Gå til innhold

Amming og vekt


georgia

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 27 år, med en 4 mnd. gammel sønn som jeg fullammer. Problemet mitt er at jeg raser ned i vekt.

Jeg er 175 cm høy, og veier nå 53 kilo. Jeg har altid vært for tynn, men nå er det ekstremt.

Må jeg vurdere å slutte å amme? Har hørt at dette kan hjelpe. Hva kan jeg ellers gjøre for å gå opp i vekt. Jeg spiser faste måltider hver dag. Prøver å ha et sunt og variert kosthold. Trener 2-3 dager i uken.

Hva er weight gain? Hvor kan jeg få kjøpt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære georgia.

Du sier ikke noe om hvor mange måltider du spiser i døgnet eller hvor ofte du ammer. Det produktet du nevnte kjenner jeg ikke til. Det eneste jeg kan råde deg til er å prøve å spise flere måltider om du klarer det. Bruker du lettprodukter så erstatt dem med vanlige produkter. Vurder å legg om treningen om den er veldig fettforbrennende. Hjelper ikke dette så betyr det ikke at alternativet er å slutte å amme.Før du slutter så vurder om alternitivet kan være å begynne med grøt til barnet slik at du kan trappe litt ned på ammingen.

Informasjon via Internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slutt å amme. Du går ikke opp i vekt av den grunn. Jeg ammet ikke den første, men raste likevel fort ned i vekt. Tror nok også det har en sammenheng med om man har høy eller lav forbrenning. Prøv å spis mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet etter at jeg fikk nr. 1, jeg er 177 cm og var nede i 52 kg. Mitt eneste råd er at du må prøve å spise mer. Jeg er av dem som aldri føler meg spesielt sulten, så jeg kan rett og slett glemme å spise nok. Jeg må spise til forholdsvis faste tider slik at jeg får i meg nok.

Legg inn et par måltider ekstra hver dag. Om det ikke hjelper bør du ta kontakt med lege for å få profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare nevne at det produktet du mener får du kjøpt på alle helsestudioer.Etter det jeg har hørt skal dette være kjempefine produkter og det helt naturlige greier så det er ikke farlig å ta selv om du ammer.Det er også mulig å få tak i noe sånt på apotek.Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...