Gå til innhold

Hvor mye gir foreldre til konfirmanten sin?


Gjest mamsenmamsen_

Anbefalte innlegg

Gjest mamsenmamsen_

Hvor mye (penger) er det vanlig at foreldre sammen gir til konfirmanten sin?

Jeg vet det finnes mange outrerte eksempler, men er ute etter noe gjennomsnittlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vi to foreldrepar (steforeldre og foreldre) og mitt forslag til gave til konfirmanten vår er 10.000,- fra hvert par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
trollemor;o)

Jeg er usikker på hva vi skal gi... vi har ikke mye penger for tiden, så noe voldsomme greier blir det ikke. Mellom 5 og 10 tusen kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Siden bunad ligger på ca 25 000 så bør vel summen man gir ligge på det nivå.

 

Jeg syns personlig man kan betale mer i en bunad enn man gir i kontakter, da bunad er noe man har resten av livet. En lur investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

 

Og som toglie nevner, man betaler jo også for en stor fest, og det koster ikke lite,

 

Vi leide feks et sted, der alt er dekket og alt blir vasket etter oss, det er deilig, men det koster jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Hei!

 

 

Siden bunad ligger på ca 25 000 så bør vel summen man gir ligge på det nivå.

 

Jeg syns personlig man kan betale mer i en bunad enn man gir i kontakter, da bunad er noe man har resten av livet. En lur investering.

Hvem sier hvor summen BØR ligge? En skal ikke gi mer enn en har økonomi til. Utfra tidligere diskusjner om diverse så tror jeg dere er mye bedre stilt økonomisk enn feks oss, så at en skal operere med en "bør" sum blir helt feil. 25 000 er mer enn en mndlønn for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annlovindaen

Synes ikke man kan si at noen sum konfirmanten får BØR være det og det. 

 

Vi har forskjellig økonomi, og alle har absolutt ikke råd å gi bunad, eller masse penger i gave. 

 

I tillegg til gave kommer selskapet, og det koster også mye penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Og som toglie nevner, man betaler jo også for en stor fest, og det koster ikke lite,

 

Vi leide feks et sted, der alt er dekket og alt blir vasket etter oss, det er deilig, men det koster jo.

Det trenger ikke koste all verden. Vi er så heldige at vi har gratis lokaler (ikke hjemme) og bestiller maten direkte på slakteriet (ble ca. 2800,- + poteter, gulrot og hjemmebakt flattbrød, vi serverer sodd) og satser på iherdig kakebaking blant slekt og venner. Noen kroner går jo til stæsj, blomster og antrekk til konfirmanten + innbydelser og takkekort da, men kjempedyrt blir det jo ikke heldigvis. Denne konfirmanten er gutt og har fått ny dress, neste konfirmant er jente og har blitt lovt bunad så da blir det jo straks en god del dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stk. konfirmanter i år. Jeg selger bunaden min siden den ikke passer meg lenger (og nok heller aldri mer vil gjøre det), og deler fortjenesten på to. Så da får de rundt 15.000 hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke koste all verden. Vi er så heldige at vi har gratis lokaler (ikke hjemme) og bestiller maten direkte på slakteriet (ble ca. 2800,- + poteter, gulrot og hjemmebakt flattbrød, vi serverer sodd) og satser på iherdig kakebaking blant slekt og venner. Noen kroner går jo til stæsj, blomster og antrekk til konfirmanten + innbydelser og takkekort da, men kjempedyrt blir det jo ikke heldigvis. Denne konfirmanten er gutt og har fått ny dress, neste konfirmant er jente og har blitt lovt bunad så da blir det jo straks en god del dyrere...

Hei!

 

:-) 

 

Vi lager all mat selv, blir ikke billigere, men er morsomt syns jeg :-) 

 

Jeg lager veldig mye mat, mange retter og det er sånne konkrete oppgaver som er veldig greit for meg.

 

Liker ikke holde tale og finne på morsomme ting, det klarer jeg ikke, så det får far gjøre :-) dessuten blir jeg nesten helt tiltaksløs når jeg ser alle de bilder og skal velge noe...vanskelig.

 

Jeg skal forresten lage en stor kjøttgryte, ligner på sodd, veldig god :-) men mye annet også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
AnonymBruker

Vi har nettopp vært gjennom konfirmasjon. Og vi gav 10000,- i penger , samt gave som var verd 10000,-. I tillegg kom selskapet og det ble nok rundt regnet nærmere 20000,-. med mat og konfirmasjonsklær og kaker og blomster...



Anonymous poster hash: 0cd92...cc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...