Gå til innhold

"Kjærlighetserklæring" fra 14- åringen!


MHC

Anbefalte innlegg

Min fjortisjente proklamerte her om dagen at det er så fint å ta med venner hjem til oss, for her var det alltid te, kjeks, lov til å bake osv.  

 

Disse ordene gledet meg mer enn hun vet og forstår selv. Hun har i alle år hatt få venner, ingen skikkelig besteveninne el.l. Hun har trivdes godt på skolen og med fritidsaktiviteter, men vi har slitt litt med lesing (og dermed lekser) i alle år.

Nå går hun på ungdomsskolen, har fått mange nye venner som hun stadig tar med hjem etter skoletid. Fremdeles ikke en spesiell, men en gjeng på 5- 6 stykker som vi foreldre etterhvert har blitt godt kjent med. Noen har vi kjent i noen år og kjenner også foreldrene, noen er helt nye.

 

Ved å ha "åpent hus" så sant det passer sånn noenlunde håper vi å opprettholde god kontakt med vår eldste datter, gjøre at det er kjekt å være her i stedenfor å reke gatelangs osv. Det er ingen garantier for fremtiden, men det ser ut som om det skal gå bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

annlovindaen

Ved å ha "åpent hus" så sant det passer sånn noenlunde håper vi å opprettholde god kontakt med vår eldste datter, gjøre at det er kjekt å være her i stedenfor å reke gatelangs osv. Det er ingen garantier for fremtiden, men det ser ut som om det skal gå bra.

 

Hos oss er det også alltid lov å ha med venner hjem, det synes jeg er viktig. Vi har heller ingen begrensning på hvor mange det er lov å ha med hjem. Så klart, hadde det vært hele klassen hver dag hadde vi måttet satt en grense

 

Mulig jeg synes det er spesielt viktig fordi jeg sjelden selv hadde lov å ha med venner hjem i min barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Vi er visst også et sånt åpent hus... Det er jeg glad for selv om det til tider kan bli voldomt fullt her og mye rot. Men jeg biter det i meg og tenker på hvor viktig det er å ha det sånn. Hører om enkelte hjem som nærmest er helt stengt for venner av barna.. trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...