Gå til innhold

Hvor lenge hente / bringe / følge?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Dette gjelder 12-åringen da, hun har en venninne som bor bare en dryg km unna meg, men på veien må hun gjennom et forholdsvis mørkt, lite skogholt (200 m?) og her er jeg litt skeptisk. Jeg pleier å gå imot henne når hun er på vei hjem derfra i mørket, jeg liker ikke sjøl å gå der alene i mørket engang! Nå er det litt ulike ting vi er redde for da, hun er redd for elg, jeg er mer redd for skumle menn...

Det har vært flere tilfeller av lokkemenn i biler her det siste året, men da er det snakk om på dagtid rundt barneskolen.

Er det litt drøyt å gå i mot en jentunge på 12 år? Det er lengre fra pappan til venninna og han henter og bringer med bil, jeg foretrekker å gå jeg da så får jeg rørt litt på meg samtidig. :o) Jentungen selv synes det er veldig koselig å bli møtt på veien altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre å gå henne i møte en å oppleve noe sånt som de opplevde i høst i Sigrid-saken.

Sånne skogholt er ikke noe særlig.

Av en eller annen grunn synes jeg det er tryggere når de sykler, men det er kanskje litt vanskelig på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å gå henne i møte en å oppleve noe sånt som de opplevde i høst i Sigrid-saken.

Sånne skogholt er ikke noe særlig.

Av en eller annen grunn synes jeg det er tryggere når de sykler, men det er kanskje litt vanskelig på vinterføre.

''Bedre å gå henne i møte en å oppleve noe sånt som de opplevde i høst i Sigrid-saken.''

Jepp, det er det jeg tenker også - heller hente en gang for mye, enn en gang for lite! Jeg rekte rundt alene fra jeg begynte på skolen omtrent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som deg - møtt henne på veien!

Godt å høre. :o) Og så lenge hun selv synes det er koselig så fortsetter jeg bare med det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre. :o) Og så lenge hun selv synes det er koselig så fortsetter jeg bare med det. :o)

Det synes jeg du skal gjøre :) Det er iallefall ikke på det området man skal "oppdra" ungene til selvstendighet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går av og til 12-åringen i møte når det er seint og mørkt og han skal hjem fra kompisen som bor et stykke unna. Men jeg tar med hunden, så jeg har en unnskyldning for meg selv med at den skal luftes uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere begge synes det er greit ville jeg fortsatt å møte henne. Jeg pleide ofte å gå i møte med barna når de var yngre. Ikke fordi de var mørkredd, men fordi det en periode var mye mas med at de skulle kjøres å hentes her og der med bil. Jeg mener at barn (og voksne) har godt av å gå, så jeg har foreslått å gå dem i møte når de har ringt å bedt om skyss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 12-åring og vi henter eller går han i møte når det er mørkt og sent og hvis han selv vil det. Han er en selvstendig fyr ellers, så jeg ser ingen grunn til å la han gå alene hjem hvis han synes det er litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge begge synes det er greit, er det ingen grunn til å forandre på det.

Hvis det en dag ikke passer for deg på den tiden hun er på hjemvei, går det garantert bra selv om hun går alene - og da skal du passe på å ikke lage noe stort nummer utav det. Men det er ikke noe poeng å framskynde det bare for prinsippets skyld så lenge det er OK for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 12-åring og vi henter eller går han i møte når det er mørkt og sent og hvis han selv vil det. Han er en selvstendig fyr ellers, så jeg ser ingen grunn til å la han gå alene hjem hvis han synes det er litt skummelt.

Det er godt å høre at det er flere som gjør som jeg, begynte å lure på om jeg var i overkant overbeskyttende, men da fortsetter vi bare sånn så lenge Snuppa selv synes det er greit. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du bare skal fortsette med og jeg synes du virker som en god og fornuftig mamma som gjør dette. Jeg husker min mor alltid kom og hentet meg på toget når jeg reiste inn til byen og kom sent hjem. Det var ikke mobiltlf og slikt den gangen og hun var engstelig og jeg ung og uredd :) Det ble mange fine mor og datter turer med skravling :) Gode minner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Mørke skogholt bør ikke barn gå igjennom lenger, jeg syns absolutt du skal gå henne i møte.

Byen er mye tryggere, eller opplyste områder med mye mennesker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Mørke skogholt bør ikke barn gå igjennom lenger, jeg syns absolutt du skal gå henne i møte.

Byen er mye tryggere, eller opplyste områder med mye mennesker. :-)

''Byen er mye tryggere, eller opplyste områder med mye mennesker. :-)''

Vi bor i byen da. :o) Og det har vært mange tilfeller av lokkemenn på høylys dag rundt skolene i flere av bydelene her det siste året! Så man skal ikke føle seg helt trygg selv om det er midt på dagen og det er en del folk rundt tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Byen er mye tryggere, eller opplyste områder med mye mennesker. :-)''

Vi bor i byen da. :o) Og det har vært mange tilfeller av lokkemenn på høylys dag rundt skolene i flere av bydelene her det siste året! Så man skal ikke føle seg helt trygg selv om det er midt på dagen og det er en del folk rundt tydeligvis.

Hei!

Nei det er sant, men mørke skoghold bør man passe seg for.

I sentrum føler jeg meg likevel ganske trygg, men i villastrøkene, nettopp pga av lommemannen med flere er det nå følgegrupper, så ingen lar barna gå til og fra skolen på egenhånd.

Ved privatskoler er det jo naturlig å bli kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...