Gå til innhold

Utetid for en 16-åring


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor lenge synes dere er ok og rimelig at en gutt på 15 (16) år skal få være ute på en fredagskveld?

Har vært krig her i kveld, så jeg begynte å lure på om jeg er urimelig som ikke lar han være ute lengre i kveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Det kommer helt an på synes jeg...... Ute hvor? Langt hjemmefra? Sammen med hvem? Er han til å stole på? Etc..

Jeg har selv en datter som blir 16 i år..... Sånn umiddelbart tenker jeg vel at midnatt bør være deadline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min som blir 17 til sommeren har innetid klokka 10, men han kan gjerne overnatte hos en kompis i helgene så han slipper å ta buss eller trikk hjem om natta gjennom byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hva han driver med og hvem han er sammen med. Etter min oppfatning er han for ung til å få lov til å "være ute på byen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Det kommer helt an på synes jeg...... Ute hvor? Langt hjemmefra? Sammen med hvem? Er han til å stole på? Etc..

Jeg har selv en datter som blir 16 i år..... Sånn umiddelbart tenker jeg vel at midnatt bør være deadline...

Kl 24 synes jeg var seint.. Da skulle jeg visst akkurat hvor han var og at han er sammen med "greie" folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hva han driver med og hvem han er sammen med. Etter min oppfatning er han for ung til å få lov til å "være ute på byen".

Vi gjorde en liten tabbe i går. Vi var begge på jobb, og vi glemte rettog slett å si fra om at han ikke fikk lov til å være ute så sent. Han vet hva vi har sagt om det og utnyttet det tydeligvis.

Da vi kom hhjem fra jobb ringte vi flere ganger. Fikk tak i han til slutt, og han ble bare mer og mer sur og sint da vi forlangte at han skulle komme hjem. Vi ødela tydeligvis moroa for han og vennene.. Han kom hjem ca 23:45 med halen mellom beina.

Begynte å bli usikker på om vi virkelig var urimelig fordi flere fikk lov til å være ute. Det er godt å kunne rådføre seg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Kl 24 synes jeg var seint.. Da skulle jeg visst akkurat hvor han var og at han er sammen med "greie" folk.

Helt klart! Vi bor slik til at ungdommene alltid er hjemme hos hverandre eller utenfor huset hos noen som har oversikten - så jeg svarer ut fra den erfaringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...