot døra, og furter det hun klarer. Og det klarer hun. Jeg blir spør!

Nei - hun er ikke deperimert eller noe slikt, hun er vanligvis en blid og trivelig jente, men akkurat når det kommer til ting jeg ber henne om så blokkerer hun fullstendig. Tenåringstrass antar jeg. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååååååååååå, kjenner at jeg ikke hadde fiksa det der altså. Har du innført noen konsekvenser?

Sannsynligvis kommer hun snart ut av rommet, ber om unnskyldning og går i dusjen. :o) Hun vet at om jeg truer med noe så gjør jeg det, foreløbig har jeg ikke truet med noe, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmig. :0P Du kan jo prøve å forelle henne at snella mi på åtte nå om dagen er i ferd med å vokse FRA seg det der... (ikke at jeg tror det hjelper men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis kommer hun snart ut av rommet, ber om unnskyldning og går i dusjen. :o) Hun vet at om jeg truer med noe så gjør jeg det, foreløbig har jeg ikke truet med noe, men...

Ja, det er bra om hun tenker seg om og tar til vettes. Slitsomt med sånne runder hver gang allikevel. Hun tester deg sikkert bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra om hun tenker seg om og tar til vettes. Slitsomt med sånne runder hver gang allikevel. Hun tester deg sikkert bare. :)

''Hun tester deg sikkert bare. :)''

Hun har testet meg siden hun lærte å snakke... *sukk*

Hun gjør ikke sånt hos pappan, der er de voksne lettere å tvinne rundt lillefingeren nemlig! Sier hun i alle fall. Høh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjarmig. :0P Du kan jo prøve å forelle henne at snella mi på åtte nå om dagen er i ferd med å vokse FRA seg det der... (ikke at jeg tror det hjelper men..)

Snuppa her gir glatt blanke f*** i hva andre gjør og ikke gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun tester deg sikkert bare. :)''

Hun har testet meg siden hun lærte å snakke... *sukk*

Hun gjør ikke sånt hos pappan, der er de voksne lettere å tvinne rundt lillefingeren nemlig! Sier hun i alle fall. Høh.

Synes det er bra du står på ditt og har grenser jeg. Hvis hun ikke er sånn hos faren, så betyr jo det at de lar henne styre litt for mye kanskje.

Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bra om hun tenker seg om og tar til vettes. Slitsomt med sånne runder hver gang allikevel. Hun tester deg sikkert bare. :)

Se så - der gikk hun omsider i dusjen. "Om det er det eneste som kan få deg til å slutte å kjefte så!" *hehe* Hun er sta og utholdende når hun vil, men det er sannelig jeg og! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra du står på ditt og har grenser jeg. Hvis hun ikke er sånn hos faren, så betyr jo det at de lar henne styre litt for mye kanskje.

Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?

''Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?''

Helt enig, jeg er overbevist om at unger og ungdommer trenger grenser og jeg er slettes ikke av den typen som er kjempestreng på absolutt alt altså! Men hun får ikke gå rundt uten å ha dusjet på mange dager, med fett og j***** hår og se ustelt ut og lukte ufresht! Ærlig talt. Hun skal jo på skolen i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se så - der gikk hun omsider i dusjen. "Om det er det eneste som kan få deg til å slutte å kjefte så!" *hehe* Hun er sta og utholdende når hun vil, men det er sannelig jeg og! ;o)

At hun gidder den samme runddansen der hver gang. :) Bra du står på ditt. Snart gidder hun ikke holde på sånn mer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?''

Helt enig, jeg er overbevist om at unger og ungdommer trenger grenser og jeg er slettes ikke av den typen som er kjempestreng på absolutt alt altså! Men hun får ikke gå rundt uten å ha dusjet på mange dager, med fett og j***** hår og se ustelt ut og lukte ufresht! Ærlig talt. Hun skal jo på skolen i morra!

Jeg er helt enig med deg. Jeg er streng, men kun der hvor det er nødvendig. På andre områder er jeg kjempegrei, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun gidder den samme runddansen der hver gang. :) Bra du står på ditt. Snart gidder hun ikke holde på sånn mer tror jeg.

''At hun gidder den samme runddansen der hver gang. :) Bra du står på ditt. Snart gidder hun ikke holde på sånn mer tror jeg.''

Hun har holdt på sånn i minst 9 år...

Jeg skjønner heller ikke at hun gidder, hun MÅ jo gi seg før eller siden! Og det vet hun. Og det er ikke urimelige ting det er snakk om altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bra du står på ditt og har grenser jeg. Hvis hun ikke er sånn hos faren, så betyr jo det at de lar henne styre litt for mye kanskje.

Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?

Jeg hadde blitt flau på vegne av venninna.... Tror det er noe av det verste jeg kunne tenkt meg - at ungene tvinna meg rundt lillefingeren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ei venninne som sier at dattera har henne rundt lillefingeren, og jeg blir irritert bare av å høre sånt. Det er da ikke slik det skal være?''

Helt enig, jeg er overbevist om at unger og ungdommer trenger grenser og jeg er slettes ikke av den typen som er kjempestreng på absolutt alt altså! Men hun får ikke gå rundt uten å ha dusjet på mange dager, med fett og j***** hår og se ustelt ut og lukte ufresht! Ærlig talt. Hun skal jo på skolen i morra!

jeg tipper det er kun kort tid før hun skal i dusjen hver morgen, vaske og style håret og okkupere badet i timevis hver dag.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt flau på vegne av venninna.... Tror det er noe av det verste jeg kunne tenkt meg - at ungene tvinna meg rundt lillefingeren :P

Ja, jeg blir både flau på hennes vegne og litt provosert.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk jentefjortiseri :D Trøst deg med at den hyggelige jenta di bor inni der ennå, og om noen år treffer du henne igjen uten alt hormon-kaos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tipper det er kun kort tid før hun skal i dusjen hver morgen, vaske og style håret og okkupere badet i timevis hver dag.... :-)

*trykker liker* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...