Gå til innhold

SSRI i 13 åring


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg vil vite hva som er førstevalget for SSRI for barn som sover dårlig?

Samt hvorfor dette tilbys et barn uten utredning?

Blir takknemlig for å vite andres erfaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Bruk av SSRI til barn skal skje etter grundig vurdering.

Jeg er ikke kjent med at det brukes ved primære søvnproblemer - ei heller til voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Bruk av SSRI til barn skal skje etter grundig vurdering.

Jeg er ikke kjent med at det brukes ved primære søvnproblemer - ei heller til voksne.

Hei!

Takk.

Jeg prøvde finne noe ut av det, men vil ikke søke på alt mulig på nettet, for man får jo svar som man søker, og ville gjerne vite realiteten, hvordan ssri brukes på barn.

Foreskrivning var i følge BUP søvnvansker, men pga av vår reaksjon ble vi innkalt til nye samtale, søvnvanskene ble fastholdt, som jo er riktig, men det er noe vi andre bruker circadin mot/ lever med, vi står bare opp, leser, skriver osv...

Det med å sove er en annerledes sak i vår familie.

Barnet det gjelder er ikke utredet, derfor kom dette veldig brått.

Takk for svar.

Kunne du anbefale meg en god barne/voksnepsykiater i Trøndelag/midt-Norge/ Norge generelt med kunnskap om familier med autisme?

Gjerne privat? Det er noen i Oslo, men de utreder/ hjelper bare voksne. Barnet det er snakk om vil jeg si ligger mellom barn og voksen, og er meget oppegående, dvs muntlig sterk, gode evner og gode ressoneringsevner. Jeg skriver dette fordi ikke en taus autist, man kan føre en samtale med barnet/ den unge, for har god tankevirksomhet, men trenger korrigering og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du kan!

Generelt om SSRI til barn så bør det ikke brukes. Foreldrene kan gjøre endringer som er like bra, eller bedre enn SSRI. Utetid, og godt samvær, der dere gjør ting sammen. En lang gåtur på kvelden sammen, gjør søvn godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du kan!

Generelt om SSRI til barn så bør det ikke brukes. Foreldrene kan gjøre endringer som er like bra, eller bedre enn SSRI. Utetid, og godt samvær, der dere gjør ting sammen. En lang gåtur på kvelden sammen, gjør søvn godt.

Det kan også forebygge problemer for barnet i voksen alder, ved å lære barnet en sunn livsstil. En sunn livsstil er som oftest nok for å slippe å måtte ta medisin for psyken. En sunn livsstil som barn, gir bedre livsglede, og bedre karakterer på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det kan også forebygge problemer for barnet i voksen alder, ved å lære barnet en sunn livsstil. En sunn livsstil er som oftest nok for å slippe å måtte ta medisin for psyken. En sunn livsstil som barn, gir bedre livsglede, og bedre karakterer på skolen.

Hei!

Mitt barn er aktivt, innen en aktivitet, veldig talentfull, vi går også skiturer og andre turer, og er skoleflink, samt bare hjemme for liker seg hjemme.

Jeg lurer på om har asperger syndrom, får ikke svar her, så tenker ... kanskje må vi reise til utlandet, men skal bruke litt mer tid for det fins god kompetanse på autisme i norge.

Må bare finne den/ få utredning :-) til nå fått avslat på fritt sykehusvalg.

Vi har økonomi til å reise til utlandet, men jeg vil foretrekke om utredning og hjelp skjer i norge, far tror at barn bare har asperger og ble ikke glad for tilbud om Zoloft.

Nå skal jeg tenke litt til i dag, så starter jeg på laaangt brev, har ikke lyst for ville så gjerne få det til i Norge, men Oslo er ikke beste sted.

Det er ganske urettferdig at når barn med foreldre med god økonomi ordner alt seg, på sikt, vi bare reiser etter kompetansen, betaler det det koster osv... rettferdig er det ikke, men den tanken skal jeg tenke på senere.

Jeg håper enda det detter ned noen tips om andre utredningsinstanser enn Oslo, mens jeg skriver brevet :-)

Jeg er ikke spesielt glad for å reise noe sted, men for barna glemmer man mer sine egne preferasner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Generelt om SSRI til barn så bør det ikke brukes. Foreldrene kan gjøre endringer som er like bra, eller bedre enn SSRI. Utetid, og godt samvær, der dere gjør ting sammen. En lang gåtur på kvelden sammen, gjør søvn godt.

Hei!

Vi har felles aktiviteter barnet og jeg da vi heldigvis har felles interesser innenfor et området. Vi hører en del musikk sammen.

Saken er at jeg vil barnet skal etter hvert løsrive seg fra meg, nå blir mer og mer bundet for identifiserer seg med meg, det opplever jeg intenst, og litt malplassert, tiden nå er for løsrivelse, men samtidig må jeg være der fordi ingen andre er der.

Burde fått hjelp for 5 år siden, men nå må vi bare finne ut av det sammen far og jeg, det er ikke slik at jeg ikke stiller opp, men ønsket annen voksneperson, annen enn meg, særlig fordi det er områder jeg ikke er så god på, slikt som nært og personlig osv...

Skal være mamma jeg, men må finne hjelp av noe som kan forstå og høre og ikke avvise, Sliten men jobber med saken, men vil så gjerne finne hjelp i Norge.........

Åå så sliten jeg blir og er når jeg kjenner etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...